بازدید 33498
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا/ بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه/فعال شدن کانال مالی بین ایران و سوئیس/توافق بر سر نامزدی دو تن برای تصدی پست نخست وزیری در عراق

توافق بر سر نامزدی دو تن برای تصدی پست نخست وزیری در عراق، تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا، بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه و اصابت دو راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به فعال شدن کانال مالی بین ایران و سوئیس نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 12 December 2019

توافق بر سر نامزدی دو تن برای تصدی پست نخست وزیری در عراق، تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا، بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه و اصابت دو راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به فعال شدن کانال مالی بین ایران و سوئیس نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رویترز شامگاه چهارشنبه در گزارشی اختصاصی به نقل از «ادوارد مک‌مولن» سفیر آمریکا در سوئیس و «پاسکال باریسل» از دیپلمات‌های ارشد سوئیس اعلام کرد کانال مالی بین ایران و سوئیس ـ که قرار است برای مبادله کالاهای بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد ـ ظرف چند ماه آینده فعال خواهد شد.

پاسکال بارسیل در مصاحبه با رویترز درباره این کانال مالی اظهار داشت: «ما وظیفه داریم که مواد غذایی و اقلام درمانی برای مردم ایران فراهم کنیم. به همین دلیل به‌ سختی تلاش می‌کنیم تا این کانال مالی را فعال کنیم.»

وی در پاسخ به این که آیا این کانال مالی در نیمه اول سال آینده میلادی فعال خواهد شد، گفت: «امیدوارم که اینطور شود، اما پیش‌بینی آن دشوار است، زیرا همه چیز دست ما نیست. فعال‌سازی این کانال در نهایت به شرکت‌ها و بانک‌هایی بستگی خواهد داشت که مایل به مشارکت در آن هستند. ما اخیراً پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته‌ایم.»

سفیر آمریکا در سوئیس نیز که دولت متبوعش با تحریم‌های غیرقانونی خود فشار زیادی به مردم عادی در ایران وارد آورده و دسترسی بیماران ایرانی به برخی اقلام دارویی خاص را دشوار کرده است، در خصوص کانال مالی جدیدی که قرار است بین ایران و سوئیس ایجاد شود، به رویترز گفت: «خوشبختانه من فکر می‌کنم که اکنون در حال همکاری بر سر جزئیات نهایی این کانال هستیم.»

در حالی که صحبت از راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و سوئیس برای مبادله کالاهای بشردوستانه، حدود یک سال قبل مطرح شده و در اوایل بهمن ماه سال گذشته، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس از راه‌اندازی این کانال خبر داده، این کانال مالی هنوز فعال نشده و فعال‌سازی آن در بهترین حالت در نیمه اول سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

توافق بر سر نامزدی دو تن برای تصدی پست نخست وزیری در عراق

 نسیم عبدالله، یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق از توافق بر سر نامزدی دو تن برای به دست گرفتن پست نخست وزیری خبر داد.

وی تصریح کرد: فراکسیون های سیاسی در پارلمان عراق بر سر نامزدی این دو توافق کرده اند.

عبدالله از بیان جزئیات بیشتر در این خصوص و افشای نام دو شخص مذکور امتناع کرد.

تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا/ بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه/فعال شدن کانال مالی بین ایران و سوئیس/توافق بر سر نامزدی ۲ نفر برای تصدی پست نخست وزیری در عراق

روز گذشته برهم صالح، رئیس جمهور عراق از گروه های سیاسی این کشور خواست بر سر نامزدی شخصیت های مورد نظر خود به توافق برسند.

تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، نام یک شخص حقیقی، پنج شرکت و دو کشتی تحت پرچم ایران به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه افزوده شده است.

اطلاعات منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) حاکی از این است که یک شخص حقیقی تبعه ایران، یک شرکت ثبت‌شده در ایران و دو فروند کشتی تحت پرچم ایران در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند و چهار شرکت ثبت‌شده در کشورهای چین، عمان و امارات متحده عربی نیز به بهانه ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای بدون ارائه شواهد و مستندات، مدعی شد که این افراد، شرکت‌ها و کشتی‌ها در زمینه انتقال تسلیحات از ایران به یمن فعالیت می‌کنند.

تحریم چند فرد، شرکت و کشتی ایرانی از سوی آمریکا/ بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه/فعال شدن کانال مالی بین ایران و سوئیس/توافق بر سر نامزدی ۲ نفر برای تصدی پست نخست وزیری در عراق

بیانیه نهایی نشست ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه

روسیه و ترکیه نگرانی خود را درباره حضور گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر «ادلب» سوریه بیان و بر لزوم بازگشت صلح به شمال غربی سوریه تاکید کردند.

پس از برگزاری چهاردهمین دور مذاکرات آستانه، این سه کشور در بیانیه‌ مشترکی که در روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کردند که طرفین مجددا تعهد خود را در برقراری دوباره آرامش در ادلب و حفظ وضعیت تنش‌زدایی این منطقه اعلام کردند.

به نوشته شبکه «پرس‌تی‌وی»، ایران، روسیه و ترکیه با اشاره به کار کمیته قانون اساسی سوریه، تاکید کردند که این امر باید با مفهوم سازش و تعامل سازنده و بدون دخالت خارجی‌ها اداره شود.

این بیانیه همچنین افزود: «در این نشست، طرفین از تشکیل کمیته قانون اساسی در ژنو ابراز خرسندی و بار دیگر حمایت خود را از تداوم کار این کمیته اعلام کردند.»

نشست صلح سوریه (روند آستانه) از سه‌شنبه به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

 دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه نیز روز سه شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۸ در شهر نورسلطان جداگانه با هیأت‌های روسیه، ترکیه، سازمان ملل متحد و لبنان به عنوان اعضای ضامن و اعضای ناظر روند آستانه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

اصابت دو راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد

 شبکه خبری سومریه عراق می‌گوید، دو راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرده‌اند.

الحدث اما گزارش داده که اصابت این راکت‌ها خسارتی نداشته است.

برخی منابع نیز خبر داده‌اند که پس از اصابت راکت‌های مزبور به مجاورت فرودگاه بین‌المللی بغداد، صدای آژیر خطر شنیده شده است.

دوشنبه گذشته نیز حمله راکتی به فرودگاه بغداد، پنج مجروح بر جای گذاشت. در این حمله، چهار موشک کاتیوشا به سمت فرودگاه بغداد شلیک شده بود. در همین حال، برخی منابع خبری نیز از اصابت تعدادی موشک کاتیوشا به پایگاه القیاره در نزدیکی شهر موصل خبر دادند. این منابع شمار موشک‌ها را پانزده فروند ذکر و ادعا کرده‌اند، سه نیروی عراقی در این حمله زخمی شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
حساب مالی نفت در مقابل غذا از شش ماه اول سال اینده فعال مبشه عالی مردم خیالشون راحت شد
ديگر چيزي مانده كه تحريم نكنند
اروغان به خلیج فارس میگه خلیج.هواسمون به ترکیه باشه.ترکیه هم با شرق و هم با غرب بازی میکنه.
به چنین کشوری نمیشه اعتماد کرد.
در مذاکرات صلح سوریه هم داره از طرف آمریکا حاضر میشه.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
شما خیالت راحت باشه داداش من
مسئولین ما حواسشون به همه چی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
ما بیشتر باید حواسمون به طرفداران گروهک های تروریستی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
عراق هم میگه خلیج سوریه هم میگه خلج لبنان هم میگه چطور به اونا خرده نمیگیری
متن تحریم رو که بخونید میبینید ، یک نفر به همراه شرکت و کشتی هاش تحریم شده اند نه چند نفر و شرکت متعدد...
عنوان غلط هم که میزنید. کدام کانال مالی؟
به پوتین اعتماد نگنید همین یه زره از سوریه هم دستتونه به باد میدید به کمونیست اعتماد نکنید
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخداد‌های اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.

واقعا آدم می مونه چی بگه!!!
کانال مالی‌؟؟؟ بس کنید انتشار اخبار فیک رو.... این کانال که آمریکا هم با ایجادش موافقت کرده در واقع یک مکانیسم نفت در برابر غذا هست و هیچ پول نقدی قرار نیست به ایران داده بشه
جند وقته خبر بدی در مورد ترکیه نمی نویسی!
چی شد حالا نشستیم با ترکیه که تا دیروز اشغالگر و قاتل زن ها و بچه ها بود دور یک میز می نشینیم و توافق می کنیم؟
آیا ترکیه ،روسیه و ایران که استانه را تشکیل داده اند نیروی خارجی محسوب نمی شوند !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
نابغه روسیه و ایران به شکل قانونی در سوریه هستن.
مشکلات ملت بدبخت ایران را حل کنید.. بعد به جاهایی دیگه رسیدگی کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان