بازدید 18683

چرا جامعه ایرانی را به مرز نابودی کشانده ایم!

باید تفاوت‌های جامعه ایرانی به رسمیت شناخته شود؛ دیدگاه‌های سیاسی گروه‌های مختلف جامعه ضمن به رسمیت شناخته شدن، اجازه بیان داشته باشد؛ باید اعتراض به رسمیت شناخته شود؛ از سیاه و سفید دیدن جامعه پرهیز شود؛ انتخابات سمبل اراده ملی است، اراده ملی محقق شده در انتخابات، در اجرا باید  فرصت ظهور و بروز پیدا کند؛ نمی‌شود امید را در انتخابات زنده کرده و پس از انتخابات آن را کور کرد!
کد خبر: ۹۳۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 25 November 2019
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد- سیاست اگر چه شاخص اصلی قطب بندی این روز‌های مردم ایران شده است و همه از سیاست و سیاست ورزی سخن می‌گویند، اما آنچه به نظر می‌رسد در ایران در حال وقوع است، از بین رفتن جامعه ایرانی و جایگزین شدن اجتماعات ایرانی به جای آن است. شاید در نگاه نخست تفاوتی بین اجتماع و جامعه احساس نشود، اما واقعیت این است که حکومت‌ها هر چه در اجماع سازی حول منافع ملی، کارآمدتر باشند، بیشتر به سمت جامعه سازی حرکت می‌کنند و هر چه روابط اجتماعی مبتنی بر اجماع حول منافع را کاهش دهند، بیشتر جامعه را در معرض نابودی قرار می‌دهندو از جامعه فقط اجتماعاتی باقی می‌ماند که عامل همبستگی آنان فقط شباهت و عناصر عاطفی است.

به گزارش «تابناک» در اجتماعات انسانی عناصری همچون عاطفه و شباهت است که افراد را به هم پیوند می‌دهد، مانند اجتماعات خانوادگی. در عالم سیاست، حکومت‌ها هم نقش زیادی در ایجاد اجتماعات ندارند و وجود اهداف مشترک در یک محیط جغرافیایی خاص که با روابط عاطفی هم همراه می‌شود، ممکن است بیشمار اجتماع انسانی را سر و سامان دهد؛ اما این حفظ و تشکیل یک جامعه متشکل از روابط اجتماعی حول مفهومی همچون منافع ملی است که یک جامعه را شکل می‌دهد. مثلا اعضای جامعه ایرانی، مهم نیست که در داخل یک کشور باشند یا خارج از آن. همین که روابط اجتماعی سازماندهی شده یا غیر سازمان دهی شده‌ای بین آنان حول منافع ملی در  جریان باشد، آنان یک جامعه را تشکیل می‌دهند.

 هر چه این عامل پیوستگی که همان منافع ملی است، پررنگ‌تر باشد، افراد حول آن، الگوی واحد و مشخصی را برای رسیدن به هدف دنبال می‌کنند و مانند یک جامعه عمل می‌کنند و در مقابل هر چه منافع ملی در جامعه‌ای کم رنگ‌تر شود، افراد اگر چه در کنار هم در یک واحد جغرافیایی حضور دارند، این تلاش، اما یک الگوی واحد شکل نمی‌گیرد و هر کسی در کنار دیگری، برای بهبود شرایط خودش کار می‌کند.

در این سالها، آسیب اصلی در کشور متوجه جامعه ایرانی است؛ آن مفهوم عام و با اهمیتی که فارغ از جغرافیا، مردم را به حرکت در قالب یک الگوی مشخص وا دارد، به تدریج در حال کمرنگ شدن است و اگر قید جغرافیا یا همان محیط زندگی از دو ایرانی، گرفته شود و آنان وابستگی عاطفی به هم نداشته باشند، در همان محیط جغرافیایی مانند دو غریبه زندگی و حرکت می‌کنند. آنچیزی که در حال از دست رفتن است، آن عنصری قوام بخشی است که علیرغم تفاوت، مردم را در قالب یک جامعه در کنار همدیگر قرار می‌دهد.

اینکه مشاهده می‌شود در خارج کشور افرادی هستند که اگر چه مهاجرت کرده اند، اما آن عنصر قوام بخش منافع ملی، آنهرا را هنوز به عنوان عضوی از جامعه ایرانی نگه داشته است و در مقابل ایرانیانی در داخل کشور زندگی می‌کنند و گویی فقط به جبر جغرافیا در این مملکت حرکت یا کاری را انجام می‌دهند، ناشی از همین موضوع است.

راه گریزی نیست؛ باید تفاوت‌های جامعه ایرانی به رسمیت شناخته شود؛ باید دیدگاه‌های سیاسی گروه‌های مختلف جامعه ضمن به رسمیت شناخته شدن، اجازه بیان داشته باشد؛ باید اعتراض به رسمیت شناخته شود؛ از سیاه و سفید دیدن جامعه پرهیز شود؛ انتخابات سمبل اراده ملی است، اراده ملی محقق شده در انتخابات، در اجرا باید  فرصت ظهور و بروز پیدا کند؛ نمی‌شود امید را در انتخابات زنده کرده و پس از انتخابات آن را کور کرد؛ هیچ راهی نیست که طناب محکم منافع ملی را که می‌تواند جامعه ایرانی، حول آن شکل بگیرد را در انتخابات کشف کرد تا جامعه ایرانی با تفاوت دیدگاه شان به آن چنگ بزنند! منافع ملی مبتنی بر اراده ملی و حاکمیت مردم، آن عنصر قوام دهنده جامعه ایرانی است؛ اگر به هر دلیلی منافع ملی تعریف شده ذیل اراده ملی، فرصت تحقق پیدا نکنند، جامعه از درون متلاشی می‌شود؛ فردا و فردا‌ها دیر است؛ امروز اگر از دست برود، اجتماعاتی بی ارتباط با هم در کشور شکل می‌گیرد که نه منفعتی در یک حرکت جمعی ملی دارد و نه دیگر حوصله‌ای برای آن!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۸۳
حالا اول نت رو وصل کن قبول چند صدایی در جامعه پیشکش
خودتان را دست کم نگیرید نابود. شده است
نه اینکه به نظرات خیلی اهمیت میدین متاسفم براتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
نظرات کیلو چنده؟ اینا مگه به مردم اهمیت میدن که حالا نظر چند نفر خواننده سایت مهم باشه؟!!!
در واقع گیج شدیم...
چرا نیازهای مردم نادیده گرفته می شود ؟ چرا اقایونی که خودشون بالای 15 میلیون تومان حقوق می گیرند و امکانات انچنانی دارند به مردمی که با یارانه زندگی می کنند می گویند مقاومت کنید ؟ چرا به مردم اجازه اعتراض در خصوص وضعیت معیشت و زندگی داده نمی شود ؟ چرا به مردم در خصوص سیاست خارجی اجازه نمی دهند اظهار نظر کنند ؟

قیام ابان ماه قیام گرسنگان بود و بیکاران . نه خارج هدایت شد نه توسط گروهی خاص . مردم را در یابید تا دیر نشده
"باید تفاوت‌های جامعه ایرانی به رسمیت شناخته شود؛ باید دیدگاه‌های سیاسی گروه‌های مختلف جامعه ضمن به رسمیت شناخته شدن، اجازه بیان داشته باشد؛ باید اعتراض به رسمیت شناخته شود" بعد از 40 سال حالا که اعتراضات رنگ خشونت گرفته تازه یادتون اومده که همه مثل شما فکر نمی کنن؟؟ مگه نمی گفتین که ایران آزاد ترین کشور دنیاست؟؟ چی شد پس شعارهاتون رنگ باخت؟؟؟
بدون احزاب با ديدگاههاي مختلف انتخابات سرانجامي ندارد ، انتخاب شوندگان در هر سطحي بايد به حزب با قدرت بركناري پاسخگو باشند ، نه به مردمي كه حتي حق اعتراض ندارند.
اینهایی که نوشتید رو واقعا بهش اعتقاد هم دارید؟ یعنی می پذیرید که شاید سلیقه مردم در بعضی موارد خیلی با سلیقه شما متفاوت باشد؟ مثلا در موضوع حجاب، در موضوع آزادیهای اجتماعی، در موضوعات سیاسی؟
نرود میخ اهنی در سنگ
عمرا اگه اینا این چیزارو بفهمند
مهم ترین منافع ملی که چند دهه است که کاملا در بین مسولان مرده است صداقت و ثبات در اندیشه, بیان و عمل است که موحببی اعتمادی جامعه به مسولان شده و اقدامات انان دقیقا وارونه نتیجه میدهد.
ایکاش این اسلام ساختگی ذهنی را رها کرده و به اسلام واقعی روی میاوردیم که جز تقوا درنزد خدا هیچ چیزی معنی ندارد تا به سادگی میشد دست از قشری گرایی نالایق دست برداریم
اینترنت کی وصل میشه؟
در انتظار اینترنتتتتتتتتت
از خودتان شروع کنید.
آیا تابناک نظرات متفاوت را به رسمیت میشناسد؟ آیا اجازه بیان نظر را به همه میدهد؟
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
آفرین... حرف حساب
باید با معترض با چماق رفتار نکرد.
برنج شده کیسه ای ۱۱۰ هزار تومن
شما علی الحساب نت سیمکارتو وصل کن....جامعه ایرانی به شدت عصبی و پریشانه
جامعه ایرانی به سمت عهد بوق و جنگل داره سوق پیدا می کنه، در ایران نود و نه درصد به دنبال زنده ماندن هستند نه زندگی کردن. هر موجودی هم که می خواد زنده بمونه باید بقیه رو له کنه
و با نزدیک تر شدن به انتخابات صحبت هایی از این دست رو شاهد هستیم... مثل همیشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
خداحافظ انتخابات
از نظر من ، عامل اصلی از بین رفتن مدنیت در جوامع ایرانی ، چیزی است که من به آن تکبر ایرانی می گویم که از غرور ملی جداست و آن عبارت است از احساس برتری مردم نسبت به یکدیگر بدون وجود خمیرمایه . سانتافه در خیابان به پراید راه نمی دهد و پراید هم حقوق عابر پیاده ای که ترسان و لرزان منتظر دلرحمی رانندگان تندروست را از یاد می برد . در عرصه سیاست همگی بدون دانش و تخصص، صاحب نظریم و در عرصه نقد هم ، یکدیگر را بر نمی تابیم و قانع نمی شویم مگر آنکه پیروز میدان خودمان باشیم .... اینها تنها مثالهایی اندک از تکبر و خودبزرگ بینی ایرانی است که یادگرفته ایم خود را به کوروش بچسبانیم و خود را از نسل او بدانیم بدون آنکه از میراث کوروش که توصیه به صداقت و انسانیت است، بهره ای برده باشیم . این تکبر ایرانی که خود را و فقط خود را باشعور می دانیم و مردم را(که خودمان هم از آنهاییم) امی و عامی فرض می کنیم ، در نهایت موجب انقراض نسل ما خواهد شد مگر آنکه به خود بیاییم و دشمنی و عداوت با هم را کنار بگذاریم . از مطالعه ۷۵ ساله دانشگاه هاروارد درباره علل خوشبختی درس بگیریم که می گوید : خوشبختی فقط در عشقورزی است و بس. پوزش بخاطر اطاله کلام.
تیتر اولتو ببین جوابتو بگیر
اِه تازه فهميديد كه داريد با اين تفكرات پوچ خودي و غيرخودي كردن جامعه داريد كشور رو نابود ميكنيد
تظاهرات امروز مشت محکمی در دهان یاوه گویان ویاوه نویسانی چون شماست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
انقدر این طفلکا رو تو محیط بسته پرورش مغز دادن از درک تناقض تو حرفاشون عاجزن دبگه پسرم نویسنده هم مد نظرش همین بود که با مشت نزن تو دهن مخالفت که البته با مشت محکمی تاییدش کردی
سید مسلم عالی بود
سیاست چماق بعدش هویج!
حنای شما دیگر رنگی ندارد
افرادی چهار دهه نشان داده اند که اصلاح ناپذیرند و هر چه خواسته اند بر اراده ملت تحمیل کرده اند و کارهایشان موجب محدود و منزوی شدن یک ملت در جهان شده آیا نباید به جای اصلاح به فکر تغییر بود؟
شما اول اعتراض را معنی کن که بعد چند روز تغییر مسیر می دهد و سیاسی می شود
از یک سایت اصولگرا مثل تابناک این حرفا بعیده ! آیا واقعاً به این حرفا اعتقاد دارید یا فقط می خواید ژست بگیرید ؟! اگه واقعی است چند درصد اصولگراها این جورین ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
خودخواهی و عدم حق قایل شدن برای رای و نظر
دیگران شاخصه غالب ما ایرانیان شده فلذا امیدی نیست که بتونیم از این وضعیت خلاص بشیم. نقطه رهایی وقتی است که برای نظر مخالف، حتی اگر ایمان داریم که اشتباه است، حق اظهار و اجرا در به اندازه ت خواست مردم قائل بشیم. و الا تا ابد بساط همینه و در حال تو سر همدیگه زدن و حذف یکدیگر هستیم
کاملا درسته
خوب شعار میدی تابی , از انتخابات واقعی و بدون نظارت استصوابی میترسند , میدانند جایگاهی در یک انتخابات آزاد ندارند , مردم را تاب ندارند .
جان مادرتون اینترنت موبایل رو وصل کنید
چقدر صبر کنیم؟
هرروز میام به امید استفاده از اینترنت فقط کامنت های فارس و تابناک میخونم خسته شدم یه پروژه دانشجویی بود برای سنسور اکسیژن خودروها برای دانشگاه علم و صنعت هر روز از رباط کریم باید برم تهران پارس برای اینترنت خوابگاه ندارم سال آخرم کاری ندارم دانشگاه فقط اینترنت باید استفاده کنم هرروز 25 هزار تومن کرایه میدم این انصافه؟
بابا چرا اینترنت همراه رو وصل نمیکنید اخه؟؟؟؟
تابی خوب کاری میکنی با اسم منتشر میکنی
یعنی بگیم چرا منتشر میکنی؟
هزار آفرین به نویسنده. ولی مشکل از آن اقتدارگرایی یک عده است که حق مردم را به رسمیت نمی شناسند
با نظارت استصوابی؟
باید باید گفتن رو همه بلدند حرف خوب زدن رو همه بلدند
همه راه ها رو امتحان کردیم. همه اش رو بسته اند
سلام. دلیل این موضوع اینست که در طول دو دهه گذشته جناحهای سیاسی بطرزی افسارگسیخته و در چارچوب منافع جناحی خود، باعث گردیدند تا جامعه بشدت سیاستزده و تا حدود زیادی اشرافیگرا شود! این امر سبب گردید تا متاسفانه ارزشهای انسانی و اهداف والای انقلاب که در دهه 60 موجب وحدت بینظیر بین آحاد جامعه گردیده بود، بتدریج به حاشیه رفته و کمرنگ شود و سیاست زدگی بدخیم و چرکین جناحی تا حد زیادی جای آنرا بگیرد. طبعاً مقصر اصلی این موضوع را بایستی در مسئولین مربوطه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جستجو کرد و نه مردم... کافیست به شعارهای این قبیل افراد که سیاستهای جناحی خود را در قالب آن به پیش بردند، و نتایج حاصل از این گونه سیاستها نظری بیفکنیم. شعارهای تورم زای سازندگی و میل به اشرافی گری، گفتمانهای بی نتیجه فرهنگی از نوع مدرنیسم و پست مدرنیسم، مهرورزی مغشوش و دریچه بسته تدبیر و امید. خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!!!!
عالی بود. دارد دیر میشود. از سوریه درس بگیریم
منابع کشور فقط برای افراد خاص تعلق گرفته.بیکاری اعتیاد فقر بیداد میکند.افراد وابسته به مسعولان در خارج از کشور خوش گذرانی میکنند و مردم تحمل اینهمه اجحاف رو ندارند.فرزند هر مسعولی که با بیت المال در تفرج است باید کنار برود
اینترنت خوزستان رو وصل کنن باقیش پیش کش
امیدوارم همه ی ما ایرانی ها در همه حال منافع ایران عزیزمون رو هدف و در الویت قرار بدیم، و اجازه ندیم که خودخواهی، زیاده خواهی اقلیت غیرایرانی مارو از اهداف مون دور کنه...
گوگل را وصل کنید
ارتباط بین منافع ملی و سیاست با اجتماع سازی تنها از طریق تشکل سازیهای اجتماعی در قالب تشکلهای مردم‌نهاد ایجاد می شود. هر کشوری مه نهادهای مدنی قوی دارند موفق ترند. از نظر تقویت بعد سیاسی هم احزاب سیاسی باید قوی شوند و ساختار منسجم پیدا کنند. ولی در کشور ما نه تشکل قوی داریم و نه احزاب سیاسی قوی و متشکل. اخزاب به گعده های محفلی تقلیل پیدا کرده و تشکلها هم اینقدر منفک و پراکنده کار با چالشهای مشابه هستند که عملا کاری نمی کنند. بی اثر هستند و در اکثر موارد دست اویز و آویزان نهادهای دولتی. تقویت منافع ملی که یک شبه شکل نمی گیرد . ابعاد مختلف در کنار هم باید کار کنند و موثر واقع شوند تا منافع ملی بتدریج تقویت شود. بخش خصوصی مستقل هم که نداریم و خیلی ضعیف شده است. دولت و حکومتی که اجازه نمی دهد ماشین خارجی وارد شود و کشور سالها شاهد ضرر و زیان جانی و‌ مالی در این بخش هست چطور انتظار دارد که منافع ملی از نگاه مردم در ان کشور تقویت شود. د.
مسئولان مقصر اصلی هستند

بیخودی دنبال بهانه های مختلف نباشید

سرما ، حباب ، گرما ، آلودگی هوا ، تحریم ها ، زلزله ، سیل ، اغتشاش ،و ........ همه و همه بهانه اند

مردم قربانی جنگ قدرت مسئولان شده اند
مقاله وزینی بود . بنظر سایت تابناک بیشتر از سایر سایت های اصولگرا منطق و نگاه منافع ملی را سرلوحه خود قرار داده است. برای شما آرزوی موفقیت دارم.
زره زره اعتماد را از بین بردین و امروز دیگه یک طناب تکه تکه در دست شماست بکشید از جایی پاره میشود یکبار طبقه مرفع و بار دیگر طبقه ضعیف و یک بار دیگر طبقه خواص.
امروز صحبت از این است که بنزین نسبت به کشورهای همسایه گرانتر است ولی من می گویم بیایید ارزش پول خودمان را نه با کشورهای پیشرفته و متوسط بلکه با کشورهای جنگ زده ای چون افغانستان و عراق و ... مقایسه کنید ببینید آیا بنزین گران است یا بخاطر بی تدبیری مسئولین است که ارزش ریال به چنین روزی افتاده است که باعث شده است همه چیز بهم ریخته و به مرز نابودی پیش برویم
واقعا علت اينكه تا امروز دوشنبه اينترنت موبايل وصل نشده چيه ؟ اگه مسئله امنيتي چرا adsl وصل شده ؟ از نظر مسئولين قطعي اينترنت مشكل بحساب مياد يا خير چون دائم شعار ميدن ما بطور جدي پيگير مشكلات مردم هستيم اما بخاطر يه اينترنت مردم رو جان به لب كردن اين رفتار دور از شان مردم ايران هست
واقعیت اینست هر موجودیتی سیکل حیات خودش را دارد و مفاهیم بدیهی که راجع به آن صحبت می کردیم هم دچار دگردیسی می شوند. مشکل درک واقعیت «تغییر» است که برای ما هضم آن نه مشکل که غیر ممکن است
الان موضع اکثر مردم ایران اینه؛ اینترنت را وصل کنید بنرین را هم فراموش نمی کنیم
تابی بگو اینترنت و وصل کنند حضور پر شور هم که دیدیدید دیگه چی می خوایید
هه!
وقتی مرز بندی های مختلف ایجاد شود ، یکپارچگی جامعه از بین میرود . وقتی در شعارهایمان از کلمه فقط ما استفاده کردیم ، بقیه را که با ما هم مرام نبودند ولی ایرانی بودند و ایراندوست به یکباره کنار گذاشتیم .
جمله مبارک همه باهم را که رمز وحدت و پیروزی بود نادیده گرفتیم.
خب امروز مردم پایتختم کاملا خودجوش به صحنه آمدن حالا اینترنت وصل کنید انگار تو زندونیم از هیچ جا خبر نداریم
چرا اینترنت وصل نمیشه
بابا مگه نمیگید به خاطر حفظ امنیته ؟
پس چرا توی یک منطقه مثل شهر پرند مشترکان مخابرات اینترنت ندارن
ولی مشترکان شرکتهای دیگه مثل صبانت از چند روز پیش اینترنت دارن ؟؟؟
اگه برای حفظ امنیته پس یا برای همه قطع باشه و یا هم برای همه وصل
اینترنت موبایل رو چرا وصل نمی‌کنید؟ چرا اینقدر اذیت میکنید؟
اقتصاد نابود شده شهرهای خاکستر شده با بمب اتمی دوباره از نو وخیلی بهتر ساخته شدند چون انسجام ملی و سلسله مراتب اجتماعی مورد قبول همه آحاد آن جوامع یعنی آلمان وژاپن وجود داشت با نام ایدولوژی به حریمهاها وحرمتها تاختیم غافل از آنکه "بر شاخ نشسته وبن میبریم" منافقین شکست خورده وفراری شدند تا اینجا حمایت اجتماعی حداکثر بود بعد از آن هر روز دایره خودی‌ها تنگ تر شد نیروهای ملی مورد قضاوتهای غیر منصفانه قرار گرفتند وبه انزوا وانفعال وحتی حذف فیزیکی رسیدند حالا انشعاب وانشقاق از درون شروع شد اما اینجا هم راه گذشته ادامه یافت خردمندان وفرهیختگان هر روز مجال را برای خود تنگ تر دیدند ودر مقابل کارهای بزرگ را به آدم‌های کوچک سپردند واین شد داستان اضمحلال جامعه ایرانی حالا اجتماعی از ایرانیان هستیم که نه سلسله مراتب را بر میتابیم نه منافع وخیر جمعی را واین وقایعه اخیر نشان داد که چقدر سقوط کرده‌ایم شهوت قدرت وثروت از ما موجوداتی ساخته خوفناک که دیر نباشد جگر همدیگر را به دندان گیریم آزادگی را این روزها اگر در کسی ببینیم در عقل وسلامت روانش شک میکنیم همین دو کلمه هم اجازه انتشارپیدا نمی‌کند پس به چه باید امیدوار بود؟
دولت اگر به فکر مردم و کاهش مصرف بنزین بود حمل و نقل عمومی را زیاد می کرد به همراه فرهنگ سازی. نه که اینکه خزانه خودش را پر کنه.
تا زمانی که حمل و نقل عمومی درست نشه مصرف بنزین پایین نمیاد حتی اگه لیتری ۱۰۰۰۰ تومان بشه.
یارانه را هم ده برابر کنید. فقط تورم ایجاد میشه و لاغیر.
اینها یعنی بعد از چهل سال تازه برگشتیم به پله اول و درک داشتن یک دید واقع بینانه به جامعه و جهان
خیلی زیاد جالبه. نه تنها نت همراه وصل نشده بلکه همون adsl ,هم دوباره از بعدازظهر قطع شده . خسته نباشید
خیلی زیاد جالبه. الان ایرانسل بعد از این همه که نت بین الملل حساب میکرده تو این مدت . یک گیگ داده دو روزه یک روزش تموم شد نت هنوز وصل نشده.
چون هدف و ماموریت نابودی همه چیز این کشور بود که انجام شده است!!!!
جان مادرتون نت موبایلو وصل کنید گرفتار شدیم خدا ازتون نگذره
جامعه ایرانی دائم دارد به سمت از هم گسیختگی می رود. راه حل بسیار ساده است و فقط تمرکز بر مشترکات و رجوع به صندوق رای است.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
صندوق رای؟ کجایی اخوی؟ انتخابات آزادی نمونده که کسی رای بده
اي كاش گوش شنوا و عقل انديشنده اي وجود داشته باشه. كاش وقتي چندتا دانش آموز به مدير نامه مينويسند كه استعفا بده، مدير اونها رو توي انباري حبس نكنه

و كاش هاي ديگر...
والا هیچ خبرگزاری پیگیر نت همراه نیست ، مردم کلافه شدن دیگه .
خواهش میکنم حداقل تابناک پیگیری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
از ترس... کسکم که اینترنته وصل نمیکنن
ضمن تشکر فراوان از نویسنده این متن ، باید به عرض برسانم که انتخابات تعطیل شد و رفت . نگران ما هم نباشید با همین ۳۰ تا حداکثر ۴۰ درصد اعلامی که توسط وزارت کشور با هزار آب بستن اعلام خواهد شد نمایندگان مد نظرتان را بفرستید داخل . چون دیدم رای دادنم هیچ فرقی در زندگیم ایجاد نکرد تازه بدتر هم شد .
مشکل اساسی این است که اصولگرایان به خصوص جریانات تندرو نمی‌خواهند بپذیرند که نارضایتی وجود دارد و زمانیکه این نارضایتی خودش را در قالب اعتصاب و اعتراض‌های صنفی نشان می‌دهد تندرو‌ها دو پاسخ بیشتر ندارند، نخست اینکه خارجی‌ها یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان را متهم می‌کنند و پای فتنه را وسط می‌کشند؛ و دوم، انگشت اتهام به سمت بخش انتخابی نظام یعنی دولت ومجلس می‌گیرند که باید پاسخگو باشند، این گروه نمی‌خواهد به عمق نارضایتی مردم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشد. به هیچ وجه در پی تبرئه اصلاح طلبان نیستم، اما واقع مطلب این است که اگر قرار بر تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات متهمانی که موجب نارضایتی مردم شدند باشد به طور قطع اصلاح طلبان متهم ردیف اول این دادگاه نخواهند بود.
سلام . یکی از بهترین مطالبی بوده که تو تابناک خوانده ام . ممنون .
چه قدر بگیم، ولی کو گوش شنوا. من نمی گم دموکراسی صد در صد، ولی دست کم هشتاد درصد مردم باید مشارکت و تعلق خاطر داشته باشند تا جامعه باقی بمونه. الان چند درصد مردم حس به حساب اومدن دارند؟
با سیاستهای غلط داخلی و خارجی حداقل از ۸۴؛ به این طرف ایران و ایرانی رو نابود کردید و بعد براش روضه چیزفهمی و تحلیل گری و اندیشه گری می نویسید!!!!!
اینترنت اهواز کی وصل میشه؟
حضرت آقای مصباح امروز فرموده اند که لازم است علما برای هدایت مردم پا جای پای شیخ فضل الله نوری بگذارند، اون وقت تابناک دم از پذیرش تفاوتها در جامعه می زند. می دانید در علوم اجتماعی، این به اصطلاح “پذیرش گوناگونی در جامعه” و “چند صدایی بودن” را چه می نامند؟ پلورالیسم. بله همان همان پلورالیسمی که مغضوب بسیاری است در این کشور.
تابی جان خیلی گنگ توضیح دادی من متوجه نشدم منظور شما چی بود.
هر چند که قفل بی کلید است
هرچند کناره ناپدید است
هرچند عذاب ما شدید است
در نومیدی بسی امید است
پایان شب سیه سپید است
هرچند که ما ذلیل گشتیم
از غصه و غم علیل گشتیم
بی صاحب و بی کفیل گشتیم
امید به خالق مجید است
در نومیدی بسی امید است
کس در پی انضباط ما نیست
جز آه در این بساط ما نیست
یک میوه در این حیاط ما نیست
این خانه پر از درخت بید است
در نومیدی بسی امید است
رشد کشور ها به این صورته که اقتصاد فرهنگ می سازه فرهنگ سیاست را می سازه سیاست اقتصاد حالا تو این چرخه ما تازه فهمیدیم مشکل فرهنگ اقتصاد از سیاست است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر