بازدید 3705

خرج‌کردن چک مسروقه سارقان را به دام انداخت

کد خبر: ۹۴۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 10 December 2019

تبهکارانی که در جریان سرقت از خانه‌ای گاوصندوق صاحبخانه را که داخلش مقدار زیادی پول و چک بود دزدیده بودند به خاطر خرج کردن یکی از چک‌ها به دام افتادند.

به گزارش همشهری، چندی قبل مردی به کلانتری 115رازی رفت و مدعی شد که سارقان به خانه‌اش در خیابان هلال احمر دستبرد زده‌اند. او گفت: زمانی که در خانه نبودم سارقان درِ ورودی خانه‌ام را تخریب کرده و گاوصندوقم را که حدود 60میلیون تومان پول نقد و تعدادی چک داخلش بود سرقت کرده‌اند. با ثبت اطلاعات اولیه این سرقت، پرونده برای انجام رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی فرستاده شد.

در شرایطی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت به پلیس خبر رسید که مردی به نام محمد یکی از چک‌های مسروقه را به بانک برده و به‌دلیل کسری موجودی، چک را برگشت زده است. او حتی با شاکی نیز تماس گرفته و از او خواسته بود تا موجودی حسابش را تکمیل کند. در این شرایط مالباخته ماجرا را به پلیس اطلاع داده و با آورنده چک قرار صوری گذاشت و مأموران توانستند او را دستگیر کنند.

این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت گفت از مسروقه بودن چک بی‌اطلاع است و آن را از فردی به نام فرید گرفته است. این در حالی بود که شواهد حاکی از آن بود که فرید در زندان به سر می‌برد. هرچه تحقیقات پیش می‌رفت مأموران به اطلاعات تازه‌تری درباره پشت پرده این سرقت دست پیدا می‌کردند. با انتقال مرد زندانی به پلیس آگاهی او اطلاعات بیشتری در اختیار مأموران گذاشت و گفت چک توسط 2 نفر به نام‌های ناصر و صفر از خانه شاکی سرقت شده است.

وقتی مأموران با شناسایی ناصر و صفر، آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند، هر دو متهم در همان تحقیقات مقدماتی به سرقت از خانه شاکی اعتراف کردند و گفتند پس از سرقت، چک‌ها را خرج کرده‌اند. هم‌اکنون 2 متهم به دستور بازپرس شعبه 11دادسرای ناحیه 18در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

در همین حال سرهنگ عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران به شهروندان درخصوص ایمنی خانه‌های‌شان هشدار داد و گفت: تجهیز ساختمان به دوربین مداربسته، استفاده از قفل‌های ضد‌سرقت برای ساختمان، نصب حفاظ و نرده روی دیوار شمالی یا جنوبی آپارتمان، نصب حفاظ و نرده روی پنجره یا بالکن طبقات اول و دوم ساختمان و... می‌تواند مانع دستبرد سارقان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل