بازدید 6785

اظهارنظر رئیس پلیس راهور درباره؛ اثربخشی قیمت بنزین

ئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: افزایش قیمت، تا یک سال آینده اثربخشی خود را از دست می‌دهد، برای مردم عادی می‌شود و شرایط تردد مانند قبل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 25 November 2019

ئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: افزایش قیمت، تا یک سال آینده اثربخشی خود را از دست می‌دهد، برای مردم عادی می‌شود و شرایط تردد مانند قبل خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه چهار حوزه مدیریت ترافیک، تسهیل در تردد، ایمنی در تردد، ارائه خدمات مطلوب جزو برنامه‌های پلیس راهور است، اظهار کرد: انضباط نماد توسعه و بالندگی هر کشور است. شاید نتوانیم به تمام ابعاد انضباط ترافیکی بپردازیم اما می‌توانیم به مواردی همچون نظام‌مند کردن موتورسیکلتها، عابران‌پیاده، استفاده از کلاه، کمربند و سایر موارد بپردازیم.

وی تصریح کرد: امروز هشت درصد از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات شده و برای فوت هر نفر در تصادف، ۵.۲ میلیارد تومان خسارات مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌شود.

این مقام پلیس راهور با اشاره به مرگ ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر کشته و مجروحیت ۳۶۵ هزار نفر در تصادفات سال گذشته، گفت: در سال ۸۴ بالغ بر ۲۵ هزار کشته در تصادفات رانندگی داشتیم، چه شد که آمار کشته‌شده‌ها کاهش یافت؟

هادیان‌فر ادامه داد: در اینکه در کاهش تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله دخیل هستند، بحثی نیست اما موضوع مدیریت برای کاهش تصادفات بسیار اثربخش است، هر دوره‌ای که دولت به این حوزه نگاه ویژه داشت و به عنوان یک دغدغه آن را مطرح کرد، شاهد اثربخشی بودیم؛ همچنین هم‌افزایی ۳۳ سازمان در این کاهش نقش دارد.

رئیس پلیس راهور، نقش روسای راهور استانها، پلیس راه استانها، رئیس پلیس راهور را نقشی انکان‌ناپذیر در کاهش تصادفات برشمرد و متذکر شد: در سال ۸۵ استفاده از هواناجا، خرید خودروهای زانتیا و ایجاد تحرک در باب لجستیک و نیروی انسانی نقش به‌سزایی در کاهش تصادفات داشت.

وی با بیان اینکه همیاران پلیس راهور، ۱۸ درصد در کاهش تصادفات اثربخش بودند، یادآور شد: در سال ۸۶، با افزایش قیمت بنزین، کاهش بیش از چهار هزار کشته در تصادفات رانندگی داشتیم اما اثربخشی افزایش قیمت بنزین در طول یک سال، افزایش خود را از دست داد، در این دوره نیز این افزایش قیمت، تا یک سال آینده اثربخشی خود را از دست می‌دهد، برای مردم عادی می‌شود و شرایط تردد مانند قبل خواهد شد.

این مقام پلیس راهور، قوانین کنونی را بازدارنده ندانست و بیان کرد: بر اثر ۱۱ سال تحلیل تصادفات کشور، پراید و ۴۰۵ بیشترین آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی را داشتند، همه متقاعد هستند که پراید اکنون باید از خط تولید خارج شود اما نباید سمت خوردویی برویم که ۲۶ درصد در تصادفات فوتی اثرگذار است.

هادیان‌فر با بیان اینکه از سال ۹۶ منتهی به ۹۷ تقریباً کاهش فوتی‌های تصادفات متوقف شده، عنوان کرد: هوشمندسازی، یکی دیگر از برنامه‌های پلیس راهور است، در شهر گوانگ‌ژو چین با بیش از ۱۸۰ میلیون جمعیت چگونه ترافیک مدیریت می‌شود؟ در کشورهای اروپایی این اتفاق چگونه روی می‌دهد؟ باید به سمت استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی برویم و از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم وگرنه قادر به کنترل ترافیک نخواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه نباید زیاد منتظر معجزه بنزین و تغییر قوانین بود، اظهار کرد: باید به دنبال تغییر تفکر و شناخت اپلیکشین‌ها برویم. در حوزه itc باید از شهردارها مطالبه کنیم، در اروپا از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین قسمت لاین ویژه وجود دارد، فقط خودروهای پلیس و امدادی مجاز به حرکت از این لاین هستند.

این مقام پلیس راهور با بیان اینکه در مراسم اربعین از تکنولوژی‌هایی مانند پهپاد و جایروپلن استفاده شد، گفت: تمام ترددها در این مراسم با استفاده از این تکنولوژی‌ها کنترل و پیش‌بینی می‌شد، امسال با وجود تردد زائران از مرزهای زمینی، کمتر از ۳۲ ساعت محدودیت در مهران ایجاد کردیم.

هادیان‌فر، ارائه خدمات مطلوب بر مبنای پیش‌بینیپذیری را از دیگر برنامه‌هایی دانست که پلیس راهور باید به سمت آن برود و تصریح کرد: مردم باید بدانند برای دریافت خدمات چه پروسه‌ای را بدون دغدغه باید طی کنند، باید شماره‌گذاری و درخواست گواهینامه، اجراییات و اعتراضات در بستر اینترنت روی دهد، اساساً باید تنش‌ها با مردم به حداقل ممکن برسد تا رضایت‌مندی ایجاد شود.

این مقام پلیس راهور با اشاره به استفاده از ۱۰۰ دستگاه راوفور، گفت: تا سقف ۶۰۰ دستگاه راوفور و هزار دستگاه سراتو برای پلیس راهور پیش‌بینی کردیم. همچنین سه مدل موتورسیکلت برای پلیس راهور مدنظر است، یک مدل موتورسیکلت برای کارهای پلیس راهور در شهرستانها که گفتیم بالای ۵۰۰ سی‌.سی باشد، یک موتور برای تشریفات که گفتیم بالای ۱۲۰۰ سی.سی باشد و یک موتور برای استفاده از در کلان‌شهرها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
واسه خودتون بهترین خودروها و موتو ها را مد نظر دارید اما واسه مردم پراید و 405 و ....
موتور سیکلت ها که کلا رها هستن و هر کار میخوان میکنن و پلیس در عمل هیچ کاری باهاشون نداره.
سال دیگه قیمتشو ده برابر کنن تا اثر بخشی مثبت اون در زندگی ما اقشار کم درامد جامعه بسیار پررنگ تر بشه البته همین الان هم میشه پنج برابر دیگه بنزین رو گرونتر بکنن خوب وقتی گرونی بنزین این همه اثرات مثبت در زندگی اقشار کم درامد داره چرا فقط سه برابر گرونش کردن
من نمی دانم امثال ایشان چه مستندات علمی خاصی دارند که بر اساس آن اظهار نظر می کنند؟خود ایشان معتقد هستند در سال 86 افزایش قیمت بنزین سبب کم شدن 4000 کشته در تصادفات جاده ای شده است ولی در سالهای بعد این اثر از بین رفته است.حالا شما از این سخن چه نتیجه ای می گیرید؟استنتاج ایشان آن است که افزایش قیمت بنزین تاثیر گزاری محدودی در این زمینه دارد ولی استنتاج من این است که باید قیمت بنزین به نسبت درامد مردم به قدری افزایش یابد که میزان رانندگی کردن ایشان به شدت کاهش بیابد تا هم منابع کشور تباه نشود،هم با معظل ترافیک و آلودگی محیط زیست مواجه نشویم و هم مرگ و میر کاهش یابد پس هر سال باید نرخ بنزین بیشتر از نرخ افزایش دستمزدها گران شود.یا اینکه اگر 45 درصد مرگ و میرها مال پراید و پژو 405 است به واسطه آن است که بیش از 45 درصد خودروهای در حال تردد کشور این دو خودرو هستند و اگر بخواهیم با توجه به نوع خودرو مرگ و میر را حذف کنیم تنها گزینه مطمئن تانک های جنگی هستند که در تصادفات خدمه اسیب نمی بینند ولی بر پایه منطق اصلا نباید تصادفی روی دهد که رانندگان آسیب ببینند یا نه که این امر خود تابع فرهنگ مردم و حاکمیت یک کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
مستندات نمیخواد
عین روحانی از پشت شیشه ماشین مملکت رو با یه نگاه تشخیص میدن
تولید داخل دوستان ندارن سردار ؟
سمند و پراید واسه ملت خوبه فقط ؟
واقعا که ....
پلیس راهور به دنبال هیچ یک از چهار هدف گفته شده ایشان نیست و تنها هدفش کسب درآمد به هر بهانه از راه صدور برگ جریمه است.
ای دااااااااااد
ای کاش کمی طبق تکنولوژی روز پیش میرفتیم
لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اعلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و با احتساب کسورات قانونی دریافتی خالص بنده 1،800،000 تومان در ماه می باشد.مستاجر هستم و فاقد منزل مسکونی و دارای خودرو شخصی پراید،یارانه می گیرم و لی پول بنزین به حسابم واریز نشده است.برای پدر بنده نیز با حقوق 1،800،000 تومان و با وضعیت مستاجری پرداخت نگردیده است. همچنین آبدارچی اداره ما با حقوق 2 میلیون تومان، به حسابش واریز نشده و لی کارمند مسئولی که فیش حقوقی آن بالای پنج میلیون تومان می باشد دریافت کرده است تقریباً 80 درصد کسانی که در ساختمان اداری ما مشغول به کار هستند یارانه بنزین به حسابشان واریز نشده است
یکسال؟ خیلی هنر کنه یکی دو ماه تاثیر داره که اون هم نداره البته انشااله جیب دولت کمی پر شده باشه
ایشان نفسشان از جای گرم در میاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل