بازدید 23254
گزارش «تابناک اقتصادی» از نشست خبری رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری در بودجه تحریمی ۹۹/ دلار ۸۵۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها/ ۴۳ هزار میلیارد تومان، یارانه نقدی ۷۸ میلیون نفر/ واردات دارو با دلار ۴۲۰۰

معاون رئیس جمهور در نشست خبری خود با خبرنگاران، به تشریح جزئیات بودجه تحریمی سال ۹۹ پرداخت و گفت: در این بودجه پیش بینی شده که روزانه یک میلیون بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۵۰ دلار صادر کنیم. در بودجه میزان درآمد‌های نفتی برای سال آینده حدود ۱۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 09 December 2019

صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری در بودجه تحریمی ۹۹/ دلار ۸۵۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها/ ۴۳ هزار میلیارد تومان، یارانه نقدی ۷۸ میلیون نفر/ واردات دارو با دلار ۴۲۰۰

تابناک اقتصادیروز گذشته رئیس جمهور روحانی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را تقدیم مجلس کرد؛ لایحه‌ای که به گفته سازمان برنامه و بودجه دارای شش ویژگی عمده "کارآمد سازی بازار ارز"، "ثبات و انضباط در بودجه دولت"، "فعالیت‌های عمرانی و تامین زیرساخت ها"، "تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی"، "استمرار تامین کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی" و "معیشت عمومی و کاهش فقر مطلق" بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، یک روز پس از این تقدیم لایحه بودجه به مجلس، طی یک نشست خبری با خبرنگاران به تشریح جزئیات لایحه بودجه ۹۹ پرداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه سال ۹۹ با همان طرح اصلاح ساختار بودجه تدوین شده است؛ طرحی که مشتمل بر ۴ محور، ۹ بسته و ۶۶ برنامه و پروژه بود. این طرح طبق ابلاغیه رهبر انقلاب جهت تصویب به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تقدیم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: منابع عمومی دولت در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مصوبه سال ۱۳۹۸ به میزان ۸ درصد رشد داشته است. این منابع از سه محل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی تامین خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی شده که از محل درآمد‌ها در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۶۱ هزار میلیارد تومان کسب کنیم که این رقم در مقایسه با قانون بودجه ۹۸ رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد. برآورد شده است که از میزان ۲۶۱ هزار میلیارد تومان، ۱۷۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ها، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق گمرکی و ۶۶ هزار میلیارد تومان از محل سایر درآمد کسب کنیم.

وی ادامه داد: باقی درآمد‌های دولت پیش بینی شده است که از محل واگذاری‌ها از جمله واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای تامین شود. اولین سرمایه، نفت و گاز است که از صادرات آن‌ها درآمد‌هایی کسب خواهد شد. همچنین برای سال آینده، پیش بینی شده که از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز بالغ بر ۴۸.۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد منفی ۶۸.۴ درصد را داشته و با مفروضات زیر حاصل شده است؛

مقدار صادرات نفت خام یک میلیون بشکه در روز و به قیمت هر بشکه ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. از این بابت درآمد‌های ارزی صادرات نفت و گاز به ترتیب ۱۸.۲۵ میلیارد دلار و ۴ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. نرخ تسعیر دلار ۴۲۰۰ تومان لحاظ شده است. سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی ۳۶ درصد (۸ میلیارد دلار)، سهم شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد (۳.۲ میلیارد دلار) و سهم دولت ۴۹.۵ درصد (۱۱ میلیارد دلار) در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: در بودجه سال ۹۸ مقدار صادرت نفت خام ۱.۵ میلیون بشکه در روز و به قیمت هر بشکه ۵۵ دلار در نظر گرفته شده بود.

معاون رئیس جمهور گفت: قیمت نفت را در لایحه بودجه ۹۹ تقلیل دادیم. طبق آخرین گزارشی که از وزارت نفت دریافت کردیم، متوسط فروش هر بشکه نفت در هفت ماه ۶۳ دلار و در هشت ماه بیش از ۶۲ دلار بوده و این در حالی است که ما قیمت هر بشکه نفت را در سال آینده ۵۰ دلار در نظر گرفتیم.

وی افزود: ما برای آن که بهانه‌ای به سودجویان جهت افزایش قیمت کالا‌ها ندهیم تصمیم گرفتیم که میزان ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های اساسی را همان ۴۲۰۰ تومان در نظر بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ما در سمت واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ـ به غیر از صادرات نفت و گاز ـ می‌توانیم از طریق مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد نیز درآمدی کسب کنیم، افزود: پیش بینی کرده ایم که از این محل، درآمدی به میزان ۴۹.۵ هزار میلیارد تومان کسب نماییم. همچنین منابع حاصل از فروش و واگذاری طرح‌های عمرانی را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم. در مجموع منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای بالغ بر ۹۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان در مقایسه با بودجه ۹۸ کاهشی ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نوبخت گفت: همچنین پیش بینی کردهایم که حدود ۱۲۴.۷ هزار میلیارد تومان از ۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت را از محل واگذاری دارایی‌های مالی به دست آوریم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سال آینده قصد داریم، کسری بودجه‌ای نداشته باشیم، گفت: بنابراین در سال آینده میزان مصارف با ۸ درصد رشد در مقایسه با قانون بودجه سال جاری، رقمی برابر درآمد‌ها و ۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود. مصارف عمومی به سه زیرفصل اعتبارات هزینه ای، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات تملک دارایی‌های مالی تقسیم شده است. اعتبارات هزینه‌ای در نظر گرفته شده برای سال آینده ۳۶۷.۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به بودجه سال جاری ۴ درصد رشد دارد.

وی افزود: همواره در رسانه‌ها افزایش اعتبارات هزینه‌ای مزمت شده است، اما طبق قانون این اجازه افزایش وجود دارد و بر این مبنا این پرسش هم وجود دارد که آیا ما می‌توانیم حقوق کارمندان و بازنشستگان را که به دلیل تورم قدرت خریدش کمتر شده است، افزایش ندهیم؟

نوبخت درادامه توصیف جزئیات بخش مصارف گفت: در سال ۱۳۹۹ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بالغ بر ۷۰.۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ دارای ۵ درصد رشد بوده است. برای اعتبارات تملک دارایی‌های مالی بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان ۶۰ درصد رشد را در مقایسه با سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد.

نوبخت گفت: ما بر حسب نوع مصرف سیاست‌هایی را دنبال می‌کنیم که به سه دسته تقسیم می‌شوند: سیاست‌های مصرف اعتبارات هزینه ای، سیاست‌های مصرف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سیاست‌های مصرف اعتبارات تملک دارایی‌های مالی.

وی افزود: یکی از اهداف سیاست‌های مصرف اعتبارات هزینه‌ای جبران کاهش قدرت خرید است که این موضوع را می‌خواهیم از پنج طریق دنبال کنیم که عبارتند از: افزایش متوسط ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان، پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان، پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان، پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان برای حمایت معیشتی به حدود ۶۰ میلیون و پرداخت ۴۳ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها به حدود ۷۸ میلیون نفر.

صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری در بودجه تحریمی ۹۹/ دلار ۸۵۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها/ ۴۳ هزار میلیارد تومان، یارانه نقدی ۷۸ میلیون نفر/ واردات دارو با دلار ۴۲۰۰

نوبخت ادامه داد: دومین هدف سیاست‌های مصرف اعتبارات هزینه ای، کاهش فقر مطلق می‌باشد و این موضوع از محل استمرار پرداخت ۳ تا ۶ برابری مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اختصاص ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای برناماه‌های کاهش فقر مطلق دنبال می‌شود.

سومین هدف نیز استمرار طرح تحول سلامت با اختصاص ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمانی است. چهارمین هدف نیز مهار تورم است که این سیاست به دو روش ادامه دارد: عدم تامین هزینه‌ها با پول پرقدرت و عدم افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات دولتی به ویژه کالا‌های اساسی و دارو با استمرار تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی.

پس از تشریح جزئیات مربوط به بودجه ۹۹ نوبت به سؤالات خبرنگاران از رئیس سازمان برنامه و بودجه رسید. خبرنگار تابناک اقتصادی این پرسش را مطرح نمود: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، چرا این نرخ در بودجه سال آینده مشخصا ۸۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده و دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده برای چه کالا‌هایی تخصیص خواهد یافت؟

پاسخ به این شرح است: کالا‌هایی که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌باشند، یک مجموعه کالا‌های اساسی است که بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید ذخایر آن‌ها تامین شود و در جامعه به وفور وجود داشته باشند. این کالا‌ها عبارتند از: دارو و تجهیزات پزشکی، نهاد‌های تولید کشاورزی، برنج، روغن، شکر، کاغذ، لاستیک و مواردی از این دست. برای واردات این قبیل کالا‌ها در سال گذشته ۱۴.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به ۱۰ تا ۱۰.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

نوبخت در ادامه افزود: ما به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت بهداشت اعلام کردیم اگر بخواهید کالا‌هایی که در سال جاری تامین کردید، در سال آینده به عنوان کالا‌های اساسی تامین کنید، به چه میزان ارز احتیاج دارید که در پاسخ سرجمع رقم ۱۰.۲ میلیارد دلار اعلام شد که ما در موقع تنظیم بودجه ۹۹ این رقم را ۱۰.۵ میلیارد دلار در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد ارز نیمایی نیز گفت: با توجه به اینکه علاوه بر کالا‌های اساسی، دولت در نظر دارد قیمت برخی کالا‌های دیگر را نیز کنترل کند، تامین این کالا‌ها را نیز با ارز ۸۵۰۰ تومانی در نظر گرفتیم. این ارز نیمایی که ما می‌گوییم با ارز نیمایی که بخش خصوصی دارد متفاوت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
آخه از کجا امار درمیارن که برا 78میلیون یارانه میدن؟؟من از هرکس میپرسم یارانه نمیدن بهشون ما وضعیت مالیمون خیلی ضعیفه به ما هم نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
روزانه یک میلیون بشکه ؟؟؟!!! خخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
این بودجه از نسلهایی که هنوز به دنیا نیامدن دارد بر داشت میکند ،انتظار کمک یارانه ای پیش کش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
یا من بازنشسته با حداقل مستمری ۱۶۰۰
که یارانه و معیشت نمی گیرم
!و در خواستهای مکررم رد شده است حتما می گیرم ؟
متاسفانه دروغ نه مالیات دارد و نه عوارض!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
آی.... روزانه یک میلیون نفت فروختیم !!!!!!!!
جالبه هر چیزی که تکذیب میشه میبینیم در واقع درست بوده ،
قیمت دلار که داره هر روز به ترازهای بالاتر میره و‌در نهایت هر روز بیچاره تر خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
چی شده تابی جان تا دیروز که دلار ۱۰۰ تومن ارزون میشد تو بوق میکردی که دلار ریزش کرده الان که ۱۴۰۰۰ تومنم رد کرده انگار نه انگار! مگه شما خبرگزاری نیستی؟!
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
خبرنگار تابناك هم تركوندبااين سوال كردنش! كمرمردم شكست از گرونى نمى تونستى سوال بهترى از اين مردك با اون خنده تمسخرآميزش بكنى؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
لابد ربطی به گرانی بنزین نداره
حتما مثل همیشه داراییهای ملی هم به هراج گذاشته می شود و جیب نور چشمیها پرپولتر میشود. حتما ثروتمندان و به اصطلاح هنرمندان مالیات نمی دهند. قشر فقیر جامعه فقیرتر می شود و سرانجام روحانی به دستآوردهای نداشته خود می بالد. این طور نیست؟
یک میلیون بشکه کجا است امار ماه نوامبر 213 هزار بشکه فقط ایران توانست صادر کنه 2.5 پارسال به امید یک میلیون ولی واقعیت 200 هزار بشکه در امده نفتی ایران 99 یک دهم سال 97
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
تازه با این فرمون که داریم جلو میریم تحریمهای اروپا هم میاد روسرمون اونوقت چه جوری روزی 1میلیون بشکه آنهم با نرخ 50دلارمیفروشیم؟
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
خودشون میخرند بعد به خودشون میفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
نیستیم تو باغ میدونم دوبرابر باواسطه میفروشن
اگه تو اين مملكت 78 ميليون نفر يارانه بگير هستند يعني من كارمند جزو اون 5 ميليون نفر قشر مرفه هستم !!!! ما پولدار بوديم و خودمون هم خبر نداشتيم !! يعني 78 ميليون نفر درآمد زير 3 ميليون تومان در ماه دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
احتمالا در سوریه و عراق و لبنان و یمن و فلسطین این یارانه ها را پرداخت میکنند !؟
روزی ۱ میلیون بشکه؟؟؟؟
الان ۲۰۰ هزار بشکه شده صادرات ان وقت از الان پیدا است روزی ۸۰۰هزار بشکه منفی است در بودجه
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
مجلس ارز ۴۲۰۰ را تبدیل به ۸۵۰۰ تومان کند تا جلوی سواستفاده ها گرفته شود.
اقایان نماینده در سال اخر نمایندگی این دوره تان یک کار ماندگار انجام دهید در اقتصاد و ان حذف ارز موهومی و تخیلی ۴۲۰۰ از بودجه که اصلا به هیچ کالایی نمیرسد.
سلام مسولین محترم اعداد و ارقام را بی خیال شوید به داد مردم برسید شما که میگفتید هیچ چیزی گران نمیشه
دلار همین جوری داره میره بالا نکه اینم دست مردمه.....
یارانه نقدی 78 میلیون نفر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه رو به بهونه های مختلف قطع کردن ولی دارن با مردم حسابش میکنن
...من رفتم دنبال ثبت خانوار میگن بابات انصراف داده اطلاعاتت از تو سیستم حذف شده نمیشه کاریشم کرد...
بزرگترین وشاخص ترین بخش بودجه و اقتصاد ما شمول 78 میلیون نفر زیر چتر یارانه است . این توفیق و تحقق اقتصاد ..... را به مسولین کشور تبریک میگم .
پس با اين صحبتها دلار قيمتش ميشود ١٢٨٠٠ براي مردم
پس فردا بانك مركزي دلار ١٣٥٠٠ را ميرساند به ١٢٨٠٠ و نشان ميدهد كه شاخ قول شكسته
و ادامه اين بازي
نمایندگان مجلس درخوابند یا بیدار. اکثر افراد از بیخبری معیشت حمایتی حرف میزنند بیش از یکماه از پرداخت معیشت حداقلی ها میگذرد دولت بدنبال تهدید افراد است که دارند برای ان عده افرادی که واریز نشده تحقیق میکنن وبه مثل یارانه شهریور که گفته اشکالاتی درکارت بوجود امد ومردم بروند دربانکها حل کنند وبعد یارانه معوقه را بایارانه جدید پرداخت میکنیم که خورده اند
چرا دلار برای ارسال به خارج به بهانه واردات و به کام آقازاده‌ها قیمت چهارهزار و دویست تومان است
آمار یارانه بگیر ۷۸میلیون درست نیست معلوم نیست پولها را کی می گیره؟؟؟
پول تو جیبی آقازاده ها چی میشه ؟
خیلی متشکریم از مدیریت عالی شما !!!
بسیار اعدادھارمونیک انتخاب شدھ اند امیداست برکت شامل این اعدادشود
یعنی کسر بودجه یک میلیون بشکه ای 50 دلاری را بطور پیش فرض داریم ! معنی دیگرش هم اینه که مردم باید این کسری رو جبران کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
منظورت بنزين ٦ تومني و دلار ٢٥ تومنيه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
یاداوری :
بانک جهانی ماه پیش پیش بینی کرده بود برای اینکه کمبود بودجه ایران در سال ۹۹ مرتفع گردد با توجه به میزان صادرات نفتی هر بشکه نفت باید ۱۹۴ دلار گردد!!!!جالبه؟
روز به روز بدتر ازدیروز
10هزار بشکه هم نمی تونید بفروشید در رویای یک میلیون بشکه در روز هستید
يك ميليون بشكه ؟ شوخي مي كنيد . اگه خبريه بگين ما هم بدونيم . ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
فروش باواسطه که خبرنمیخواد
نزديك 40 ميليارددلار درامد تركيه از صنعت گردشگري و 18 ميليارد درامد ما از فروش نفت البته اگر اقاي ترامپ اجازه بدن كه بفروشيم.
تحمل هر مشكل اقتصادي راحت تر از تحمل ديدن تصوير تيم اقتصادي دولت تدبير و اميد و شنيدن ديدگاههاشون است
بهر حال علي بركة الله
دلار میشه ۲۵ تومن
یه حساب کتاب سر انگشتی بکنی متوجه میشی
همین الان دلار ۱۳۸۰۰
به همین سادگی به همین خوشمزگی
دلاری که تا یکی دو هفته پیش ۱۱۰۰۰ تومن بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
بازار رکود مطلق به سر میبرد و دولت با این رقم قیمت دلار امکان .ندارد کمبود بودجه اش را بتواند جبران کند چیزی که عجیب است بازار حجمی ندارد و قیمت ارز بالا رفته
آقا من طبق معمول یه سوال دارم!

الان سوییس و سوئد و دانمارکم برای داشتن یک جامعه‌ی مرفه همین مسیرِ تحریم و بدبختی مردم رو طی کردن؟؟
یا اصلا لازم نیست ما این مسیر رو بریم؟

اگه توو این مسیر افتادیم (حالا قسمت این بوده دیگه! کاری ندارم) تهش قرارِ پی بشه؟
بعد سوالِ آخر اینه که این تهه دقیقا کِی هست؟؟؟
بهتره چند ماه با اعصاب مردم بازی نکنید قیمتها رو بالا نکشید بیچاره امنیتی ها رو به درد سر نیاندازید بشینید سر جایتون نمی تونید حقوق بدید افزایش حقوق نکنید بذارید این زمستون سرما بگذره .
با سلام
بر احدی گواه است که اگر حرف های این دولت را باور کند. خود را به سخره گرفته است. افتاب دلیل افتاب. قیمت دلار. قیمت بلیت. رفتار با مردم. حتی اگر دیگر این دولت راست گوید . بازم دیگر قابل اعتماد نیست.
قانون یک . دندان لق را باید کشید.
یا حق
بشکه ها رو پنج لیتری کنند می تونن یک میلیون بشکه صادر کنن

کار نشد نداره تو می تونی باقر
اگه واقعا روزی یه میلیون بشکه تو روز تو بودجه اومده که از همین الان عزا باید بگیریم
چون یک پنجم اون هم فروش نمیره در روز و احتمالا با افزایش قیمت دلار باید جبران بشه
دلار 30 تومنی رو از همین الان باید عزا گرفت
ارز ۴۲۰۰ تومانی ، فقط عامل فساد ،، رانتخواری میباشد ؟ اقلامی که نام برده شد ، همگی با ارز آزاد در بازار ارایه میگردد ؟ ارز نیمایی هم فقط برای بازاریان حامی دولت است که همهٔ اجناس را با نرخ ارز آزاد می فروشند ، ایشان ادعا میکنند که به ۷۸ میلیون نفر یارانه پرداخت میکنند ، در صورتیکه اکثریت بازنشستگان سالمند با حقوقی کمتر از سه میلیون تومان ،یارانه اشان قطع گردیده ؟ تابناکیان محترم ،‌ برادر زادهٔ من در شهر کرمانشاه یک دختر ۱۳ سالهٔ معلول دارد که نه قادر به تکلم است ،و نه قادر به حرکت ؟ پدر ایشان در شرکت معین قله کار میکند آنهم با حقوق وزارت کاری ،ایشان مهندس کشاورزی هستند ، مادر این دختر ۱۳ ساله مجبور به خانه داری شده است ،و ایشان یک فرزند ۷ سالهٔ پسر هم دارند ، که از هیچ نهادی مخصوصا بهزیستی که وظیفهٔ‌ذاتیش حمایت اینگونه آدمها میباشد ، هیچ کمکی در طی این سیزده سال به این خانواده ننموده است ،و همیشه بهانه اش نبود اعتبار است ،،، بیایید قبول کنیم دولتمردان مسیر آرمان انقلاب را ۱۸۰ درجه منحرف کرده اند ؟ عده ای که از نظر جمعیتی زیر ۴٪ میباشند ؟ دولتمردان تنها زمان میخرند ،و از این ستون به آن ستون ، میکنند ، به پذیریم که دست دولتمردان در جیب مردم است حتی فقرا ؟،، قبول فرمایید که دولتمردان ، از هیچ معضلاتی در کشور خبر ندارند ؟، و اطلاعات غلط را از ایادی متظاهر که وابسته به خود همین دولتمردان هستند کسب میکنند ،و در اصلا از درد مردم خبر ندارند ؟ آری ، درد مردم ایران بسیار است ،و در زیر لایه های دروغ،و نیرنگ پنهان گشته ،؟،،،،
اگه دارید مذاکره میکنید رو راست بگید همه را دق مرگ کردید
وقتی میگیم دولت دروغگویان پر بی راه نگفتیم
در آمد حاصل از فروش نفت 48 هزار میلیار
در آمد حاصل از گرانی بنزین 30 هزار میلیارد که به این باید اون هزار تومان قبلی هم اضافه کنیم
بعد میگن می خواهیم این پول رو (گرونی بنزین) رو بدیم به مردم.
از 20 میلیون نفر میگیریم و به 60 میلیون نفر میدیم
»دروغگو دشمن خداست«
ما بدبخت میشیم . من میدونم
تورا خدا دیگه نفرات روحانی مصاحبه تلویزونی نکنند............
مجمع جهانی اقتصاد از مغز متفکر نوبخت دعوت کرده تا با نظریات خود دنیا رو از فقر و بیکاری نجات بده.
دارو با این ارز وارد میکنند بعد یه عده به ترکیه اینور اونور میفروشن کشور ما هم که معلوم نیست کی به کیه
صادرات نفت اونم یک میلیون بشکه بیشتر یک جک هست تا واقعیت ، این یعنی اوضاع بمراتب خراب‌تر اقتصادی، و لبخندهای آزار دهنده شخص رییس جمهور
اقای رئیس جمهور و تیم محترم رئیس جمهور بهتر نبود به جای اینکه به مردم این همه فشار بیارید و یک لقمه نون رو هم با سه برابر کردن قیمت بنزین از دهن این مردم خارج کنید در بودجه 99 پولهای بی خودی که به دلایل مختلف چیزی چند هزار میلیاد تومان پرداخت میکنید رو حدف یا حداقل کاهش میدادید یک نگاه به لیست بودجه بکن اقای رئیس برنامه بودجه ببین چه کردی واقعا
چند ده برابر این یارانه ای که میگن انرژی و غیره رو گرون کردن پس این مسخره بازی ها رو بزارن کنار
به نظر رکود اقتصادی اثراتش را نشان می دهد.چه روشهایی برای بیرون آمدن از این رکود وجود دارد?
نکات مثبت و منفی این روشها چیست و چه ثمراتی دارد. لطفا به بحث بگذارید.به نظر می رسد وقت همکاری و قدردانی شفاهی و عملی از یکدیگر است.
یعنی بودجه 99 رو روی فروش یک میلیون بشکه در روز بستند ؟؟!!!؟؟؟

الان که داریم یک چهارم این رو فروش میکنیم ، از کجا معلوم که بتونیم سال آینده روزی یک میلیون بشکه بفروشیم ؟!

وای خدا !!!
وقتی میانگین صادرات نفت در سال جاری نزولی و کمتر ازاین ارقام هست چرا دولت و مجلس درصدد تصویب دروغ که محاربه با خداست برامدند??
اول یه امار شفاف به مردم بدید در ۱۲ ماه اخر حجم صادرات و روند اون چقدر و جطور بوده تا قسم دم خروسی شما ملت باور کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اگر خوب بود نیمه شب بنزین را به قیمت آن هم خسران داخلی و خارجی گران نمی کردند...
به نظر رکود اقتصادی اثراتش را نشان می دهد.چه روشهایی برای بیرون آمدن از این رکود وجود دارد?
نکات مثبت و منفی این روشها چیست و چه ثمراتی دارد. لطفا به بحث بگذارید.
یکی از دوستانم یک ماشین پراید در خرداد سال ۹۷ ثبت نام کرده و پولش را کامل پرداخت کرده بود و موعد تحویل شهریور ۹۷ بوده ولی گفتند پراید نداریم و اصلا نیست و چون از لحاظ قانونی نمی توانستند از ثبت نامی هایی که پول را کامل داده بودند پول بیشتری بگیرند
...قانون را دور زد و به بهانه اینکه ماشین ها دارای هشدار دهنده هستند میلیونها تومان از همه گرفته
و گفته حالا حالاها هم تحویل تو کار نیست ما به هیچ کس حتی نظام هم جوابگو نیستیم هر جا دوست دارید شکایت کنید
و متاسفانه دوست ما پس از شکایت از... به سازمان حمایت و سازمان بازرسی هیچ نتیجه ای نگرفت
و پس از تحویل ماشین همه ثبت نامی ها در شهریور و مهر ۹۸
یک پراید و به صورت دسته دو و آسیب دیده و با آفتاب سوختگی شدید در آبان ۹۸ تحویل ایشان می دادند ولی ایشان تحویل نگرفت
و گفته اگر بمیرم پراید دسته دو به جای نو از نمایندگی مجاز .. تحویل نمی گیرم
ایشان از این شکایت درس گرفت
آه و ناله شکایت خود را در این مملکت فقط پیش خدا ببرد نه هیچ کس
و از لبخند تمسخر آمیز مسئولان ... نتیجه بگیرد اگر شکایت کنی نه تنها دیر تر می دهند بلکه دسته دو و آفتاب سوخته بهت می دهند

از قوه قضاییه می خواهم به پرونده باز و در جریان دوست ما رسیدگی کنند و هرچه زودتر از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان بازرسی کل کشور جواب بخواهند

از تابناک هم می خواهم به این پرونده رسیدگی کند
و با چشمان بازدتر ببیند چه به سر مردم می آید
...کی گفته شما به 60 میلیون پول بنزین و به 78 میلیون نفر هم یارانه . در میان کارمندها حداکثر 20 درسد پول بنزین میگیرن و یارانه خیلی ها هم قطع شده .کارمندها و خانواده هاشون حدود 18ومیلیون نفرند...
كشور82ميليون جمعيت بيشتر ندارد
ازهركي مي پرسي يارانه مي گيرد يا نه مي گويد خير قطع شده
جناب نوبخت هم فرمايش مي فرمايند به 78ميليون يارانه داده مي شود
چكار كنيم : دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را ؟
جالبه ایشان از الان استارت ارز ۸۵۰۰ بجای ارز ۴۵۰۰ و عملا افزایش قیمت واجبات مردم در حد حداقل ۲ برابر رو بر خلاف تکذیب مکرر خود زده ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل