بازدید 3682

آغاز فعالیت دوباره بزرگترین بندر عراق

پس از چهار روز تعطیلی کامل بندر «ام قصر» در استان بصره به عنوان بزرگترین بندر عراق، نیرو‌های امنیتی توانستند کنترل مسیر‌های منتهی به این بندر را به کنترل خود در آورند.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 22 November 2019
بندر «ام قصر» بعنوان بزرگترین بندر عراق پس از کنترل نیرو‌های امنیتی بر آن بازگشایی و فعالیت‌ها در آن از سر گرفته شد.

به گزارش فارس، پس از چهار روز تعطیلی کامل بندر «ام قصر» در استان بصره به عنوان بزرگترین بندر عراق، نیرو‌های امنیتی توانستند کنترل مسیر‌های منتهی به این بندر را به کنترل خود در آورند.

به نوشته وبگاه السومریه، فعالیت این بندر که مشرف به مرز‌های آبی کویت است، از سر گرفته شده و در اولین رویداد، ۱۰۰ کامیون حامل فرآورده‌های نفتی وارد بندر شدند.

ابن بندر در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر بصره واقع شده و محموله‌های شکر، روغن گیاهی و حبوبات عراق از این گذرگاه وارد می‌شود. معترضین روز دوشنبه گذشته توانسته بودند با بستن مسیر‌های منتهی به این بندر و ممانعت از وورد کارمندان و همچنین کامیون‌ها، این مکان حیاتی برای اقتصاد عراق را به تعطیلی کامل بکشانند.

دور جدید اعتراصات ضد دولتی و فساد در عراق که از یکم اکتبر آغاز شده و با وقفه دو هفته‌ای به دلیل مراسم اربعین امام حسین (ع) از ۲۵ اکتبر از سر گرفته شد، کماکان ادامه دارد و استان بصره یکی از تنش‌آمیزترین مناطق عراق به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی کمیساریای حقوق بشر وابسته به پارلمان عراق در تاریخ ۱۹ آبان گذشته، تا کنون ۳۱۹ نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. دولت و مقامات امنیتی عراق تأکید کرده‌اند که به نیرو‌های امنیتی این کشور اجازه تیرانداری نداده‌اند. تصاویر و گزارش‌های بسیاری تا کنون از تیراندازی عناصر ناشناس به سمت معترضان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که کماکان هویت این افراد نامشخص است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار