بازدید 7966

آلمان درخواست اعمال فشار حداکثری به ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا برای پیوستن به سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه تهران را رد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 27 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت آلمان روز چهارشنبه با اشاره به اختلافات دولت این کشور با آمریکا در قبال ایران، سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران را رد کرد.

«رینر برول»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه گفت: «بله، فکر می‌کنم همان‌طور که شما می‌دانید با دولت آمریکا دیدگاه‌های متفاوتی در قبال ایران داریم.»

برول اضافه کرد: «ما در خصوص رویکرد فشار حداکثری با آن‌ها هم‌نظر نیستیم و به تلاش برای حفظ برجام و برای مجاب کردن ایران جهت بازگشت به تعهداتش ادامه می‌دهیم. این رویکرد ما است و در روز‌های اخیر تغییر نکرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این سخنان را در واکنش به درخواست «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح کرد که از برلین خواسته بود به کارزار فشار حداکثری علیه ایران بپیوندد.

او برایان از آلمان خواسته بود برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره جهت گفتگو بر سر برنامه هسته‌ای، فناوری موشکی و مسائل حقوق بشر «تحریم‌هایی جامع» علیه تهران وضع کند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

کارشناسان و تحلیلگران مختلف در آمریکا از ترامپ به دلیل اثرگذار نبودن این سیاست انتقاد کرده‌اند. ترامپ مدعی بود با این سیاست می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان