بازدید 4045
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

ساماندهی و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی مسیری برای مقابله با فرار مالیاتی

متاسفانه مشاهده می‌شود، سودجویان با استفاده از کارت‌های بازرگانی افراد ساکن در مرز‌ها و روستا‌ها اقدام به واردات، صادرات و فرار مالیاتی می‌کنند. نمونه‌های بوده که صاحبان اصلی کارت‌های بازرگانی اصلاً پولی برای واردات و مهارتی برای فروش کالا نداشته‌اند، ولی برای آن‌ها کارت صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 08 December 2019

تابناک اقتصادیمتاسفانه مشاهده می‌شود، سودجویان با استفاده از کارت‌های بازرگانی افراد ساکن در مرزها و روستاها اقدام به واردات،  صادرات و فرار مالیاتی می‌کنند. نمونه‌های بوده که صاحبان اصلی کارت‌های بازرگانی اصلاً پولی برای واردات و مهارتی برای فروش کالا نداشته‌اند ولی برای آن‌ها کارت صادر شده است.

اسدالله قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره فرار مالیاتی به وسیله کارت‌های بازرگانی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود، سودجویان با استفاده از کارت‌های بازرگانی افراد ساکن در مرزها و روستاها اقدام به واردات، صادرات و فرار مالیاتی می‌کنند. نمونه‌های بوده که صاحبان اصلی کارت‌های بازرگانی اصلاً پولی برای واردات و مهارتی برای فروش کالا نداشته‌اند ولی برای آن‌ها کارت صادر شده است.

وی ادامه داد: سازوکارهای برای مقابله با پدیده مذکور باید پیش‌بینی شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ساماندهی و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی باید اقدام کند.

نماینده مردم گلستان درباره نقش گمرک‌های کشور در مقابله با فرارهای مالیاتی به واسطه کارت‌های بازرگانی گفت: گمرکات کشور هم در این زمینه می‌توانند کمک حال باشند. درهمین راستا، تربیت نیروی انسانی متخصص و افزایش تجهیزات لجستیکی در گمرکات کشور الزامی است.

وی ادامه داد: نباید گمرک غیر رسمی در کشور ایجاد شود. کارت‌های بازرگانی باید به دقت در گمرکات کشور مورد بررسی و شناسایی هویتی قرار گیرند.

قره‌خانی در پایان تصریح کرد: منافذ موجود برای فرار مالیاتی را تا حد امکان باید مسدود کرد. قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد ولی متاسفانه اجراء نمی‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل