بازدید 3729

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به آشپزخانه سبز مجهز شد

کد خبر: ۹۴۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 14 December 2019

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از راه اندازی آشپرخانه سبز در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: اکنون این طرح در ۱۰ مرکز دانشگاه در حال اجر است.

به گزارش مهر، رضا مهدی با اشاره به طرح تحول رستوران و سلف سرویس های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۹۷ رتبه بندی رستوران های این دانشگاه را انجام داد.

وی ادامه داد: رستوران ها وضعیت مطلوبی نداشتند از ۱۳۸ رستوران ۱۲۸ رستوران رتبه ۳ را کسب کردند که این رتبه ضعیف ترین رتبه در رتبه بندی رستوران ها است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: پنج رستوران رتبه ۲ و چهار رستوران رتبه یک را کسب کردند، بنابراین طرح تحول در رستوران های دانشگاه فنی و حرفه ای شروع و بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی سلف سرویس و آشپرخانه ها دانشگاه هزینه شد.

وی ادامه داد: ما اولین دانشگاهی بودیم که سال گذشته با کمک صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم آشپرخانه سبز را که با سیستم پخت به صورت بخار پز کار می کند راه اندازی کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: در حال حاضر در ۱۰ مرکز دانشگاه که بالاترین ظرفیت پخت غذا را دارند آشپزخانه سبز راه اندازی شده و به صورت آزمایشی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: با این کار هزینه و انرژی صرفه جویی شده است هزینه برق و گاز کنترل شده و زمان پخت غذای دانشجویان نسبت به قبل کاهش یافته و وقت افراد مدیریت شده است.

وی ادامه داد: در طرح تحول رستوران های دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۰۰ آشپرخانه در مراکز استان ها را در ۳۰ آشپزخانه تجمیع کردیم و این مراکز به دیگر مراکز غذا توزیع می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل