بازدید 3484

گران‌فروشی‌ها را به ۱۲۴ اطلاع دهید

کد خبر: ۹۴۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۸ 27 November 2019
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۳۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان طی هشت ماه سالجاری خبر داد و گفت: با هرگونه تخلف صنفی برخورد جدی خواهد شد.

بهروز اسودی در دومین جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در هشت ماه گذشته و طی بازرسی از واحد‌های صنفی تعداد سه هزار و ۲۴۵ مورد تخلف محرز شده است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در این ایام افزود: از ابتدای امسال تاکنون به منظور پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها افزون بر ۳۹ هزار و ۱۸۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد دو هزار و ۷۴۲ مورد پرونده تخلف ثبت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر ۱۸۹ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال کشف که پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اسودی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی در شرایط کنونی و تأکید مؤکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالا‌های اساسی و نیز پر بودن انبار‌های استراتژیک از مهمترین برنامه‌های سازمان صمت می‌باشد

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت، هیچ دلیل کارشناسی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و به کلیه واحد‌های صنفی وخدماتی اخطار می‌گردد از هرگونه افزایش غیر منطقی قیمت در حوزه کالا وخدمات جدا" خودداری کنند.

اسودی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۶۲۵ مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن وتجارت ونیز ادارات ونمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذ شده است تاکید کرد: مردم شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و... را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان