بازدید 5327

ضرورت توجه ویژه دولت به حمل ونقل عمومی در بودجه ۹۹

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: دولت دو سال قبل از افزایش قیمت بنزین باید زیر ساخت های حمل ونقل کارآمد را برای شهروندان فراهم میکرد.
کد خبر: ۹۴۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 03 December 2019

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ تصریح کرد: افزایش 300 درصدی بنزین تقاضای حمل ونقل عمومی را افزایش داده چرا که بسیاری از شهروندان دیگر امکان استفاده از خودروی شخصی نسبت به گذشته را نخواهند داشت و اکنون لشگری از مسافر به حمل و نقل عمومی هجوم آورده اند که متاسفانه ناوگان عمومی پایتخت به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز شهروندان و این حجم از تقاضا نیست.

وی با بیان اینکه انتظار به حق مردم، رفع کمبودهای ناوگان اتوبوس رانی و مترو است گفت: وضعیت بحرانی حمل و نقل در شهرهای اقماری تهران مانند ورامین، پردیس، پرند، قرچک، رباط کریم، بهارستان و پیشوا به مراتب وخیم تر از تهران است چرا که دیگر از مترو هم بهره مند نیستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در مسیر ورامین به تهران هستم گفت : متاسفانه شاهدم شهروندان بسیاری در روز بارانی کنار خیابان ایستاده اند و نه اتوبوسی هست و نه تاکسی و مینی بوسی ! از سوی دیگر با افزایش قیمت بنزین، تردد با خودروی شخصی هم برای شهروندان این منطقه به صرفه نیست لذا معتقدم دولت باید قبل از اجرای سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، از دوسال قبل حمل ونقل عمومی کارآمدی را برای شهروندان فراهم و طراحی می کرد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه لازمه توسعه حمل ونقل، کارابودن سیستم حمل ‌ونقل عمومی است اظهار داشت: تنها خط متروی برون شهری ، خط تهران-ورامین بوده که 80 درصد پیشروی فیزیکی داشته اما به واسطه کوتاهی دولت در تامین منابع 20 درصد باقی مانده هنوزبه اتمام نرسیده است.

وی تاکید کرد: معتقدم دولت باید بیشترین سرمایه گذاری را در بخش حمل ونقل عمومی داشته باشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: در شرایطی که کمبود واگن در خطوط مترو مواجه هستیم، ناوگان عمومی شهر فرسوده است، توسعه خطوط مترو و اتوبوس در هاله ای از اغماست و تاکسی و مینی بوس کارآمد در اختیار مردم نیست، قیمت بنزین را نیز افزایش دادیم و اکنون با لشگری از مسافران سرگردان در ناوگان عمومی شهر روبرو هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم دولت در فصل بندی لایحه بودجه 99 حمل و نقل عمومی را پررنگتر از سایر بخش ها ببیند و توجه ویژه ایی به حمل ونقل عمومی داشته باشد.

وی ابراز آمادگی کرد مجلس از توسعه حمل و نقل عمومی و تخصیص بودجه به این بخش بیش از گذشته استقبال خواهد کرد تا شهروندان بتوانند به راحتی از خدمات ناوگان عمومی بهرمند شوند .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل