بازدید 6150

وزیر مالی عربستان: پول ما تمام نشده است

کد خبر: ۹۴۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 11 December 2019

وزیر مالی عربستان ادعای اینکه این کشور به تدریج در حال بی‌پول شدن است را رد کرد و گفت: موقعیت مالی ما از بسیاری از کشورها بهتر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر مالی عربستان این ادعا را که عربستان به تدریج در حال بی‌پول شدن است را رد کرد و گفت موقعیت مالی ما از بسیاری از کشورها بهتر است.

محمد الجدان در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ذخایر ارزی عربستان گفت: نه، پول ما تمام نشده است.

در ماه نوامبر، رییس اسبق سازمان سیا، دیوید پتریوس، با اشاره به مشکلات صندوق ذخیره ارزی عربستان گفته بود: من معتقدم پول عربستان به تدریج رو به اتمام است.

عربستان سعودی میزان پول ذخیره خود در صندوق ذخیره ارزی را به صورت عمومی اعلام نمی‌کند، اما موسسه فاینانس بین‌الملل در گزارش خود تخمین زد که میزان ذخیره این صندوق حدود ۳۰۰ میلیارد دلار باشد موسسه سورین فاند هم تخمین زد میزان این ذخایر برابر با ۳۲۰ میلیارد دلار باشد. 

الجدان در ادامه مصاحبه خود گفت: صندوق ذخیر ما در حال حاضر سومین صندوق ذخیره ارزی بزرگ جهان است. بر خلاف بسیاری از کشورها عربستان دارای یک صندوق ذخیره دولتی هم می‌باشد که ذخیره کنونی آن برابر با ۵۰۰ میلیارد ریال سعودی (معادل ۱۳۳ میلیارد دلار) می‌باشد.

البته الجدان تایید کرد که درآمد عربستان در سال ۲۰۲۰ از ۹۱۷ میلیارد ریالی که قبلا پیش‌بینی شده بود کمتر خواهد شد و به ۸۳۳ میلیارد ریال خواهد رسید، که این باعث می‌شود کسری بودجه این کشور به ۱۸۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی