بازدید 6410

بهره‌گیری دشمنان از بیوتروریسم و تهدید امنیت غذایی

کد خبر: ۹۴۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 16 December 2019

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بیوتروریسم در بخش کشاورزی جدی است گفت: دشمن با بیوتروریسم و تهدید امنیت غذایی استقلال کشور را هدف گرفته که باید بتوانیم از این بخش در مقابل چنین تهدیداتی حفاظت کنیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمدمهدی زاهدی» امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: بیوتروریسم بحث جدی در دنیاست که دشمنان با بهره‌گیری از بیوتکنولوژی و تولید آفات و ویروس‌ها به دنبال ضربه‌زدن به تولیدات کشاورزی کشور‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ انسان با انسان نیست بلکه امنیت غذایی کشور‌ها نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند، اظهارداشت: دشمنان روی مباحثی همچون بیوتکنولوژی، تولید آفات و ویروس‌ها برای ضربه زدن به تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور کار می‌کنند هر پدیده و آفتی که به کشور بیاید، ممکن است کل تولیدات ما را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته وی، اکنون شاهد بروز آفاتی همچون مگس مدیترانه‌ای و کرم خراط هستیم که آسیب زیادی به محصولات کشاورزان مناطق مختلف وارد کرده‌اند، اما نمی‌توانیم بگوییم که این کار دشمن است.

وی با بیان اینکه برای آفات شناخته نشده باید آمادگی لازم برای مقابله را پیدا کنیم، تصریح کرد: وابستگی کشور به واردات مرغ لاین امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحقیقات کشاورزی باید به جای ارایه مقاله و تحقیقات صرف، اجرا را جایگزین کند گفت: اگر تحقیقات کشاورزی به سمت حل مشکلات جامعه کشاورزی، خودکفایی و رونق تولید برود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

زاهدی اضافه کرد: بیوتکنولوژی باید با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید در خدمت نظام آموزش کشاورزی کشور باشد تا بتواند در مقابل چنین تهدیداتی مقابله کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار