بازدید 10012

تجلیل دبیر کل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از سفیر ایران

کد خبر: ۹۴۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 11 December 2019

در دیدار مهدی سنایی سفیر کشورمان با تیگران سرکیسیان دبیر کل اتحادیه اقتصادی اور آسیا، سرکیسیان ضمن با اهمیت شمردن پیوستن ایران به این اتحادیه از سفیر کشورمان بخاطر تلاش‌های ایشان برای به سرانجام رسیدن امضا موافقتنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا تجلیل نمود.

به گزارش «تابناک» وی با تقدیم لوح تقدیر اتحادیه به سنایی، این تلاش‌ها و نتیجه مطلوب آن را بخاطر کار حرفه‌ای و دیپلماتیک بی وقفه از سوی سفیر و مسئولان ایرانی طی این چند ساله دانست.

تیگرانیان افزود برای کشور‌های عضو و همچنین ایران فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات تجاری اشان پدید آمده است.
 
وی در این دیدار که ورنیکا نیکیشینا وزیر تجارت خارجی اتحادیه نیز حضور داشت، عنوان کرد که مذاکرات ایران و اتحادیه پیچیده، طولانی و پر پیچ و خم بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته موانع موجود برطرف شد.
 
 دبیر کل اتحادیه اقتصادی اورآسیا با اشاره به نزدیک شدن پایان ماموریت جناب سفیر در مسکو، اظهار امیدواری نمود که هم در ایران و در روسیه و نیز اتحادیه اقتصادی اورآسیا عملیاتی شدن توافقات موجود جدی گرفته شود.
 
سفیر کشورمان نیز ضمن اشاره به همکاری‌های خوب دو طرف و اینکه همکاری و منطقه گرایی جایگاه خاصی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد از حسن نیت و همکاری خوب آقای سرکیسیان و وزرای این اتحادیه برای امضا موافقتنامه و حمایت‌های ایشان از ایران تشکر نمود و خواستار اجرای تسهیلات مورد توافق از سوی کشور‌های عضو برای صادرات کالا‌های ایرانی شد.
 
در نتیجه موافقتنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مذاکرات آن از سال ۱۳۹۴ آغاز و در ۱۳۹۷ امضاء و در آبان ماه سال جاری اجرایی شد، ۵۰۲ قلم کالای ایرانی برای صادرات به پنج کشور عضو اتحادیه از تعرفه ترجیحی برخوردار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی