بازدید 8712

پسر ۱۰ ساله اردکانی که ۲ هزار جلد کتاب خوانده است

خواندن کتاب در کنار فعالیت‎های دیگری مانند بازی و سایر سرگرمی‌ها همیشه برای کودکان دارای جذابیت‎هایی انکارناپذیر بوده اما پسر بچه‌ای در اردکان زندگی می‌کند که به جای خرید اسباب‌بازی، از پدر و مادرش درخواست خرید کتاب می‌کند تا جایی که به گفته مادر دانیال ۱۰ ساله، وی تاکنون بیش از دو هزار جلد کتاب خریداری و مطالعه کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 23 November 2019

«دانیال میرجانی ارجنان» پسربچه اردکانی که قبل از شروع دبستان علاقه وافری به خواندن کتاب پیدا کرده، این روزها آمار کتاب‌های مطالعه شدهاش را از دو هزار جلد نیز فراتر برده به طوری که امسال نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی مسئولان مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، «اشرف تقدیری اردکانی» مادر دانیال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این که فرزندش از پنج سالگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته است، می‌گوید: پسرمان از همان طفولیت علاقه وافری به کتاب داشت تا جایی که دو سال قبل از شروع سن مدرسه، با تشویق پدرش خواندن را آموخت و این موضوع باعث ترغیب دانیال به کتاب و کتابخوانی شد.

وی خاطرنشان می‌کند: دانیال ابتدا بیشتر کتاب قصه می‌خواند و با اشعار کودکانه خو گرفته بود اما کم‌کم و با ورود به مدرسه، علاقه‌اش به نمایش‌نامه‌ها، داستان زندگی مشاهیر و چهره‌های ورزشی و داستان‌های دیگر سوق یافته و اکنون بهترین هدیه از طرف هر کسی را «کتاب» می‌داند.

مادر دانیال که خود مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره کتابخانه‌های اردکان است، اضافه می‌کند: البته تاثیر پدر دانیال در کتاب‌خوان شدنش بسیار بوده تا جایی که پابهپای پسرش در اوقات مختلفی که در خانه حضور دارد، به مطالعه می‌پردازد.

وی در پایان نیز بیان می‌کند: فضای خانه‌ی ما در حال حاضر به گونه‌ای شده که «کمیل» برادر کوچکتر دانیال که پنج سال دارد نیز به کتاب علاقه شدیدی پیدا کرده تا جایی که هر دو برادر هنگام مراجعه به اماکن عمومی یا فروشگاه‌ها همواره به دنبال کتاب‌فروشی و خرید کتاب هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸
خوبه عوض ما معدل کتابخوانی رو برده بالا
ای بابا ؛ همه دولت و مجلس دکتر و مهندس هستند این اوضاع را داریم!
من وقتی فرزندم سه ساله بود متوجه تیزهوشی او در یادگیری مسائل ریاضی شدم ولی هیچ گاه این موضوع را به خانواده و دیگران نگفتم. الان هم شاگرد ممتاز کلاس هست ولی اعتقادی به کلاسهای فلان و بهمان که به کودکان فشار بیارد ندارم.
هر گونه فشار چه با اجبار و چه با تشویق به کودکان، در واقع ظلم است به مهمترین بخش زندگی یک انسان، ما یک بار عمر میکنیم پس باید اجازه داد کودکان در سن خود کودکی کنند نه گرفتار ریاضی و فلسفه بشن.
راسش تا کسانی که در سنین کودکی شهره آفاق بودند نمی دونم چرا در بزرگسالی خبری از آنها نیست.
اين خبر دروغ است. پسر ١٠ ساله اگه براي خواندن هر جلد كتاب فقط ٢ روز هم وقت گذاشته باشد ميشه ٤٠٠٠ روز يا ١١ سال. يعني از روزي كه به دنيا امده بابد كتاب خوانده باشد. ضمنا هيچ كتابي را نمي شود دو روزه مطالعه كرد. پس اين خبر كذب محض است
خدا حفطش کند
خیلی هم خوب!!
یه تنه جبران بیش از 85 میلیون رو انجام داده
باریکلا...
تو این دوره زمانه آدمها متولد می شوند، پیر می شوند، می میرند، کلا 200 کتاب نخوانده اند.
خبر خوبی بود. اما نه برای این ملت کتاب نخون !!
ایشان چرا کتاب می خرند؟ در صورتی که عضو کتابخانه محله بشوند خیلی بیشتر از از ده هزار کتاب را می توانند بخوانند البته با هزینه کمتر از دو هزار تومان در سال، به همه پدر و مادرها توصیه می کنم برای کاهش هزینه خودشان و نزدیکتر شدن به بچه ها قبل از سن مدرسه برای خودشان و آنها کارت کتابخانه تهییه کنند، در روز تولد خودتان بروید همان چندهزارتومان را هم نیاز نیست بدهید. جای تلوزیون و ماهواره نگاه کردن با هم کتاب بخوانید، خیلی بهتر است. وقتی دختر کوچولویتان را بقل کنید و برایش کتاب بخوانید خستگی روزانه خودتان هم از بین می رود و برای فردا انرژی بیشتری خواهید داشت.
به جائی هم رسیده با این همه کتاب که خونده؟
تو 5 سال 2000 تا کتاب خونده یعنی در سال 400 تا،
یعنی روزی یک کتاب خوانده بعضی روزها هم 2 تا،
چندان با عقل جور در نمی یاد اونم واسه بچه 5 ساله تا 10 ساله!
آقازاده توئی.
باسلام وخداقوت به این نوجوان که با یک محاسبه سرانگشتی سالانه ۴۰۰ کتاب را میخواند وبه عبارت دیگر در هر روز بیش از یک کتاب
این پسر نازنین اهل کتاب و کتابخوانی برای اینکه دو هزار جلد کتاب خوانده باشد طی مدت پنج سال باید حداقل روزانه یک کتاب خوانده باشد!! که چنین کاری از توان یک بزرگسال نیز خارج وغیر ممکن است !بهتر این است که چنین علاقه و گرایش مفید یک بچه را با اغراق گویی و ایجاد انتظارات بی مورد در کودکان ویران نکنیم.!!
خدا حفظشون کنه.
آفرین خدا خیرش بده. عمرش طولانی باشه ان شاءالله.من هم ازش یار بگیرم
احسنت...ولی 2000 کتاب اغراق نیست؟!!
اگر فقط به جز درسهای خودش و اینکه هیچ روزی بیمار یا بیحال نباشد هر کتاب را در دو روز بخواند 11 سال طول میکشد 2000 کتاب بخواند.
خودت حساب کن ببین در 5 سال میشه 2000 کتاب خوند. سالی میشه 400 جلد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر