بازدید 7534

کمبود دانشجو در دانشگاه‌های کشور

کد خبر: ۹۳۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 25 November 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه به هر حال الان در کشور با کمبود دانشجو مواجه هستیم، گفت: ظرف دو سال اخیر کار‌های جدی و با قدرت در ساماندهی دانشگاه علمی و کاربردی انجام شده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس از شهرستان نوشهر، منصور غلامی در نشست با مدیران مؤسسات علمی و آموزشی غرب مازندران در سالن اجتماعات بندر این شهر با اشاره به اینکه از تعداد ۷۵ مؤسسه در سال ۸۳ به بیش از ۳۰۰ موسسه در سال ۹۱رسیدیم، اظهار کرد: یک دوره تقریباً نزدیک در حدود ۱۰ سال ۸۵ رشته در این زمینه خالی بود.

وی با بیان اینکه استان‌های فارس و مازندران دارای تراکم مؤسسات آموزشی غیردولتی هستند، افزود: شرایطی که برای مؤسسات غیردولتی از نظر امکانات و اعضای هیأت علمی تعیین می‌کنیم یک رابطه‌ای برقرار است و این حداقل کار از بابت اطمینان دادن به آن‌ها در زمینه مجوزات صادره است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه به هر حال الان در کشور با کمبود دانشجو مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ظرف دو سال اخیر کار‌های جدی و با قدرت در ساماندهی دانشگاه علمی و کاربردی انجام شده است و توفیقات خوبی به‌دست آوردند یعنی مجموعه‌های وابسته به دولت که عموماً کارمندان دولت را آموزش داده و به آن‌ها مدرک دادند توفیقاتی به دست آوردند و این خود یک ظرفیت بود.

وی عنوان کرد: در همه زیرنظام‌های آموزشی اُفت دانشجو را داشتیم و این به مؤسسات غیردولتی منتهی نمی‌شود و بنابراین ما در وزارت علوم تلاش داریم این بخش غیردولتی را نیز مورد حمایت قرار داده و حفظ کنیم هر چند ممکن است برخی تصمیمات منطبق با مدیران مؤسسات غیردولتی نباشد.

غلامی گفت: تجمیع مؤسسات غیردولتی در راستای برون رفت از مشکلاتی که آن‌ها را از دست‌یابی به توفیقات علمی و آموزشی بازمی‌دارد پیشنهادی است که من به آن‌ها می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه هرکجا مؤسسات خصوصی را محدود کردیم آن‌ها ظرفیت‌های کامل خودشان را در آنجا نمی‌آورند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها برای تکمیل ظرفیت خود باید بیشتر تلاش کنند و در این‌باره اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وزیر افزود: باید دانشگاه آزاد اسلامی را مورد حمایت داشته باشیم و با هم‌فکری یکدیگر برای عبور از مشکلات حوزه علمی و آموزشی دانشگاه‌ها تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران نیز اظهار کرد: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه علمی آموزشی کشور دارند.

کوروش نوذری افزود: ما باید بپذیریم در مرحله گسترش آموزش با کمیت شاید دو مقوله مهم مأموریت‌گرایی مورد توجه قرار نگرفت و مقوله‌هایی مانند آمایش آموزشی با توجه به وضعیت‌های نسبی منطقه چندان مورد توجه نبوده است.

وی گفت: باید نظام آموزشی ما در تراز استاندارد‌های بالا قرار بگیرد و به این سمت حرکت کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل