بازدید 12307

ارتش: پاسخ حمله به نفتکش ایران داده خواهد شد

کد خبر: ۹۴۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 30 November 2019
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی گفت: قطعا به عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران در دریای سرخ وقتی کامل و ۱۰۰ درصد شناسایی شدند، در راستای تدابیری که مدنظر سلسله‌مراتب فرماندهی و سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی است در مکان و زمان مناسب پاسخ لازم داده خواهد شد.
 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیر دریادار سید محمود موسوی در رابطه با شناسایی عوامل حمله نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه تمایلی به اقدام برای پیروی از اهداف زشت و خارج از قوانین و عرف برخی از کشور‌ها در صحنه دریا ندارد، اما این امر به این منزله نیست که دست روی دست بگذاریم و دیگران هرچه دلشان خواست انجام دهند.

وی افزود: مستندات و مدارکی در خصوص اینکه چه بخش‌هایی در این حرکت زشت و ناپسند تروریستی حضور مستقیم یا غیر مستقیم داشته یا مشارکت داشتند در دست جمهوری اسلامی ایران است و قطعا از طریق مراجع دیپلماتیک این موارد در دست پیگیری و دنبال است.

موسوی گفت: ما اعتقاد داریم که سازمان بین‌المللی به عنوان متولی امر مثل سازمان جهانی دریانوردی شرح وظایف و مسوولیت‌شان این است که اجازه ندهند این‌گونه تحرکات توسعه پیدا کند و عرصه دریانوردی با ناامنی مواجه شود.

وی تصریح کرد: اگر قطعا این تحرکات تداوم داشته باشد در هر صورت هیچ الزامی وجود ندارد که این تحرکات در یک بخش و توسط یک کشور خاص ادامه پیدا کند، ما بار‌ها اعلام کردیم و باز تاکید می‌کنیم سازمان جهانی دریانوردی ملزم است که به‌عنوان متولی در بحث دریانوردی این‌گونه موارد را پیگیری کند.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در واقع مستندات مورد نیاز این حمله تروریستی را از طریق مراجع ذی‌ربط و دیپلماتیک در اختیار این ارگان‌ها قرار دهد تا موارد را بررسی و پیگیری کنند.

موسوی ادامه داد: نظام ایران اسلامی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس را همسایه خود می‌داند و به چشم دشمن به آنان نگاه نمی‌کند.

معاون عملیات ارتش افزود: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم آنان عامل تفرقه و گل‌آلودی آب برای ماهیگیری‌اند.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: تجربه هشت سال دفاع مقدس پاسخ خوبی به دشمنان است، هر چند که قدرت نظامی و بازدارندگی ما قابل قیاس با آن دوران نیست.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی ایران برای امنیت در عرصه دریاست و تمایلی برای ایجاد ناامنی در صحنه دریا نداشته و نخواهد داشت، خاطرنشان ساخت: قطعا عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران در دریای سرخ وقتی کامل و ۱۰۰ درصد شناسایی شدند در راستای تدابیری که مدنظر سلسله مراتب فرماندهی و سیاستمداران نظام مقدس جمهوری اسلامی است در مکان و زمان مناسب پاسخ لازم داده خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر