بازدید 7095

اعلام فعالیت «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب‌اسلامی»

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور گفت: فعالیت دو جبهه به نام‌های جبهه ایستادگی ایران اسلامی و جبهه ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید.
کد خبر: ۹۴۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 12 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حمید ملانوری دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در تشریح جزئیات سیزدهمین جلسه این کمیسیون گفت: سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صبح امروز برگزار شد که چندین دستورکار داشت. اولین موضوع ادامه بررسی نخستین مجمع عمومی حزب کارگزاران سازندگی بود. در جلسه قبلی، اساسنامه و مرامنانه با اندکی اصلاحات جزیی تصویب شد.

وی با بیان اینکه جلسه امروز برای بررسی صلاحیت اعضای شورای مرکزی بود، اظهار داشت: این حزب دارای ۳۵ عضو اصلی شورای مرکزی است که به درخواست این حزب، اعضای شورای مرکزی در کنگره دو مرحله‌ای انتخاب می‌شوند، در مرحله نخست ۱۷ نفر و در مرحله دیگر ۱۸ نفر. مرحله اول انتخاب اعضا سال ۹۶ بوده که مدت فعالیت اعضا هم‌اکنون به پایان رسیده و مصوب شد که این ۱۷ نفر در کنگره‌ای طی سه ماه تشکیل و انتخاب شوند. درخصوص صلاحیت گروه دوم اعضای شورای مرکزی که در کنگره سال ۹۷ تعیین شده بودند، همه اعضا به جز دو نفر که صلاحیتشان محرز نشد، تایید شدند.

ملانوری افزود: گزارش مجمع عمومی حزب مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی بود که برای بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد. همچنین صدور پروانه برای دو حزب در دستورکار جلسه امروز بود که مراحل تاسیس، کنگره تاسیس و تشکیل شعب در یک سوم استان‌های کشور و ... انجام شده بود؛ یکی، حزب جامعه اسلامی مدیران است که با اصلاحات جزیی در مرامنانه و اساسنامه موافقت شد و دیگری، حزب همدلی مردم تحولخواه بود که قبلا مجوز داشت.

وی ادامه داد: این حزب قبلا با نام حزب همدلی مردم تهران در سطح استان تهران فعالیت می‌کرد که درخواست تغییر گستره از سطح استانی به سطح ملی و تغییر نام حزب را داده بود که با اصلاح جزیی در مرامنامه و اساسامنه و همچنین فعالیت در گستره ملی و تغییر نام موافقت شد، ولی دو نفر از اعضای شورای مرکزی مورد تایید واقع نشدند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه درخواست مجوز برای فعالیت دو حزب در جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: یک حزب، مجمع ملی کشاورزان ایران و دیگری، حزب احیاگران تمدن اسلامی ـ. ایرانی است که با تاسیس اولیه هر دو حزب موافقت شد. آن‌ها باید مراحل بعدی از جمله کنگره تاسیس و تشکیل دفتر در یک سوم کشور و ... را انجام دهند.

ملانوری ادامه داد: گزارش پرونده بررسی پیرامون احیای یک حزب سابق به نام سازمان دانش‌آموختگان ایران موسوم به ادوار تحکیم وحدت دیگر دستورکار جلسه امروز بود. با توجه به درخواست یک عضو به نمایندگی اعضای سابق مرکزی آن حزب برای احیای آن، قرار شد از این فردا برای جلسات بعدی برای ارائه توضیحات دعوت شود.

وی با بیان اینکه امروز فعالیت دو جبهه به نام‌های جبهه ایستادگی ایران اسلامی و جبهه ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید، ابراز داشت: جبهه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی متشکل از احزاب جمعیت پیشرفت و عدالت، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و حزب توسعه و عدالت است که مقام پاسخگویشان آقای حدادعادل است و جبهه ایستادگی هم متشکل از حزب توسعه و عدالت، حزب سبز، حزب نیک‌اندیشان، جامعه جوانان متحد و تشکل اسلامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان لرستان است که مقام پاسخگویشان آقای روح‌الامینی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اضافه کرد: این دو جبهه می‌توانند با گستره ملی و برای فعالیت سیاسی ـ. اجتماعی و به مدت نامحدود فعالیت کنند.

ملانوری در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید که به دبیرکل حزبی تذکر داده شده است. آیا از این فرد برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دعوت شده است؟ بیان کرد: قرار شد ایشان و نماینده سازمان دانش‌آموختگان در دو جلسه آینده دعوت شوند.

ملانوری در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه حزب "جمعیت گام دوم انقلاب" مدارکش را به کمیسیون ماده ۱۰ تحویل داده است. آیا نتیجه استعلام این حزب مشخص شده و مراحل کار تاسیس آن به کجا رسیده است؟ یادآور شد: پس از تقاضا و ارائه مدارک، یک دوره قانونی برای استعلام است که بعد این استعلام‌ها به کمیسیون ماده ۱۰ می‌آید که هنوز به این مرحله نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی برای تجمع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داده شده است؟ بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰، به استناد قانون آمادگی دارد مجوز‌های رسیده را در اسرع وقت و مهلت قانونی بررسی کند، اما هیچ مجوزی برای ما نرسیده است. البته یک درخواست برای تجمع در محیط بسته بود که برحسب قانون باید زمان و مکان به اطلاع فرمانداری برسد که این اطلاع را ندادند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره یارانه احزاب هم گفت: این مساله در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود، اما براساس قانون، کلیه احزاب باید گزارش صورت مالی خود را بدهند که تعدادی احزاب ندادند و اگر حزبی ندهد و در مراحل بعدی ارائه نکند، از دریافت یارانه براساس قانون محروم می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی