بازدید 43659

قیمت دلار و یورو امروز شنبه 16 آذر 98/ دلار 13 هزار تومانی پس از پنج ماه

بازار ارز در حالی اولین روز هفته را آغاز می کند که در پایان هفته گذشته شاهد افزایش شاخص ارزی در کانال 13 هزار تومان و رسیدن نرخ دلار به نقطه 13120 تومان بودیم.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 07 December 2019

قیمت دلار و یورو امروز شنبه 16 آذر 98

تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی اولین روز هفته را آغاز می کند که در پایان هفته گذشته شاهد افزایش شاخص ارزی در کانال 13 هزار تومان و رسیدن نرخ دلار به نقطه 13120 تومان بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه شانزدهم آذرماه 98، در شروع معاملات شاهد افزایش نرخ گذاری توسط بازارساز در صرافی های بانکی هستیم. به گونه ای که در حال حاضر (ساعت 10) در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12550 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 12900 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود که نسبت به روز پنج شنبه، 200 تومان گران تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 13800 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14150 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به پایان هفته گذشته، 200 تومان گران تر شده است.

در کنار صرافی های بانکی و مجاز، امروز شاهد ادامه نوسان نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده 13 هزار تومان هستیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این بازار، در میانه روز به نرخ 13060 تومان رسیده است که نسبت به نرخ 13120 تومانی روز پنج شنبه، اندکی کاهش را نشان می دهد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات دریافتی از بازار آزاد تهران (محدوده میدان فردوسی؛ ساعت 15:30) هر اسکناس دلار آمریکا به رقم 13230 تومان و هر اسکناس یورو نیز به رقم 14600 تومان رسیده است.

به نظر می رسد در اولین روز هفته با افزایش عرضه و نرخ ارز توسط صرافی های بانکی به عنوان بازارساز، شاهد مدیریت تقاضا در بازار هستیم؛ هرچند همچنان رشد تقاضای تجاری و تسویه شرکت‌های تجاری در آستانه پایان سال میلادی ادامه دارد و سیاست گذار در شرایط کنونی بایستی برای مدیریت تقاضای کاذب و هیجانی، برنامه مشخصی داشته باشد.

مردم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را مد نظر داشته باشند

رئیس کل بانک مرکزی به آثار شوک قیمت بنزین و انتظارات تورمی ناشی از آن در بازارهای مختلف از جمله بازار ارز اذعان کرد.

عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی نوشت:

این روزها مجددا موضوع افزایش نرخ ارز در بازار بحث روز مردم و فعالان اقتصادی است. همانگونه که بارها تاکید کردم بانک مرکزی مدیریت علمی و مبتنی بر بنیان های بازار را که طی یک سال گذشته آرامش لازم را به بازار ارز برگرداند ادامه خواهد داد. طبیعتا شوک قیمت بنزین و انتظارات تورمی ناشی از آن، بازارهای مختلف از جمله بازار ارز و ثبات نسبی چند ماهه آن را موقتا متاثر می سازد. فارغ از دلایل و آثار اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، آنچه به اینجانب و بانک مرکزی مربوط می شود استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است. لذا این اطمینان را به مردم عزیز می دهم که همچون گذشته بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت. هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را مد نظر داشته باشند.

نرخ رسمی 47 ارز به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز مانند یورو کاهش و قیمت ۲۶ واحد پولی دیگر مانند پوند افزایش یافت؛ نرخ دلار و ۴ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه شانزدهم آذر ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس نیز با ۶۷ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۵ هزار و ۱۴۸ ریال و هر یورو نیز با ۱۰۲ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۴۶ هزار و ۴۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۰۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۲۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۰۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۱۶ ریال، روپیه هند ۵۹۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۴۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۱۳۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۷۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۶۹۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۵۶۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۷۲ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۷۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۲۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۳۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۴۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۷۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۷۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۳۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۰۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۰۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۲۴۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۰۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۷۰۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۹ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ایشان تا آخر سال تورم در نرخ ارز را ۴ درصد اعلام کردند الان نزدیک به ۱۵ درصد است به همین دلیل مردم اعتراض می کنند چون تنها هنر ولت انداختن بار ناتوانی و بی ندبیری خود بر دوش مردم است ۴۰ سال است همینطور می باشد و اصلاح پذیر هم نیست
چرا دروغ مينويسيد قيمتهاي صرافي ها 500 تومان بالاتر از نوشته شما است .
چرا دروغ مينويسيد قيمتهاي صرافي ها 500 تومان بالاتر از نوشته شما است .
والله من از شنیدن کلمه حباب و شوک و ... خجالت میکشم. اینا از گفتنش چطور خجالت نمیکشن واقعا جای تعجب داره
فقط بازار بورس نورچشمی ریسک نداره !!!! بقیه بازارها همه ریسک دارن مردم نروندبه سمت این بازارها
گویا با گرون کردن خالی بنزین کسری بودجه جبران نشد. به ما دقیقا بگین چقدر کسری آوردید ما 80 میلیون (البته منهای شما مدیران بالفطره) بشینیم دور هم یه پولی جور کنیم و مشکل شما رو حل کنیم تا شاید دست از سر ما بردارید.
مردم ریسک نکنید دولت خودش دلال هست بی سر و صدا قیمت رز رو هم برد بالا.
طبق گزارشات سازمانهای بین المللی سال بعد ای ان ۵۵ میلیارد دلا به خاطر تحریم نفت ضرر خواهد کرد، کی جوابگوی این همه خسارت به مردمه؟
علی برکت الله از جیب ملت
کار استکبار جهانی است...خخخخخخخخخخخ
واقعا که
دلار ساعتی صدتومان داره
میره بالا دراین لحظه(۱۴:۴۵))
۱۳۳۰۰ تومان هست ! پس چی شد وعده عدم افزایش قیمت ها ؟؟؟!!!
هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را مد نظر داشته باشند!!!!!!
آقای محترم ریسک حساب کردن روی حرفهای شما و دولت رو چه کسی باید بپذیرد؟
دلار تا شب عید روی 25 هزار تومنه، دولت نه دلار تو خزانه داره نه ریال ، باید تا شب عید چند هزار میلیارد اسکناس چاپ کنه بریزه به حساب مردم ، خوش باشید که یارانه میگیرید ، متاسفم برای این کشور! از ماست که بر ماست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر