بازدید 9252

دوتارنواز قدیمی خراسان درگذشت

استاد رمضان سلمانی (بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال خراسان رضوی به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۹۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 13 December 2019

استاد رمضان سلمانی (بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال خراسان رضوی به دیار باقی شتافت.

به گزارش «تابناک»، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال خراسان رضوی سالها در صحنه موسیقی قد کشید و در نهایت پس از ابتلای به فراموشی و بیماری آلزایمر قد خمید و روحش پر کشید و دوتار را برای زمینیان باقی گذاشت.

محمدرضا محمدی افزود: استاد سلمانی در اجراهای مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم کشورش هدیه کند و درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.

وی ادامه داد: رمضان سلمانی (بردری) در سال ۱۳۰۷ متولد شد، او دوتار را نزد "رحیم خان بخشی" فرا گرفت و از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت. او ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین خاطر او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سلمانی صبح روز ۲۱ آذرماه به رحمت خدا رفت و قرار است امروز جمعه ساعت ۱۲ ظهر پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این شهر به خاک سپرده شود.

محمدی اضافه کرد: نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت شده در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار