بازدید 5983

ضرب‌الاجل رئیس مجلس عراق برای معرفی نخست وزیر

رئیس مجلس عراق از رئیس جمهوری این کشور خواست ظرف ۱۵ روز آینده نامزد پست نخست وزیری را مشخص کند.
کد خبر: ۹۴۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰ 04 December 2019
محمد الحلبوسی در نامه‌ای خطاب به برهم صالح ضمن یادآوری موافقت مجلس با استعفای عادل عبدالمهدی، خواستار معرفی به موقع جایگزین وی شد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی با استناد به ماده ۷۶ قانون اساسی عراق از رئیس جمهوری خواست نامزد پست نخست وزیری را ظرف ۱۵ روز آینده معرفی کند.

مجلس عراق یکشنبه ۱۰ آذر یک روز پس از آنکه عادل عبدالمهدی نامه استعفای خود را به طور رسمی تحویل پارلمان داد، در نشستی فوق العاده آن را بررسی و تصویب کرد.

عراق در روز‌های اخیر شاهد تظاهرات و ناآرامی به ویژه در استان‌های جنوبی این کشور بوده که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته است.

مرحله نخست اعتراضات در عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

اعتراضات در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های مختلف، نتوانسته آرامش را به طور کامل به کشور بازگرداند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل