بازدید 8573

اصلی‌ترین نگرانی نظامی آمریکا از زبان رئیس پنتاگون

کد خبر: ۹۴۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 14 December 2019

وزیر دفاع آمریکا در جریان حضور در یک اندیشکده در نیویورک گفت، ایالات متحده نگران فعالیت‌های ساخت و ساز چین و روسیه است و آن‌ها را رقبای اصلی خود می‌داند.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری تاس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در اندیشکده شورای روابط خارجی در نیویورک گفت، ایالات متحده به ویژه نگران ظرفیت‌های رو به رشد روسیه و چین در حیطه هوا-فضا و سایبری است.

وی ادام داد: ما وارد یک دوره جدیدی از رقابت‌های ابر قدرت‌ها شده‌ایم. در وهله نخست چین و در مقام دوم روسیه است که اکنون جزو اولویت‌های اصلی وزارت دفاع آمریکا محسوب می‌شوند. هر دو کشور به سرعت به سمت مدرن کردن نیرو‌های مسلح خود و افزایش هزینه‌ها در ظرفیت‌های هوا-فضا و سایبری هستند.

وزیر دفاع آمریکا در اظهارات خود همچنین گفت: چین در حال گسترش روابط اقتصادی در سراسر آسیا است و روسیه تلاش می‌کند تا انسجام ناتو را تضعیف کند. استراتژی دفاعی ملی ما می‌گوید که این رقابت میان قدرت‌های بزرگ است و بر چین و روسیه تمرکز دارد. ما همچنین نگران تهدید‌هایی از سوی کشورهایی، چون کره شمالی و ایران هم هستیم. ما باید همچنین با توجه به جنگ منظم ظرفیت خود را حفظ کنیم، چون با تهدید از سوی سازمان‌های افراط گرای خشونت طلب مدت‌هاست که روبرو هستیم.

اسپر همچنین گفت، چین و روسیه اکنون اولویت‌های اصلی پنتاگون هستند.

 

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل