بازدید 19745
مرور روزنامه‌های سه شنبه پنجم آذرماه؛

کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟ /آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که هشت سال جنگید؟ /امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی

جزئیات ورود صد‌ها «شات‌گان» به کشور، اجتماع مردم تیر خلاص به تلاش‌های امریکا، پخش تصاویر تخریبی علیه دولت و مجلس از صدا وسیما، موافقت روحانی با استعفای وزیر کشاورزی، سکوت دولت درباره اختلاف وجه واریزی‌ها، ورود میلیاردر دموکرات‌ها برای شکست ترامپ، هشدار برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا در کشور، پخش اعترافات تلویزیونی از منظر قانون، حواشی بیانیه جعلی منتسب به اصلاح طلبان و لغو جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۷ 26 November 2019

کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟ /آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که ۸ سال جنگید؟ /امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی

جزئیات ورود صد‌ها «شات‌گان» به کشور، اجتماع مردم تیر خلاص به تلاش‌های امریکا، پخش تصاویر تخریبی علیه دولت و مجلس از صدا وسیما، موافقت روحانی با استعفای وزیر کشاورزی، سکوت دولت درباره اختلاف وجه واریزی‌ها، ورود میلیاردر دموکرات‌ها برای شکست ترامپ، هشدار برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا در کشور، پخش اعترافات تلویزیونی از منظر قانون، حواشی بیانیه جعلی منتسب به اصلاح طلبان و لغو جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه پنجم آذرماه در حالی چاپ شدند و بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفتند که استعفای محمود حجتی پیش از استیضاح و قبول آن توسط رئیس جمهور از یک سو و بازتاب تجمع مردم تهران در میدان انقلاب در محکومیت اغتشاش با تیتر‌ها و تصاویر مختلف در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شد.
ادامه تحلیل‌ها درباره اعتراضات اخیر، ماجرای استعفای ویلتموس سرمربی تیم ملی فوتبال و گزارش‌ها از شنیده‌ها درباره استیضاح وزیر نفت و وزیر کشور از دیگر مواردی است که در صفحات نخست امروز روزنامه‌ها مورد توجه سردبیران قرار گرفته است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که هشت سال جنگید؟

عباس عبدی روزنامه‌نگار طی یادداشتی با عنوان به کجا چنین شتابان؟ در مطلبی کنایه آمیز و انتقادی نسبت به صحنه سیاست امروز ایران نوشت: هنگامی که صحنه سیاست در ایران را نظاره می‌کنیم، دچار تعجب فراوان می‌شویم. آیا این همان جامعه‌ای است که انقلاب کرد؟ آیا این همان جامعه‌ای است که ۸ سال جنگید؟ این ناپایداری سیاسی که از خاتمی به احمدی‌نژاد برسد و سپس به روحانی بازگردد از کجا ریشه می‌گیرد؟ آیا این تعارضات درونی جامعه است که اینچنین بازتاب پیدا می‌کند یا آنکه دستکاری‌های رسمی در امور جامعه است که موجب بروز این تعارضات می‌شود؟ به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاران جامعه ایران توجه چندانی به اثرات زیانبار این حد از ناآرامی و اغتشاش روحی و روانی ندارند. متأسفانه صبر و بردباری جامعه را به گونه دیگری تفسیر و تحلیل می‌کنند و از همه بدتر اینکه نسل جدیدی از میان ساختار نزدیک به قدرت پا به عرصه سیاست گذاشته است که در انجام رفتار‌های بی‌پروا و تند، هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و موقعیت و نزدیکی خود به ساختار قدرت را با جایگاه اپوزیسیونی و براندازی قاطی کرده است و چهارنعل در مسیر ضد دولتی گام برمی‌دارد و هیچ خط قرمزی را نیز برای خود قائل نیست. دیگر نیازی نیست نگران شبکه‌های معاند و برانداز آن سوی آب و مرز بود، رسانه‌هایی رسمی در داخل هستند که رسانه‌های برانداز به گرد آن‌ها نیز نمی‌رسند. به قول معروف باید از قید گرفتن مارادونا گذشت، زیرا غضنفر‌هایی در داخل هستند که خطر آنان برای زدن گل به خودی بسیار بیشتر از امثال مارادونا است. مایه تأسف است که دیگر نیرو‌های داخلی نیز همچنان در حال پاس دادن به این غضنفر‌ها هستند!
کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟ /آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که ۸ سال جنگید؟ /امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی
سطح سیاست و ادبیات سیاسی در حال نزول و حتی ابتذال است. روندی که پس از سال ۱۳۸۴ آغاز شد، بی‌وقفه ادامه یافته است و سیاست را به پایین‌ترین سطح قابل تصور رسانده است. البته بخشی از این روند جهانی است، وجود شبکه‌های اجتماعی و ساختار غالب بر این رسانه‌ها، در کنار فوایدشان، موجب این سقوط اخلاقی و رفتاری و ادبی شده است و ترامپ نیز یکی از مهم‌ترین محصولات این فرآیند است.
اگرچه سطح امید اجتماعی و حتی امید فردی مردم در حال کاهش است؛ سطحی که پیش‌تر نیز کم بوده است، به همین علت یکی از اولین پرسش‌هایی که با امثال بنده طرح می‌شود، این است که چه خواهد شد؟ پاسخی که شایسته است داده شود این است که دوست داریم چه بشود؟ در واقع پرسش چه خواهد شد، ناظر به انفعال پرسش‌کننده است که گویی سرنوشت ما خارج از دستان ما رقم خواهد خورد، در حالی که سرنوشت ما را باید خودمان رقم بزنیم. پس بپرسیم که چه باید بشود و متناسب با این خواست برای تحقق آن مشارکت و فعالیت کنیم در غیر این صورت دیگرانی سرنوشت ما را تعیین می‌کنند که هیچ خیری در آن نیست.

 

امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی

محمد محمودی شاه‌نشین طی یادداشتی که روزنامه اعتماد در شماره امروز خود منتشر کرد نوشت: در حالی که بحث از لزوم شنیدن صدای شهروندان به عنوان یکی از مباحث داغ این روز‌های فضای سیاسی- رسانه‌ای کشور مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، نکته‌ای که باید همواره مدنظر قرار داد، بستر‌هایی است که... برای تحقق این مهم ضرورت دارد. در این میان شاید یکی از مهم‌ترین الزامات، بحث امنیت باشد. امنیتی که به واقع تنها در صورت تحقق آن به صورت تام و تمام، امکان بیان اعتراض و تحقق آزادی‌های مدنی شهروندان محقق خواهد بود.

کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟ /آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که ۸ سال جنگید؟ /امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی

از دیگر سو بحثی که در تمامی نقاط جهان از جمله در کرسی‌های مختلف دانشگاهی و پژوهشگاهی به آن توجهی ویژه شده و می‌شود و از آن به عنوان یکی از شاخص‌های اساسی تعیین میزان توسعه‌یافتگی کشور‌ها و دولت‌- ملت‌ها یاد می‌شود نیز همین بحث امنیت است. به نحوی که میزان توسعه‌یافتگی هر کشور از طریق سنجش شاخص و پارامتر‌های متعدد برآورد می‌شود که در این میان شاخص امنیت همواره مورد توجه بوده و هست. چنانکه بسیاری از چهره‌های برجسته علم مدیریت نیز به این شاخص توجهی ویژه داشته و آن را پس از نیاز‌های جسمانی و روانی، سومین مؤلفه و شاخص در تعیین میزان توسعه‌یافتگی و کیفیت مدیریت کلان در کشور‌ها به حساب می‌آورند. در این میان جامعه ایران نیز مستثنا نبوده و اگر امنیت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و مواردی از این دست فراهم نباشد، آزادی‌های فردی نیز میسر نخواهد بود و در تحقق حقوق شهروندی به مشکل برمی‌خوریم. فراموش نکنیم تا زمانی که امنیت و بستر‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم نباشد، دستیابی به آزادی‌های فردی و شهروندی در حد کلام باقی مانده و جامه عمل به تن نمی‌کند.

در مجموع به نظر می‌رسد امنیت، آن هم برای همه اقشار و گروه‌ها، لازمه تحقق آزادی است و در این رهگذر هر تبعیضی می‌تواند دستیابی به آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان را با چالشی جدی و اساسی مواجه کند. همان طور که اگر این مهم یعنی «امنیت برای همه» محقق شود و نگاهی به دور از تبعیض در این راستا مد نظر مسوولان باشد، می‌توان نسبت به تحقق آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان نیز امیدوار بود.

 

کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟

محمد ایمانی در ستون یادداشت روز امروز کیهان در بخشی از مطلبی با عنوان نقش‌آفرینان بلوای ۹۲ و ۹۸ چگونه به هم رسیدند؟ نوشت: مردم غیور و با بصیرت تهران دیروز در برابر فتنه‌انگیزی پیچیده دشمن که کانون تهاجم خود را ایجاد تحیر و سر در گمی و رعب و انفعال افکار عمومی قرار داده، به میدان آمدند و ضمن خلق حماسه‌ای کم سابقه از شور و شعور، تار و تور عنکبوتی دشمنان را از هم گسیختند. مشابه این حماسه‌های تاریخ ساز ظرف چند روز گذشته در شهر‌های بزرگ و کوچک کشور خلق شد و باید قدرشناس چنین مردمی بود. مردم واقعی، همین حماسه آفرینانی هستند که بیش از همه از سوء مدیریت برخی مدیران شاکی هستند، اما می‌دانند نباید خود را دشمن شاد کرد بلکه برای بازدارندگی و دفع فشار‌ها باید ایستاد و دشمن را به نقطه نا امیدی رساند.


- کسی که از مردم است، اتوبوس‌ها و مترو را که مهم‌ترین امکان تردد عمومی است، به آتش نمی‌کشد و اموال مردم را غارت نمی‌کند. آشوب‌گران جنایتکار که هزاران میلیارد خسارت وارد کردند، هم‌قطاران داعش بودند نه معترض. ما در اواخر دهه ۵۰ تا میانه دهه ۶۰، در ایران داعش داشتیم، در حالی که هنوز داعشی وجود نداشت. سازمان جنایتکار منافقین در کنار گروهک‌هایی مانند کومله و دموکرات، مشغول جنایت‌های وحشیانه علیه مردم عادی بودند و بعد‌ها شگرد‌های آن‌ها در ترور و رعب افکنی، به داعش منتقل شد. در چند سال اخیر هم سرویس‌های جاسوسی متخاصم، مشترکا تلاش دارند تا معجونی از همه آن خباثت‌ها را باز تولید کنند و با همان هراس افکنی و تخریب و ترور و جنایت، مردم و نیرو‌های امنیتی را منفعل سازند. تمام این تقلا‌های مذبوحانه، به خاطر هفت هزار میلیارد دلاری است که ظرف بیست سال در چهارگوشه غرب آسیا با هدف ریشه‌کنی مقاومت کردند، اما بر عکس، موجب قدرتمند‌تر شدن جمهوری اسلامی و متحدانش شدند.

کیهان: آیا فقط اعتراض، حق مردم است؟ /آیا ایران امروز، همان جامعه‌ای است که ۸ سال جنگید؟ /امنیت برای همه و بدون تبعیض پل آزادی

ماجرای اخیر، مانند تزریق واکسن (میکرب ضعیف شده‌ای) بود که هر چند با تب همراه شد، اما موجب تجربه اندوزی و واکسینه شدن افکار عمومی خواهد شد. این، یک رزمایش عمومی بود و دشمن دست پاچه، به خیال اینکه نباید فرصت را از دست داد، شبکه سال‌ها تدارک شده خود را به بدترین شکل ممکن نیم‌سوز کرد.
- آنچه در این میان موجب تردید و سوء‌ظن بیشتر می‌شود، اصرار برخی مدیران ناکارآمد و سیاسیون و رسانه‌های حامی آنهاست بر این گزاره که «اعتراض، حق مردم است». بله اعتراض حق مردمی است که، ولی نعمت مسئولان هستند، اما آیا حق مردم، منحصرا اعتراض است یا اصالتا حق دارند از معیشت سالم و با ثبات (اشتغال، ازدواج و مسکن) برخوردار باشند؟! بر مبنای» اعتراض حق مردم است»، همین مدیران که موجب فشار بر مردم شده‌اند، باید مواخذه شوند و عوام فریبانی هم که در انتخابات گندم‌نمایی و جو فروشی کردند، باید مورد بازخواست قرار بگیرند، اما با رندی، ادای غمگساری برای مردم را در می‌آورند. البته همین جا باید حساب انبوه مدیران خدوم و دلسوز را از معدود مدیران کج فهم و کج رفتار جدا کرد

انجام اصلاحات اقتصادی با رویکرد بسیج ظرفیت‌های متعدد رونق اقتصادی و شفاف سازی نظام کسب درآمد و توزیع ثروت، یک ضرورت است و در کنار آن، باید تاخیر یک دهه‌ای در راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات را جبران کرد. مجمع تشخیص مصلحت، مجلس، قوه قضائیه و شورا‌های عالی ذی ربط، هر یک باید جداگانه این ضرورت‌ها را از مدیران مسئول مطالبه کنند. ضمنا عنایت داشته باشیم که در میانه جنگی دوران ساز قرار داریم و اگر به دشمن ضربه نزنیم، باید منتظر باشیم که ضربه بخوریم. امام خمینی ۲ فروردین ۱۳۶۸ به عنوان یک راهبرد همیشگی فرمودند: «امروز بیشتر از هر زمانی کینه و دشمنی استکبار علیه اسلام ناب محمدی (ص) برملا شده است... غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان- به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست... همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند». رژیم‌های خبیث آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه و عربستان، آشکارا با کشور و ملت ما معارضه می‌کنند؛ بنابراین باید با گزینه‌های متنوعی که در اختیار داریم، ضربات بازدارنده و پشیمان‌کننده به آن‌ها وارد کنیم. همزمان باید بدون ملاحظه و ترحم، سرانگشتان شبکه نفوذ را زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۲
کیهان چهارصفحه ای فرقی با دفتر مشق کلاس اولی ها نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
من عاشق خط کشیدن این دفتر مشقم!
الان دقیقا شات‌گان کجای خبر بود!؟
دوباره روزنامه های زرد اخبار را به نفع خودشان و جناحشان تفسیر کردند
ایکاش کیهان نه بصورت گزینشی بلکه صادقانه از تعدادی از حاضران در راهپیمایی میپرسید که کارشان چیست و الان وظیفه انان را جه کسی انجام میدهد و ایا برای این حضور مرخصی گرفته اند یا اینکه حق ماموریت هم دارند و افرادی که گاها ممکن است در طبقات ادارات دنبال انان باشند چه گناهی دارند?!
زمان سخن پراکنی به سبک بی بی سی و گوبلز گذشته, کمی بیدار شوید
وقتی دولت فاقد تدبیر هستند که مجلس را راس کار نمی دانند و سرنوشت ملت را از خانه ملت غصب کرده و در اجماع خودی , انهم شب عید امت اسلام,با منم منم و منیت میکنند, مسلم است مردم دلتنگ و ناجار به اعتراض میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اقا محمد شما یکم ریز بشی می بینی مجلس و دولت از هم جدا نیستند.تصمیم یه جای دیگه گرفته
اینترنت همراه اول مشهد چرا وصل نمیشه؟؟؟

نکنه هنوز خبراییه تو مملکت؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اینترنت همراه اول هیچ جا وصل نیست!
متاسفانه در نظرات کارسناسی بازتاب شده در بالا فقط کلی گویی مشاهده میشود ، هیچکدام مستند به آمار و اطلاعات دقیق نیست و فقط فلسفه بافی در جهت سیاستها و منافع گروهی است که نویسنده به آن تعلق دارد . امروزه با توسعه علوم و ارتباطات همه امور تخصصی شده و در هر زمینه و حتی شاخه علمی متخصصین و صاحب نظر هایی وجود دارند که اظهار نظر خود را فقط بر اساس دانش و تجربه و اطلاعات و آمار دقیق میدهند . چیزی که در سیاستمداران و قلم به دستان ما کم دیده میشود .
مسوولین اگر همت داشتند که کار به اینجا نمی رسید با مدیران روبه رو هستیم که آشکارا دروغ می گویند...
کیهان کلا میگه یا با مایی یا داعشی هستی یا اصلا وجود خارجی نداری از نظر فلسفی
کیهان بی خرد
این تجمعات خود جوش!!!! واقعیت را عوض نمیکند
مملکت نیاز به اصلاح قانون اساسی،شفافیت و شایسته سالاری دارد
تنها کشوری که در دنیا 40 سال تورم دورقمی داشته ایران است، عمر ما تمام شد و یک روز طعم خوشی و رفاه و آسایش را نچشیدیم!
قطعا" این مردم همان مردمی نیستند که 8 سال جنگیدند !!!!!! چون 8 سال جنگیدند و جان و خون دادند حاصلش را آقایان و آقازاده هایشان استفاده کردند
اقای عبدی بله.این ملت همان ملت انقلابی است و فرقی نکرده.فقط مسئولان عوض شده اند و صدای پای انقلاب این مردم را دیگر نمیشنوند!
ازاين دولت ابي گرم نميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
از دولت آبی گرم نمی شه؟!!
خوب نوبخت گذاشت کف دست ملت و اونایی که رفتن دوشنبه میدون انقلاب هم با وصل نکردن اینترنت دهن کجی کرد و هم کف پول این ماه رو پیش پیش دادیم
من کشورم را دوست دارم و حمایت می کنم از اجتماع مردم در مخالفت با هر چیزی که شما نام می برید ولی آیا اجازه دارید به مخالفین هم اجازه تجمع دهید تا ببینید که چقدر مخالف هست تا شاید تجدید نظر کنیم
سوال اینجاست که آیا واقعا مسئولین و سازمانهای اطلاعاتی رسمی و غیر رسمی موجود در کشور برای مردم حقی هم قائلند یا نه
سوال بعدی اینکه منظور از مردم کدام مردمند؟ آیا فقط کسانی را مردم خطاب می کنند مجیز گوی هستند؟
سوال سوم اینکه اگر واقعا مسئولین این همه مدافع حقوق مردمند و متکی به تایید و حمایت مردم هستند یکبار دیگر حقوق مردم را از طریق رای گیری به تایید مردم نمیرسانند و به آنها اطلاع نمیدهند که واقعا چه حقوقی دارند؟
این همه ایرانی در بیش از 100 شهر ایران اومدن تو خیابون مردم نبودند بعد این جمعیت تو خیابون مردمند! .. مردم رو چی فرض کردین!؟ ..
کسانی که دیروز در میدان انقلاب تجمع کردند آیا همه مردم تهران بودند.؟فکرنمی کنم با حساب سرانگشتی وبادیدن عگسها بیش از 100 هزار نفر باشند.که آنهم همه از کارمندان دولت وسایر ارگانها بودند لطفا خودمان را گول نزنیم دیروز همه تهران در انقلاب تجمع نکرده بود
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
تابناک عزیز خواهشا اگر کامنتی رو میخواهی چاپ کنی کامل چاپ کن از وسطش چیزی رو سانسور نکن یا کامل یا اصلا چاپ نکن عده چاپ مطلب دیده شدن که نداریم بلکه می خواهیم آنچه به نظرمان درست می رسد ارایه کنیم بوالله مدیون هستی بعداز این از سروته مطلب به منظور برداشت جناحی سانسور کنی.
مردم ایران همان مردم قبل انقلاب، زمان انقلاب، جنگ و همیشه تاریخ این وطن هستند. این آقایان و صاحبان قدرت هستند که از ملت ایران فاصله گرفته اند
جالبه کیهان ؛

از 12 شاید هم 13 میلیون نفر جمعیت پایتخت ؛ حدود 100 تا 200 هزار نفر ؟!!!!!!

راستی اینا راه بندان درست نکردن ؟ در اون روز کسی مریض نشد ؟ مردم کار نداشتن ؟
مشکلات کشور بسیار زیاد شده فقر فساد فلاکت تبعیض و رانت. به حرف مردم گوش بدهید نه به عده کم تندرو
.... کسی که از مردم است، اتوبوس‌ها و مترو را که مهم‌ترین امکان تردد عمومی است، به آتش نمی‌کشد و اموال مردم را غارت نمی‌کند. آشوب‌گران جنایتکار که هزاران میلیارد خسارت وارد کردند، هم‌قطاران داعش بودند نه معترض.
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
کلاهتو بذار بالاتر بذار چشمات باز بشن و ببینن اطرافت چه خبره
ايران عزيز : با حلوا حلوا كردن دهن شيرين نميشود. دولتي كه ناكارآمدي خود را گردن اين و آن مي اندازد و از انجام امور اولايه خود طفره ميرود دست كمي از آن ها ندارد. چرا يكبار براي هميشه تكليف اين گل به خودي زنها رو مشخص نميكنيد . مگر نه اينكه دولتها از مردم و براي مردم هستند، پس مردم وقتي از آنها خواسته شود در كنار دولتها جهت تعيين تكليف قرار بگيرند حتما قرار ميگيرند . به شرطي كه صداقت در عمل داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دولت؟!
یا آنکه دستکاری‌های رسمی در امور جامعه است که موجب بروز این تعارضات می‌شود؟
آیا مسئولین همان مسئولین اول تنقلاب هستند
کلا گزارشات و سرمقالهه های کیهان از مریخ میان
توی شهری که حداقل ۱۲ میلیون نفر جمعیت داره به این تعداد تجمع کننده نمیشه گفت همه مردم.
اقاي كيهان ازخودتان بپرسيد با تفكرات كيهاني چه بلايي بر سر مردم اورديد كه اعتراف ميكنيد اين مردم همان مردمي نيستند كه هشت سال جنگ كردند
باباجان اینترنت همراه رو وصل کنید . بدبخت شدیم رفت. این چه وضعیه. چرا کسی هیچ چیز نميگه؟ از کار و زندگی افتادم . این وزارت ارتباطات پس چکار می کنه ؟
آقای حسین شریعتمداری مثل فرماندهان زمان جنگ حقوق میگیره یا دریافتی نجومی داره
ساندیس گرون شده یا نه ؟
کیهان چه ارتباطی با مردم و ایران دارد !!!؟؟؟
جناب آقای شریعتمداری این مردم همان مردمی هستند که 8 سال مثل شیر با دشمنان خودشان مبارزه کردن وبینی شان را به خاک ذلت کوبیدندولی این شمایید که عوض شده اید
اگه خودجوش بود پس پیامک دادن و تبلیغ کردن توی صدا و سیما واسه چی بود؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل