بازدید 6930
۶
یوسفیان ملا در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

بانک مرکزی حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی را مسدود کند

حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای فرار مالیاتی هستند. متاسفانه نحوه قانون‌گذاری در این بخش راه تخلف را هموار کرده است. بانک مرکزی هرچه سریع‌تر باید با پدیده استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی برخورد کند.
کد خبر: ۹۴۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 04 December 2019

بانک مرکزی حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی را مسدود کند

تابناک اقتصادیحساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای فرار مالیاتی هستند. متاسفانه نحوه قانون‌گذاری در این بخش راه تخلف را هموار کرده است. بانک مرکزی هرچه سریع‌تر باید با پدیده استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی برخورد کند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور گفت: درآمدهای مالیاتی دارای چارچوب و عدد و رقم مشخصی هستند. درحال حاضر میزان فرار مالیاتی در کشور زیاد است. بعضی از گروه‌های شغلی مالیات پرداخت نمی‌کنند و یا آن میزانی که پرداخت می‌کنند، مالیات واقعی آن‌ها نمی‌باشد.

وی ادامه داد: میزان فرار مالیاتی در کشور به اندازه 10 درصد بودجه سالانه است. در صورت دریافت این میزان مالیات میتوانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه کشور با اشاره به فرار مالیاتی به وسیله کارت‌های بازرگانی گفت: عدم رتبه‌بندی و ساماندهی کارت‌های بازرگانی زمینه‌‌های سوء استفاده از آن را فراهم کرده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت ساماندهی کارت‌های مذکور را باید فراهم کند.

یوسفیان ملا درخصوص استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی برای فرار مالیاتی گفت: متاسفانه نحوه قانون‌گذاری در این بخش راه تخلف را هموار کرده است. بانک مرکزی هرچه سریع‌تر باید با پدیده استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی برخورد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص سوداگری‌های بازار مسکن، سکه و ... گفت: سوداگری‌های بازار مسکن، سکه و ارز می‌توان با استفاده از سازوکارهای مالیاتی کاهش داد. درصورت تحقق این هدف میزان فرارهای مالیاتی نیز کاهش می‌یابد.

یوسفیان ملا در پایان تصریح کرد: در قانون بودجه سال 98 برای افزایش درآمدهای مالیاتی نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان را الزامی کردیم. سایر اصناف و گروه‌های شغلی را هم باید موظف به پرداخت مالیات کنیم. هستند کسانی که به تنهایی به اندازه مالیات تمام پزشکان فرار مالیاتی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چرا مالیات بر مسکن خالی ،مالیات بر کسانیکه بیش از یک مسکن دارن ، مالیات بر کسانیکه سالیانه چندید مسکن خرید و فروش میکنن اجرایی نمیشه؟
به نظر من دلیل اصلی اینه که اون کسانیکه قرار است خودشون این قانون رو تنظیم و تصویب و اجرا کنند هرگز تمایلی نخواهند داشت ، دلیل هم واضح است که خودشان دارای چندین مسکن و یا ملک تجاری هستن ، چون عقل سلیم امر میکنه پول نقد در حساب نگهداری نشود ک تبدیل به مسکن شود و قطعن خودشون به ضرر خودشون که قانون تصویب نمیکنن . پس هرگز منتظر تصویب این قانون نباشید
مسدود کردن کافی نیست. باید برای اینکار که زمینه ساز جرم و فساد است هزینه های سنگین ایجاد کرد. تا زمینه جرم و فساد و خیانت به کشور از بین برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
خانه باغ ويلا شركت زمين هايي كه به نام اقوامشان كردن چي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
خسارات و زیانهای حساب و هویت اجاره ای فقط فرار از مالایت نیست. -اگر جه همین یک مورد هم کافی است که دولت به رفع آن اهتمام ورزد.
فردا پس فردا نگید که مردم نگفتند جلوی حسابهای صوری را بگیرد .نگید از دستمان در رفتند ...................مردم قبول نمیکنند ها ............................................
بانک مرکزی میبایست ترتیبی اتخاذ کند افرادیکه حسابهای متعددی در شعب مختلف بانکها دارند بدون مراجعه به آن شعب ، به نزدیکترین شعب محل سکونت خود مراجعه و حساب خود را که در هر کدام از بانکها دارند را تجمیع کند .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی