بازدید 9264
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌و گو با تابناک

بدهی ۵۳۰ میلیاردی شهروندان به شهرداری!

برخی از افراد خودروی معمولی داشته یا وانت دارند، زمانی که برای فروش خودرو خود اقدام می کنند تازه متوجه بدهی 5 الی 6 میلیونی خود در زمینه عوارض و خلافی می شوند که این خود مشکلی بر مشکلات می افزاید؛ درحقیقت نحوه پرداخت مشکل ایجاد کرده و استفاده کنندگان از طرح گله مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 01 December 2019

طرح جدید ترافیک با هدف كاهش بار ترافیكی كلانشهر تهران و كاهش آلودگی هوا و با  مدیریت مشكلات طرح زوج و فرد از اول تیرماه اجرایی شد اما این طرح نه تنها باری از مشکلات شهروندان، شهرداری و آلودگی هوا و ترافیک برنداشت بلکه مشکلی بر مشکلات شهر افزود تا جایی که مدیران شهری و کارشناسان معتقدند این طرح نیازمند بازنگری است.

به گزارش تابناک:  از همان ماه نخست اجرای طرح جدید ترافیکی صدای مخالفان طرح درآمد؛ در این میان شرکت کنترل کیفیت هوا نیز شاخص هوای تهران را در بیشتر روزهای تیر ناسالم اعلام کرد و همین موضوع نیز سبب شد تا مخالفان دلیل بیشتری برای مخالفت با طرح کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

این در حالی است که به دلیل اینکه، طرح ترافیک جدید بدون کار کارشناسی صورت گرفت امروز خود شهرداری نیز همانند شهروندان دچار آسیب شده است به این شکل که عوارض و خلافی صاحبان خودرو در سامانه تهران من ثبت می شود اما برخی از  این افراد تا زمانی که قصد فروش خودرو خود را نداشته باشند، این هزینه را پرداخت نمی کنند که این خود هزینه ای بر دوش شهرداری می گذارد.

درست است که تاکنون شاهد دفاع شهرداری و مسئولان مربوطه این حوزه در راستای اجرای طرح ترافیک بوده ولی گویا مدیران شهری از آسیب پنهان آن که مربوط به بدهی طرح ترافیک به شهرداری است ، غافل بودند.

در این راستا محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به سختگیری‌های بسیار در خصوص طرح ترافیک آیا در آینده باز هم برنامه ای برای این طرح دارید، اظهارکرد: طرح ترافیک را قانون مشخص کرده و تصمیماتی از قبیل ساعت، محدوده، مکان، محدودیت و زمان نیز در شورای ترافیک تهران اتخاذ شده است.

 

50 درصد درآمد حاصل از طرح ترافیک وصول نشده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ گذاری ها برعهده شورای شهر تهران بوده که باید در این خصوص بازنگری صورت گیرد، افزود: با اجرای طرح ترافیک مشکلاتی به وجود آمد که یکی از این مشکلات عدم وصول بدهی شهروندان به شهرداری است؛ درواقع نحوه وصول مشکل دارد به این معنا که 50 درصد درآمد حاصل از طرح ترافیک وصول نشده و مردم بدهکار شهرداری شدند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: برخی از افراد خودروی معمولی داشته یا وانت دارند، زمانی که برای فروش خودرو خود اقدام می کنند تازه متوجه بدهی 5 الی 6 میلیونی خود در زمینه عوارض و خلافی می شوند که این خود مشکلی بر مشکلات می افزاید؛ درحقیقت نحوه پرداخت مشکل ایجاد کرده و استفاده کنندگان از طرح گله مند خواهند شد.

علیخانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه وصول عوارض نیز نباید بازنگری صورت گیرد، گفت: عوارض خودرو بر روی خلافی ثبت نشده که این خود مشکل ساز خواهد بود چراکه شهروندان از آن تا زمان فروش خودرو بی خبر هستند، بنابراین باید بازنگری در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 13 اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک خریداری شده است، اظهارکرد: از سال 1397 تاکنون درآمد های حاصل از طرح ترافیک وصول نشده است به این شکل که کل بدهی شهروندان در سال 97، 400 میلیارد و در سال 1398، 130 میلیارد تومان است؛ درواقع  50 درصد درآمد حاصل از طرح ترافیک وصول نشده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: ما به دنبال افزایش وصولی ها نیستیم بلکه باید شیوه پرداخت تغییر و بازنگری صورت گیرد تا هزینه ها قابل وصول باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۶
شما که بدنبال وصول عوارض خودرو ها هستی این داروغه های خیابانی دیگه چیه هر جا پارک میکنی مثل اجل بر سرت نازل میشن.س عوارض دیگه چیه می‌گیرید؟!!!!
منزل بنده در مرز طرح آلودگی است . خانه های آن طرف چهارراه طرح نیست . من ماشینم در خانه قفل شده و اگر بخواهم آن را بیرون بیاورم باید به شهرداری پول بدهم . اما آن که آنطرف چهارراه است هروقت بخواهد ماشینش را بیرون میآورد نه پولی میدهد و نه دغدغه ای دارد . هردو ما عوارض و پول بیمه یکسان میدهیم و اصولا باید حقوق شهروندی یکسان داشته باشیم . گناه کرده ام که پول ندارم بروم شمال شهر که طرح نیست زندگی کنم ؟ بارها خواسته ام به این قانون ظالمانه اعتراض کنم و پیشنهاد بدهم حداقل برای کسانی که داخل طرح منزل دارند برای خروج از طرح مشکل نداشته باشند و دوربین خروجی آنها را جریمه نکند . بیست روز برای آن طرف چهارراهی ها زیادی هم هست و برای امثال من خیلی کم . فقط شهرداری میگوید تو ماشینت را ثبت نام کن و پول کمتری بده !! آن هم فقط یک ماشین . به این معنی که داشتن دو ماشین یا بیشتر برای ساکنین خارج از طرح اشکال ندارد ولی برای من اشکال دارد . من خودم یک ماشین دارم ولی به اصل قانون شهرداری معترضم .
این نه یک اعتراض سیاسی است و نه اغتشاش است . اما همین اعتراض و پیشنهاد ساده را کجا بگویم ؟ به کی بگویم ؟ چند ماه است دنبال این قضیه هستم و هیج جایی نیست .
من نمیفهمم آلودگی تهران باید منبع درآمد شهرداری از برخی شهروندان شود ؟‌
شهرداری دزدی مخفیانه می کند!
من متوجه شدم بابت طرح زوج و فرد سال 97 که در روزهای مجاز و تعطیل به این طرح ورود کرده ام شهرداری برایم عوارض بریده!!!!
از طرفی پلیس راهنمائی به بهانه های مختلف اقدام به جریمه غیرقانونی با مهر قانون می کند!!!
من یک طرح دارم
شهرداری دود توی هوا رو هم بهانه ای برای گرفتن پول از مردم کرده .
یعنی اگه من پول بدم دیگه ماشینم دود نمیکنه ؟
یه جور دیگه بگم ، "من با ماشین میام بیرون پولش مال شهرداری دودش هم توی حلقوم ملت "
از نفس کشیدن مردم هم پول بگیرید . باشه ؟!!!!!!!!!!! مردم فوت هم که می کنند اونجا هم از دست شما امان ندارند و قبر بیست طبقه رو چند میلیون تومان به مردم می فروشید .
فکر میکنم ایران رکورددار اجرا کردن طرحهای عجیب و غریب و کارشناسی نشده توی دنیا باشه
مردم را بیچاره کردین بس کنید دیگه، مشکل سیاست دشمنی بیهوده و پرهزینه داایمی با آمریکاست اینو باید به رفراندوم بذارین، اگر نه مشکلات ا امه خواهد داشت و مردم ازبین خواهند رفت
دوربینهای نصب شده فقط شدند قلک پول برای شهرداری
ان جور پول خوردنا اخرش فقط خرج دوا درمون است
یکساله با ماشینم وارد ازادراه برون شهری نشده ام همین الان درحال خواندن این مطلب پیام کوتاه امد شما 5000 ریال عوارض ازاد راهی دارید
بدهي نه پول زور كه شهرداري ميگيرد بنده كنار خيابان خانه ساختم در پروانه شهرداري نوشته حق باز كردن درب ماشين رو به خيابان را ندارد بعد هنگام محاسبه عوارض پروانه نوشته نداشتن درب ماشين رو 3 ميليون تومان جريمه ودوباره نوشته 3 ميليون تومان جريمه به خاطر باز كردن درب ماشين رو به خيابان ايا اين گرفتن پول زور نيست
اگه طبق قانون عوارض سالیانه خودرو باید گرفته شود تنها راه گرفتن آن هنگام دریافت بیمه نامه است.یعنی اگه خودرویی عوارض سالیانه خودرو را تسویه نکرده باشد بیمه شخص ثالث هم نتواند بگیرد.در حال حاضر همه دارندگان خودرو هنگام فروش خودرو باید بدهی عوارض سالیانه را پرداخت نمایند و فکر نمی کنم در این مورد کسی شکی داشته باشد.پس این عوارض سالیانه دریافت کردد با این روش مالک خودرو جریمه هم پرداخت نخواهد کرد که در حال حاضر اکثر مردم پرداخت می کنند.
لطفا معاون حمل و نقل ترافیک زمان آقای نجفی / شهردار وقت را محاکمه کنید.
بنده شخصا هرسال مبلغی بابت مجوز سالیانه طرح ترافیک پرداخت میکردم. اکنون مرتب بدهی اتومبیلم را از سایت شهرداری تهران چک میکنم ولی بجای پرداخت ، میبرم میزارم سپرده بانک، حالا یروزی که خواستم ماشینو بفروشم باخیال راحت پرداخت میکنم تازه کلی هم سود بانکی اضافه شده .
تصمیم گیریهای غلط مدیران و پافشاری به انجام آن ، نتیجه ترافیک چندبرابری و نیز عدم وصول مطالبات شهرداری.
شهرداريها عوض انتقام ازبدهكاران با450%كردن عوارض مردم نگون بخت ازمردم عادي انتقام وبودجه اشان راتامين ميكنند
برای پرداخت عوارض به تهران من مراجعه می کنیم میگه ابتدا باید به دفاتر بروید با سند. بابا می خواهیم پول بدهیم هم باید اذیت بشویم. همه مدارک را می توان اسکن کرده و ارسال نمود. این در دولت الکترونیک یعنی بازی با وقت مردم. بهتره این مشکل را برطرف نمایند.
شما چقدر به مردم بدکارید با این خیابون های خراب پر از چاله فقط بلدید مالیات بگیرید خجالت هم خوب چیزیه تا عمر دارید به مردم بدهکارید
برای عوارض عقب افتاده سال ها وماه های قبل ماهیانه 3 درصد بهره دیر کرد میگیرید که سالیانه ان بالغ بر 35 درصد است مراجع این دیر کرد ها 35 درصدی را ربا میشمارند اگر دنبال وصول عوارض و بهبود نقدینگی ودرامد شهرداری هستید این جریمه شبه ربا را باطل کنید و پول حلال از مردم بگیرید من ماشینم اوراق مکنم و پول دیر کرد ربایی به شهرداری نمیدهم
مدرسه سه بجه و خانمم در طرح ترافیک است و مجبور هستیم هر روز داخل طرح بشویم و بابت آن کلی عوارض از ما می گیرند
فکر می کنم این پول حرام است من که راضی نیستم
من منزل در مرز طرح زوج فرد قبلی و پولی فعلی قرار گرفته و تقریبا زندانی هستم چون پولی ندارم که به شهرداری بابت این طرح ظالمانه بدهم ایا این عدالت است که عوارض سالیانه و معاینه فنی وبیمه و عوارض شماره گذاری وسطح شهر بپردازم ولی امکان استفاده مثل سایر خودرو داران را نداشته باشم لااقل در طرح سال گذشته سه روز فرصت استفاده داشتم وسه روز ظلم را به هجبار تحمل میکرد امیداوارم چشم بینا ووش شنوایی و ادم عقلمندی پیدا بشه وجواب گو باشه
همه پول ها را شهرداری از ملت می گیرد خرج .... می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
.... نیست بلکه ... است
بیمه نامهٔ‌شخص ثالث احباری میباشد ، چند سال قبل اعلام نمودند که هنگان صدور بیمه نامهٔ‌شخص ثالث عوارض خودرو هم اخذ گردد ،و من خود تا کنون هر ساله مبلغی حدود چهل الا پنجاه هزار تومان عوارض در بیمه نامه پرداخت کرده ام ، اما بلحاظ اینکه محل سکونتم در طرح کاهش آلودگی قرار دارد برای ثبت نام تهران من به دفتر الکترونیک شهرداری مراجعه کردم ، مسول محترم آنجا گفتند باید ششصد هزار تومان بدهی ،گفتم برای چه چیزی ،فرمودند عوارض شش سال ،عرض کردم طبق بیمه نامه و فاکتور خرید از کارخانه همه ساله عوارض را همراه بیمه نامهٔ شخص ثالث پرداخت نموده ام ،که ایشان فرمودند آن عوارض بیمه است و یا مالیات ،که بیمه نامه را به رویت ایشان رسانیدم که این مبالغ بهذتفکیک ، آخر امر گفتند من نمیدانم ،سیستم اینگونه تعریف شده است ؟،، اگر میخواهید بیش از بیست روز رفت آمد داشته باشید برای انجام کارت باید این مبلغ را به پردازی و الا خودرو شما در سامانه ثبت شده است ،سوال چرا واقعا نهادها ،و متولیان دارند به زور از مردم پول میگیرند ،همین پولی که باعث فساد گسترده مخصوصا در شهرداریها شده است ؟، و دیگر اینکه مبنای تعیین مبلغ عوارض ملک ،و خودرو را چگونه محاسبه میکنند ؟،آیا حضرات فکر نمیکنند که این پولهای زورکی حرام است ؟،،، شهرداری صدها نوع عوارض از مردم دریافت میکند ، آنهم بدون هیچ دادن خدماتی ،؟،، یقینا این پولها حرام است و هرکسی هم تحت هر عنوانی از آنهم دریافت کند ،و هزینهٔ‌زندگیش نماید ،از مال حرام استفاده کرده است ؟،،،
با اجرای سیاست های غلط شهروندان جامعه همیشه بدهکار دستگاههای دولتی خصوصاٌ شهرداری هستند و اگر هم کسی از دستگاههای دولتی طلبی داشته باشد صورت مسئله برعکس میشود
قدر شورای شهر قبلی را ندانستیم ، حقمونه هرچی سرمون بیاد
کلا ملت ایران بدهکارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل