بازدید 3607

دولت موقت بولیوی علیه مورالس شکایت کرد

وزیر کشور دولت موقت بولیوی روز جمعه علیه "اوو مورالس" رییس جمهوری مستعفی این کشور در نزد دادستان فدرال لاپاز شکایت کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶ 23 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی درخواست مورالس نخستین رییس جمهوری بولیوی از هواداران برای حضور در خیابان ها، "آرتورو موریلو" وزیر کشور دولت موقت وی را به تروریسم متهم و به دادستان فدرال در لاپاز شکایت کرد.

موریلو پس از شکایت علیه مورالس به خبرنگاران گفت: "ما به دنبال برخورد حداکثری با اشوبگران و تروریست‌ها هستیم. "

به گزارش فرانس ۲۴، اگر مورالس که پس از استعفا در ۱۰ نوامبر (۱۹آبان) به مکزیک گریخت، در دادگاه محاکمه شود، به ۳۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

اعتراضات و آشوب در بولیوی پس از کناره گیری مورالس از قدرت و تشکیل دولت موقت همچنان ادامه دارد و مردم بویژه در لاپاز پایتخت این کشور با کمبود مواد غذایی و سوخت روبه رو هستند.

شکایت دولت موقت علیه مورالس که اولین رئیس جمهوری بومی بولیوی بود، در حالی مطرح می‌شود که کنگره برای خنثی کردن اعتراضات هفته‌های اخیر به دنبال برگزاری انتخابات مجدد در بولیوی است.

رسانه‌های غربی گزارش دادند که حامیان مورالس روز گذشته (پنجشنبه) در خیابان‌های لاپاز تظاهرات و اجساد چند فرد کشته شده در اعتراض‌های اخیر پس از خروج مورالس از بولیوی را تشییع کردند.

نیرو‌های امنیتی نیز وارد عمل شده و با شلیک گاز اشک آور به دنبال متفرق کردن معترضان بودند.

براساس گزارش ها، از زمان آغاز اعتراض‌ها در بولیوی تاکنون ۲۹ نفر کشته شدند و به دنبال خروج مورالس از بولیوی، نیرو‌ها و گروه‌های مخالف مورالس به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

برخی اخبار حاکی از پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) حکایت دارد، اما هنوز قطعی نشده است.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس پیروز شده بود، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

سناتور "جنینه آنیِس"، در پی کناره‌گیری مورالس از مقام خود در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رییس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد.

اعتراضات و حضور هواداران رییس جمهوری مستعفی این کشور در خیابان‌ها همچنان ادامه دارد و انان خواستار بازگشت مورالس و استعفای جنینه آنیس رئیس جمهوری خودخوانده هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار