بازدید 7504
۲

چند درصد جرایم سایبری مربوط به فیشینگ هستند؟

رئیس پلیس فتا ناجا از سهم جرایم کلاهبرداری از مجموع جرایم سایبری کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 10 December 2019

رئیس پلیس فتا ناجا از سهم ۶۵ درصدی جرایم کلاهبرداری از مجموع جرایم سایبری کشور خبر داد.

به گزارش تابناک، سردار وحید مجید در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: هموطنان عزیز هرچه زودتر برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف حساب‌های اینترنتی خود اقدام کنند.
وی افزود: شهروندان برای تغییر دوره‌ای رمز اول کارت‌های بانکی خود اقدام و همواره از واگذاری کارت عابر بانک و شماره حساب‌های خود به سایر افراد جدا خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به سهم ۶۵ درصدی جرایم کلاهبرداری تصریح کرد: با مجهز شدن تمامی حساب‌های بانکی هموطنان به رمز پویا شاهد کاهش چشمگیر برداشت‌های غیر مجاز و کلاهبرداری خواهیم بود.
وی ادامه داد: دستیابی به امنیت نسبی و قابل قبول در فضای مجازی، به خصوص در راستای پیشگیری از جرایم حوزه سایبری و مالی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و هوشیاری کاربران است.
این مقام مسئول با اشاره به نقش مثبت رسانه‌ها در آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص آسیب ها، تهدید‌ها و فرصت‌های فضای مجازی، از مدیران رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های آموزشی و اطلاع رسانی پلیس تقدیر و تشکر کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اصلا لزومي نداره رمز دوم پوبا اجباري باشه

درست مثل به زور بردن مردم به بهشت هست ...............
یه نفر به ایشون بگه لطفا فکری به حال وضع افتضاح فعلی پلیس فتا در رسیدگی به پرونده ها بکنه. انقدر دیر رسیدگی می کنند که افراد کلاهبردار به راحتی فرصت فرار دارند. جوری هم رسیدگی می کنند که خیلی ها رو از ادامه منصرف کنند تا سرشون خلوت بشه. ما چندین ماهه از حسابمون دزدی شده ولی آقایون عین خیالشون نیست و نخواهد بود. حتی نامه های استعلام بانکی رو هم دست خودمون میدن تا از کار و زندگیمون بزنیم و مدام از اینجا به اونجا بدوییم. انقدر هم که پلیس فتا حواسش هست که یک بار که ما همت کردیم و نامه ها رو به همه جا بردیم، آخر سر خیلی شیک گفتند پولتون رفته تو ترکیه از حساب خارج شده و کاریش نمیتونیم بکنیم! بعد که بیشتر پیگیر شدیم، دوباره به جریان در آوردند و این دفعه یک رد دیگه به ما دادند! آخر سر هم گفتند برید دوباره شکایت کنید! دادگستری عزیزمون هم ما رو کلا حواله دادند به آخرت و گفتند برید بعدا بهتون اس ام اس میزنیم که ممکنه دوسه ماه دیگه باشه یا یکی دو سال دیگه یا... خدا رو شکر سیستم انتظامی و قضایی ما طوری عمل میکنه که هر دزد و کلاهبرداری فرصت کافی برای ارتکاب جرم و فرار داشته باشه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار