بازدید 3697

پیام شورای شهر مشهد در پی اتفاقات اخیر کشور

شورای اسلامی شهر مشهد در پی اتفاقات اخیر ناشی از افزایش قیمت بنزین در کشور پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶ 22 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شورای اسلامی شهر مشهد در پی اتفاقات اخیر ناشی از افزایش قیمت بنزین در کشور پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

امنیت گوهر گرانبها و ارزشمندی است که زیربنای بنیادینی برای حیات اجتماعی و اعتلا یک جامعه است و بدیل و جایگزینی برای آن متصور نیست.

حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور میراث گرانسنگ ایثارگری خیل عظیم شهیدان، جانبازان و آزادگان عزیزی است که بایستی بر حفظ و صیانت از آن مراقبت کنیم.

وجود امکانات و رفاه در شرایط نبود امنیت، امری بی‌ارزش و فاقد اعتبار است، تجربه کشور‌های همسایه که چند دهه درگیر ناامنی و جنگ‌های داخلی و خارجی هستند و تحمل رنج جانکاه ملت‌هایی که هنوز روی توسعه و آرامش را ندیده‌اند، شاهدی بر این مدعاست.

افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی کشور، دل نگرانی‌هایی را برای هموطنانمان طی چند روز اخیر به‌همراه داشته است، برکسی پوشیده نیست که اعتراض مسالمت‌آمیز به سیاست‌های اقتصادی دولت در چارچوب قانون یکی از حقوق اساسی شهروندان به حساب می‌آید و نشان از زنده بودن جامعه‌ای سالم و مطالبه‌گر است.

فرصت‌طلبان و کینه‌توزان خارج‌نشین در تمام چهار دهه پس از انقلاب سعی داشته و دارند از نارسایی‌ها و مشکلات جامعه که مهم‌ترینِ آن‌ها نادیده گرفتن مطالبات و انتظارات مردم است سوءاستفاده کنند، لذا همه باید مراقبت کنیم که در این میان از فرصت‌سوزی و دمیدن در فضای بی‌اعتمادی و ناامیدی بپرهیزیم و به وفاق و همبستگی اجتماعی هرچه بیشتر برای حل مشکلات و حرکت به‌سوی توسعه و آبادانی عدالت‌محور بیندیشیم.

مدیریت شهری مشهد با همین اعتقاد در دو سال گذشته تلاش کرده است در ارتباط مؤثر با بدنه مردم نیاز‌ها و اولویت‌های زندگی شهری آن‌ها را شناسایی کند و بر این اساس جهتگیری‌های توسعه‌ای خود را در حوزه‌های زیربنایی عمرانی، حمل‌ونقل، خدمات شهری و ارتقاء سرانه‌های گوناگون در مسیر رفاه و ارتقاء کیفیت زندگی مطلوب شهری قرار دهد و همواره تلاش می‌کند در کنار شهروندان و زائران باشد.

این مجموعه بنا بر وظایف اساسی خود در ارائه خدمت مطلوب به شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی به‌صورت ویژه با توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی، گام اساسی در تسهیل حمل‌ونقل ارزان و مناسب برای خدمت شایسته به مردم مشهد فراهم آورده است و همچنان در مسیر توسعه مطلوبتر حوزه حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌دارد.

به نظر می‌رسد برای برون‌رفت از مشکلات کنونی در کشور می‌توان از راهکار‌های ساختاری در نظام مدیریتی کشور بهره برد، راهکار‌هایی از قبیل: تقویت نظام حزبی در کشور که بتواند به شکل نظام یافته اعتراضات و مطالبات مردم را نمایندگی و سازماندهی کند، تقویت قدرت اجرایی نهاد شورا‌ها که بتواند بخشی از خواسته‌های مردم را پاسخگویی و برطرف نماید، تقویت امید و اعتماد مردم، اقناع افکار عمومی از رهگذر برگزاری انتخابات رقابتی و مشارکتی مجلس شورای اسلامی که به‌نحوی راه ورود افراد شایسته را برای اداره بهتر کشور هموار کند، می‌تواند به افزایش رضایتمندی مردم شریف ایران کمک کند.

در پایان مدیریت شهری مشهد بر خود فرض می‌داند، ضمن تجلیل از شهروندان این شهر، از مدیریت هوشمندانه استاندار محترم خراسان رضوی و رئیس شورای تامین استان و اعضاء خدوم و پرتلاش آن شورا که حافظان آسایش و آرامش مردم هستند، تقدیر و تشکر کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان