بازدید 4496

آنفلوانزا جان یک سیستان و بلوچستانی را گرفت

کد خبر: ۹۴۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 02 December 2019
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یک نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان براثر بیماری آنفلوانزا H. ۱ N. ۱ جان خود را از دست داد.

دکتر محمد هاشمی‌شهری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوع از آنفلوآنزا برای افراد پرخطر نظیر افراد مسن، بیماران ریوی، قلبی، دیابت، مادران باردار و افرادی که به علت بیماری دچار ضعف ایمنی بدنی هستند، خطرناک بوده و باید تحت مراقبت باشند.

وی ادامه داد: پرهیز از دست دادن، رعایت فاصله بیش از یک متر در صحبت با دیگران، شست و شوی دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضروری از جمله نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت مراقبت بیماری آنفلوانزا نیز گفت: غیر قابل پیش بینی بودن وقوع اپیدمی آنفلوانزا، سرعت انتشار بسیار بالا و بالا بودن عوارض مرگ و میر بویژه در گروه‌های در معرض خطر از مسائل مهم در زمینه مراقبت از بیماری آنفلوانزا است.
وی بیان کرد: دوره کمون بیماری آنفلوانزا معمولا بین یک تا سه روز است و دوره سرایت آنفلوانزا نیز از یک روز قبل از بروز علایم تا هفت روز بعد از آن به طورکلی از پنج تا ۱۰ روز متغیراست و این دوره در کودکان زیر پنج سال و بیماران و افراد مسن با ضعف ایمنی بدن طولانی‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا آنفلوآنزا تقریبا مثل سرماخوردگی شدید است با این تفاوت که شدت آن بسیار بیشتر از سرماخوردگی است، شروع بسیار ناگهانی دارد بطوریکه بیمار می‌تواند ساعت شروع بیماری خود را به یادآورد.

این بیماری بیشتر علائم تحتانی مانند تنگی تنفس، تنفس‌های تند و سرفه‌های بسیار شدید دارد در صورتی که در سرماخوردگی، علائم تنفسی فوقانی مانند اشک ریزی، ریزش آب بینی، عطسه و سرفه‌های سطحی‌تر را شامل می‌شود، همچنین درد‌های عضلانی- اسکلتی بسیار شدید، درد‌های پشت ساق پا‌ها و سر و گردن، سردرد‌های بسیار شدید، علائم گوارشی مانند دل درد، تهوع، استفراغ و احتمالا اسهال از دیگر علائم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا است.

همه افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند نیازی به درمان با دارو‌های ضد ویروس ندارند و در صورت ابتلا باید از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر