ماجرای انتشار اطلاعات کارتهای بانکی مشتریان چند بانک
به گزارش فارس، از روز گذشته که خبر انتشار اطلاعات کارت مشتریان برخی بانکهای کشور در فضای مجازی پیچید، اخبار متفاوتی از جزئیات این اتفاق ارائه شد.
در این جریان اطلاعات برخی مشتریان بانکها در این فرآیند افشا شده است. اما پیگری خبرنگار ما نشان میدهد اطلاعات منتشر شده صرفا اطلاعات سطح اول مشتریان بانکی است.
یک منبع آگاه بانکی در این باره به فارس گفت: تنها شماره کارت و تاریخ انقضای آنها افشا شده است که این اطلاعات امکان نقل و انقال پول را بهوجود نمیآورد.
بررسیها نشان میدهد بخشی از کارتهایی شماره آنها افشا شده، تاریخ اعتبار آنها منقضی شده و تاریخ انقضای بعضی دیگر از کارتها هم مربوط به روزهای باقی مانده تا پایان سال جاری میشود.
این منبع آگاه تاکید کرد: تاکنون برداشتی از حساب هیچیک از دارندگان کارتهای بانکی نشده و شکایتی در این باره به بانکها نرسیده است.
بررسی فارس نشان میدهد در راستای پیشگیری از هرگونه سرقت اینترنتی و با افزایش امنیت کارتهای بانکی، بانکها از مشتریان خود خواستهاند با مراجعه خودپردازها رمز دوم خود را تغییر داده و یا از بستر رمز دوم پویا استفاده کنند.
به گزارش فارس، در فروردین ماه 91 اتفاق مشابهی برای یکی از بانکهای کشور رخ داد و سر و صدای زیادی را در رسانهها و افکار عمومی به وجود آورد. با توجه به اینکه آن اطلاعات توسط یکی از شرکتهای psp (شرکتهای پشتیبان در حوزه پرداخت الکترونیک) بانک مرکزی در آن سال تغییرات اساسی در شرایط این شرکتها به وجود آورد و دستورالعمل این حوزه اعمال کرد.
در این مدت، بانک مرکزی هیچ واکنشی به این اتفاق نشان نداده است. هنوز معلوم نیست اطلاعات منتشر شده، هر چند که اطلاعات چندان ارزشمندی محسوب نمیشود، از چه طریقی افشا شده است و همچنان این اتفاق در حال بررسی است.
برید یک گزارش از شکایت های که شده در پلیس فتا تهیه کنید تو این چند روز اخیر چقدر شاکی اومدن ثبت شکایت کردن که از حساب هاشون پول برداشتن خودم هم تو تاریخ 8 و 9 از حسابم پول برداشتن رفتم فرم شکایت تو دادسرای جرایم رایانه ای پر کردم بگذریم چقدر هزینه پرداخت کردیم بعد مار رو فرستادن پلیس فتا تو خ مطهری بعدش پس چند ساعت نوبت افسر پرونده چندین نامه به بانک های مختلف زد جالب صفر تا صد استعلام های خودت هم بایستی خودت پیگیری کنی هیچی مردم می افتند به جون هم چون نامه می زند حساب همدیگر م یبنند بدون اینکه هیچ گزینه ای در فرم ها نیست که شما از بانک خودت شکایت کنی که آقای بانک شما نتئنسته اید امانت دار خوبی برای نگه داشت حساب های مشتریان باشی فقط خودت مقصر می گیرند این سوال مرتب تکرار می کنند که چرا رمز دوم داری بعد به طرف میگی اقا عصر فضا و اینترنت دراه تمام میشه جهان تو یک وادی دیگر داره سرمایه گذاری میکنه من رمز دوم و یا هیچ سیستم بانکی درست نبایستی داشته باشم که کارهای اولیه اینجا انجام بدم





