بازدید 21375
۳

خداحافظی با زاینده رود تنها تا ۳ روز دیگر

طی تعهدی که با کشاورزان بسته شد قرار بود ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در رودخانه برای کشت پاییزه جاری باشد که این میزان در روز ۱۳ آذر تمام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ 02 December 2019

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: طی تعهدی که با کشاورزان بسته شد قرار بود ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در رودخانه برای کشت پاییزه جاری باشد که این میزان در روز ۱۳ آذر تمام می‌شود و خروجی سد زاینده‌رود به‌طور کامل بسته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، حسن ساسانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره وضعیت نهایی آب زاینده‌رود، اظهار داشت: میزان بارندگی‌های فصل آبی جاری از اول مهر تاکنون میزان ۱۱۲ میلی‌متر بوده که در سال گذشته، میزان بارندگی فضل آبی پاییز ۳۷۵ میلی‌متر بوده است.

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به میزان بارندگی‌ها در بلندمدت، گفت: متوسط بلندمدت بارندگی‌ها ۲۲۵ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه بارش‌های فصل آبی جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: بارندگی‌های امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است و با توجه به این کاهش بارندگی، حجم مخزن سد زاینده‌رود ۳۱۵ میلیون مترمکعب شده است.

ساسانی با اشاره به زمان کاهش خروجی سد زاینده‌رود گفت: طی تعهدی که با کشاورزان بسته شد قرار بود ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در رودخانه برای کشت پاییزه جاری باشد که این میزان تمام‌شده است و در روز ۱۳ آذر و خروجی سد زاینده‌رود به‌طور کامل بسته خواهد شد.

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به زمان بازگشایی دوباره دریچه‌های سد زاینده‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود، باز شدن دریچه‌های این سد بستگی به میزان بارش‌ها در فصل آبی جدید دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
آب مجانی به کشاورز میدهیم ولی موقع برداشت محصول که میشود باید میوه و سبزی را با قیمت طلا خریداری کنیم
خداحافظ اصفهان
خداحافظ زاینده رود زیبا
خداحافظ باران
خداحافظ ......
ای کاش مسئولان طوری برنامه ریزی میکردند که حداقل جریان مایه زاینده رود در این سال قطع نمی‌شد مدیریت زیست بوم ابی نیز جزو وظایف سازمان اب منطقه ای هم هست هرچند که سازمان محیط زیست این روزها دنبال رصد باد است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل