بازدید 5781

پیرزن تنها طعمه پیک موتوری شد

کد خبر: ۹۴۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 11 December 2019

پیک موتوری رستوران که با جعل وکالت نامه قصد داشت خانه ویلایی پیرزنی تنها را تصاحب کند دستگیر شد.

به گزارش ایسنا روز سوم آذرماه سال جاری یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که مرد جوانی در حال بریدن قفل یک خانه ویلایی است، با اعلام این موضوع بلافاصله ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش در محل حاضر شده و موضوع را بررسی کردند.

ماموران در محل حادثه نزد مرد جوان رفتند و او به آن‌ها گفت که نامش کیوان است و ۲۸ سال سن دارد. وی همچنین عنوان کرد که این خانه که چند سال است رهایش کردند متعلق به مادرش است حالا برای بازسازی آن آمده است، اما سند و مدرکی که ثابت کند مادرش مالک این خانه است به همراه نداشت. بنابراین ماموران او را به کلانتری منتقل کردند. او در ادامه پس از تشکیل پرونده اولیه، برای بررسی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تحویل داده شد.

او با حضور در آگاهی باز هم خود را مالک ویلا معرفی کرد و خواهرش به نام سوسن ۳۵ ساله نیز با حضور در پایگاه یکم با به همراه داشتن یک برگ وکالت قطعی عنوان کرد که منزل متعلق به مادرشان است اما کارآگاهان با مشاهده وکالت نامه ارائه شده توسط سوسن متوجه شدند که وکالت نامه جعلی است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، سر دفتر دفترخانه‌ای که مهر آن در ذیل سند جعلی وجود داشت به پایگاه یکم دعوت شد و طی بررسی سند اعلام کرد که این وکالت نامه برای خودرو تنظیم شده است و متهمان سند رسمی را دستکاری و جعل کرده اند، بنابراین سوسن و کیوان دوباره مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این بازجویی کیوان اظهار کرد که چندسالی پیک موتوری رستورانی در محدوده زعفرانیه بوده و برای مالک خانه که پیرزنی تنها و ۹۰ ساله بود، غذا می‌برده است. وی مدعی شد که او پس از مدتی اعتماد پیرزن را به ‌دست آورده به طوری که کارهایش را با موتور شخصی‌اش انجام می داده است.

متهم همچنین در ادامه بازجویی‌های پلیس مدعی شد که روزی پیر زن با او تماس گرفته و گفته است که برای انجام کاری به منزلش برود، وقتی به منزلش رفته پیرزن به او گفته که این خانه برای بستگانش است و به او ارث رسیده‌ است و چون به صورت کامل مدارک خانه را برای جابجایی سند نداشته از او خواسته تا کارهای نقل و انتقال سند را انجام دهد و قرار شده در عوض دو سهم از خانه را به نامش کند. اما متهم با گرفتن اسناد و مدارک به خانه آمده و فکر کرده که پیرزن سن بالایی دارد و نهایت چند وقت دیگر فوت می کند و او صاحب کل خانه می‌شود.

متهم در ادامه اظهاراتش گفت که در همین هنگام به یاد دوستش به نام امیر که ۶۵ ساله است افتاده است. او اظهار کرد که در پاتوقشان که برای مصرف شیشه به آن جا می‌رفتند با او آشنا شده و می‌دانسته که سابقه دار است و در زمینه جعل سند فعالیت می‌کند، بنابراین نزد او رفته و قرار شده که امیر در قبال دریافت دو میلیون تومان برای او وکالت نامه‌ای جعلی صادر کند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی ضمن تایید این خبر اعلام کرد که بااظهارات کیوان، دستگیری امیر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در نهایت با انجام یک رشته اقدامات پلیسی مخفیگاه امیر در خیابان ستارخان شناسایی و در یک عملیات ضربتی جاعل سند نیز در روز یکشنبه 17 آذرماه دستگیر شد. همچنین پس از انتقال جاعل به پایگاه یکم، وی نیز به جرم جعل وکالت نامه خانه ویلایی اعتراف کرد. هم اکنون نیز متهمان برابر دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران، برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی