بازدید 2598

انتشار گزارش عملکرد آمریکا در افغانستان تاثیری بر پنتاگون نداشته است

مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا سوالات مطرح شده پیرامون دروغگویی مقامات آمریکایی درباره پیشرفت در جنگ 18 ساله افغانستان را رد کرده‌اند و به گفته تحلیلگران، به نظر نمی‌رسد انتشار اسناد مرتبط با این مساله رویکرد دولت را در خصوص افغانستان تغییر دهد.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 16 December 2019

مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا سوالات مطرح شده پیرامون دروغگویی مقامات آمریکایی درباره پیشرفت در جنگ 18 ساله افغانستان را رد کرده‌اند و به گفته تحلیلگران، به نظر نمی‌رسد انتشار اسناد مرتبط با این مساله رویکرد دولت را در خصوص افغانستان تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌ پست به ۲۰۰۰ صفحه اسناد محرمانه دولت آمریکا درباره جنگ افغانستان دست پیدا کرده که نشان می‌دهد چه طور طی ۱۸ سال گذشته دولت‌های مختلف در کاخ ‌سفید برای "موفق نشان دادن" طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا حقایق را از مردم این کشور پنهان کرده‌اند.

این اسناد که شامل حدود ۴۰۰ مصاحبه با افراد مسئول در جنگ افغانستان و همچنین یادداشت‌های دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا است به گفته گزارشگران واشنگتن ‌پست حکایت از این دارد که چه طور حقایق در تضاد با گفته‌های "روسای جمهور آمریکا، وزرا، دیپلمات‌ها و ژنرال‌ها" بوده است.  

به گزارش پایگاه خبری هیل، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان درخصوص این گزارش اظهارکرد: من همه این گزارش را نخوانده‌ام اما این گزارش چندین دولت، مقام نظامی و مقام غیرنظامی را شامل می‌شود و به نظر من بد نیست به گذشته نگاهی بیندازیم. (با این حال) فکر می‌کنم در حال حاضر نگاهم رو به آینده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد پنتاگون نیز در پاسخ به خبرنگاران درباره این گزارش گفت: چیزی که در گزارش واشنگتن پست شاهد هستیم، سخنان افرادی است که پس از گذشت سال‌ها با مرور گذشته درباره چیزی که احتمالا در آن زمان باور داشته‌اند، صحبت می‌کنند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در این خصوص گفت، گزارش واشنگتن پست درباره جنگ افغانستان را شامل اطلاعات و افشاگری تازه‌ای نمی‌داند و از اقدامات آمریکا برای بازسازی افغانستان دفاع کرد.

مارک کانسین، مقام سابق دفاعی و مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفت: مقامات نظامی این موضع را اتخاذ کرده‌اند که چیز قابل توجهی در این گزارش وجود ندارد و به نظر من این گزارش تاثیر خاصی بر سیاست فعلی (دولت) نخواهد داشت.

هافمن، سحنگوی پنتاگون در سخنانی دیگر در اظهاراتی که به نظر می‌رسد در دفاع از عملکرد دولت فعلی آمریکا در افغانستان بیان شده باشد، اظهار کرد: من تنها می‌توانم از جانب این دولت و این وزارتخانه صحبت کنم و اینکه ما همچنان با مردم آمریکا شفاف و صادق خواهیم بود.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که انتشار این گزارش فشارچندانی بر وزارت دفاع آمریکا اعمال نمی‌کند و مقامات این کشور کار خود را حرکت به جلو می‌دانند، نه مرور گذشته.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی