بازدید 3357

نفت اوپک همچنان در مرز 64 دلار

اوپک در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان 46 سنت کاهش 63.94 دلار فروخته شده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۷ آذر با ۴۶ سنت کاهش ۶۳.۹۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۶ آذر، ۶۴.۴۰ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

به نوشته رویترز، روز  پنج‌شنبه قیمت جهانی نفت پس از آنکه آمارهای رسمی نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی رشد بیشتری یافته، اندکی کاهش یافت اما در محدود ۶۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام در آمریکا هفته گذشته ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافت و تولید نفت این کشور هم رقم ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز را ثبت کرد. پیش از این تحلیلگران رویترز در نظرخواهی خود پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر نفت آمریکا ۴۱۸ هزار بشکه کاهش یابد. (جزئیات بیشتر)

از طرفی احتمال تمدید طرح کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان غیراوپکی‌‌شان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

اوپک و هم‌پیمانانش که اوپک پلاس نامیده می شوند عرضه نفت را امسال با هدف افزایش قیمت کاهش دادند و قرار است تا ۵ و ۶ دسامبر در وین با یکدیگر دیدار کنند. این توافق تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دارد.

اما قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت بازارهای آرام ناشی از تعطیلات شکرگزاری در آمریکا و محدودیت فعالیت‌ها کاهش یافت.

در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار نشست اوپک و هم پیمانانش در هفته آینده هستند که احتمالا به تمدید توافق کاهش تولید در حمایت از بازار منجر خواهد شد.

نشست هفته آینده اوپک و هم پیمانانش که اوپک پلاس نامیده می‌شوند، در بالای فهرست سرمایه‌گذاران برای رصد قرار دارد.

فیپ سولوشن، در یادداشتی نوشت: «بسیار متحمل است که این گروه این توافق را در شکل کنونی حداقل تا پایان ۲۰۲۰ تمدید کنند اما ما در سایه پایبندی متغییر، شاهد محدودیت هایی برای دور جدید کاهش هستیم.» (جزئیات بیشتر)

هر بشکه نفت برنت با ۲.۷۸ دلار کاهش ۶۰.۴۹ دلار فروخته شد. نفت برنت طی هفته گذشته ۱.۵ درصد افت کرد اما بیشترین افزایش ماهانه از ماه آوریل با افزایش حدود ۶ درصد ثبت کرد. قیمت نفت برنت روز جمعه ۴.۳ درصد افت کرد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲.۹۴ دلار کاهش ۵۵.۱۷ دلار معامله شد. این نوع نفت نیز طی هفته گذشته پس از سه هفته افزایش، ۴.۱ درصد کاهش یافت.(جزئیات بیشتر)

بیشترین قیمتی که تاکنون برای سبد نفتی اوپک ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ رقم خورد. در نتیجه قیمت کنونی سبد نفتی اوپک با بالاترین رقم سال ۱۰.۰۱ دلار فاصله دارد.

این نوع نفت سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که کمترین قیمت آن از ابتدای امسال به شمار می‌رود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۲۹ نوامبر یعنی 8 آذر ماه ۶۴.۱۲ بوده است.

سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۳.۸۲ دلار در هر بشکه معامله شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان