بازدید 6164

کلاهبرداری و وعده‌های دروغین برای تحویل خودرو

کد خبر: ۹۴۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 14 December 2019

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی: شرکتی دروغین به بهانه فروش اقساطی خودرو، از ۸۰ تن از شهروندان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: دوم شهریور شکایتی با عنوان کلاهبرداری از طریق فروش اقساطی خودرو از مرجع قضایی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، پرونده‌های مشابه دیگری به این معاونت ارجاع شد، ابراز داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که اعضای سه شرکت به بهانه فروش خودرو‌های اقساطی مبالغی را از مال باختگان تحویل، ولی از تحویل خودرو‌ها در سر مواعد تعیین شده خودداری کرده اند و با بستن دفتر شرکت فرار کرده اند.

سرهنگ تقی پور افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اعضای این سه شرکت یکسان هستند و این فراد با انتخاب عناوین مختلف و ثبت آن در سازمان ثت و اسناد واملاک کشور از شهروندان کلاهبردای کرده اند.
این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و در عملیات‌هایی منسجم هر ۵ عضو این شرکت را به نام‌های بیتا و ناهید هر دو ۲۸ ساله، حسام ۳۰ ساله، حمید ۴۰ ساله و حامد ۳۶ ساله دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

تقی پور عنوان کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، حسام که مدیر عامل شرکت محسوب می‌شد، گفت: ایده این کار را از یکی از دوستانم گرفتم که خودش به دلیل کلاهبرداری در حال حاضر در زندان بسر می‌برد.
کار ما به این صورت بود که از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی واسطه فروش افراد را با وعده فروش فوری خودرو اقساطی فریب داده و با بازگو کردن این نکته که از ثبت شرکت‌ها استعلام بگیرید ما مجوز داریم اعتماد مشتریان را جلب می‌کردیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، اعلام داشت: متهم در مورد نحوه دریافت و استفاده از پول مال باختگان گفت: پس از اخذ مبالغی از ۱۸ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم.
وقتی زمان تحویل فرا رسید به بهانه‌های مختلف مدام کار را به تعویق می‌انداختیم تا جایی که مشتری به دلیل سرگردانی، از خرید خودرو منصرف می‌شد و ما با کسر درصدی از پول این بار به او چک‌های مدت دار می‌دادیم و با پول مشتری‌ها جواب قبلی‌ها را می‌دادیم و به همین ترتیب با پول دریافتی از مردم تجارت می‌کردیم و درآمد داشتیم تا وقتی که دیگر مشتری مراجعه نکند و آن موقع بود که قبل از اینکه شاکی‌ها به سمت دفاتر ما سرازیر شوند محل‌های کار خود را تخلیه می‌کردیم.

ابن مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحت پوشش نام سه شرکت از شهروندان بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: تاکنون چند تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: هر ۵ متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۱۸ تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، به شهروندان توصیه کرد: ملاک برای صحت عمل یک شرکت مجوز ثبت شرکت‌ها نیست، هر فردی می‌تواند اقدام به ثبت شرکت کند، در حال حاضر تنها ۳۷ شرکت مجوز فروش خودرو دارند و افرادی که قصد خرید از شرکت‌های لیزینگ را دارند باید با مراجعه به سایت بانک مرکزی لیست شرکت‌هایی که مجوز فروش دارند را مشاهده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر