بازدید 4085
۱

معافیت مالیاتی هنرمندان اجحاف در حق مردم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: وقتی فردی درآمد میلیاردی دارد چرا نباید مالیات بپردازد. این اجحاف در حق سایر مردم است.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 13 December 2019

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: دولت باید برنامه­‌ای تدوین کند که سرمایه افرادی که پیش‌تر در حوزه تولید و اشتغال بودند، وارد بازار درآمدهای کاذب نشوند. برای این منظور باید دولت اشراف کاملی به فعالیت اقتصادی افراد داشته باشد تا بتواند مالیات حقه را آنها دریافت کند. یکی از مشکلات ما این است که عده‌­ای با کم اظهاری، میزان پرداخت مالیات خود را کاهش می­دهند. دولت هم نظارت دقیقی ندارد که این مقدار واقعی را بررسی کند.

مرادی با اشاره به استفاده از حساب­‌های نیابتی برای فرار مالیاتی اظهار داشت: برخی افراد از حساب فامیل و اقوام خود برای معاملاتشان استفاده می­کنند تا جایی که افرادی با ما تماس می­گیرند و می­گویند حسابشان مسدود شده است. وقتی موضوع را بررسی می­کنیم متوجه می­شویم فامیلشان به اسم اینها حساب باز کردند و حتی در شهر مریوان کسانی که تجار یا صادرکننده بودند با وعده پرداخت درصدی، به اسم همشهریان ما صادرات انجام دادند.

وی ادامه داد:  حالا برای صاحبان حساب مالیات­‌های هنگفتی در نظر گرفته شده است. پیگیری ما هم بی‌­فایده بود زیرا به اسم این افراد صادرات انجام شده است. بنابراین هر چه درصد اخذ مالیات بیشتر شود، فرار مالیاتی هم بیشتر می­شود.

وی راهکار را در نظارت صحیح دولت و ارائه خدمات بیشتر دانست و گفت: دولت باید زیاد مالیات را افزایش ندهد و اگر هم دست به این کار زد باید خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. همچنین دولت باید بتواند به درستی نظارت کند یا اینکه برنامه­‌های سیستمی جامعی برای صادرکننده و تولیدکننده داشته باشد تا معاملات قابل رصد و نظارت باشد. با این کار می­توان مالیات حقه را دریافت کرد.

مرادی در خصوص معافیت مالیاتی هنرمندان نیز عنوان کرد: وقتی فردی درآمد میلیاردی دارد چرا نباید مالیات بپردازد. این اجحاف در حق سایر مردم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دقیقاً احجاف به مردم و ضد عدالت می باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر