بازدید 3134

هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت بد کارگران مهاجر در قطر

یک کارشناس مستقل سازمان ملل امروز یکشنبه نسبت به وضعیت ناگوار کارگران مهاجر در کشور قطر که قرار است در سال 2022 میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال باشد هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷ 02 December 2019

یک کارشناس مستقل سازمان ملل امروز یکشنبه نسبت به وضعیت ناگوار کارگران مهاجر در کشور قطر که قرار است در سال 2022 میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال باشد هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تِندایی آچیومه، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه نژادپرستی و تبعیض امروز هشدار داد، کارگران مهاجر در کشور قطر صرفا به خاطر ملیت، نژاد و دیدگاه‌های کلیشه‌ای موجود در قطر و همچنین پرونده‌سازی بر مبنای اطلاعات هویتی آنها مورد تبعیض قرار می‌گیرند. کشور قطر در سال‌های اخیر با توجه به اینکه به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی 2022 مطرح است شاهد حضور موجی از کارگران مهاجر عمدتا متعلق به کشورهای فقیر و در حال توسعه در خاک خود بوده است.

آچیومه به خبرگزاری فرانسه گفت: بسیاری از کسانی که در قطر زندگی می‌کنند به سبب ملیتشان و یا اصالتشان مورد قضاوت قرار گرفته و نمی‌توانند به صورت کامل از حقوق بشر بهره‌مند شوند.

او می‌گوید: این کارگران مهاجر معمولا از یک سری کشورهای خاص به قطر رفته‌اند و در نقش‌هایی خاص در این کشور به کار گرفته می‌شوند به عنوان مثال زنان کارگر برای کار خدمتکاری در خانه‌ها و مردان کارگر برای انجام کارگری در پروژه‌های ساخت‌وساز به کار گرفته می‌شوند و اغلب این کارگران مهاجر از جنوب و جنوب شرق آسیا به قطر رفته‌اند.

به گفته وی، تقریبا هیچ یک از این کارگران نمی‌توانند شهروندی قطر را دریافت کرده و از مزیت‌های رفاهی که قطری‌ها دارند، بهره‌مند شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار