بازدید 4174

بارندگی در کشور ۳۰درصد افزایش یافت

معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۳۰درصدی بارندگی‌ها در فصل پاییز نسبت به درازمدت گفت: استان بوشهر رتبه سوم کشور را در افزایش بارش باران در سال آبی امسال کسب کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 22 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد حاج‌رسولی‌ها شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در دشتی با بیان اینکه بارش‌های باران در فصل پاییز تاکنون در استان بوشهر مطلوب بوده است اظهار داشت: با تشکیل ستاد مدیریت بحران در شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بارش باران به‌سمت سد‌ها و طرح آبخیزداری هدایت شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور میزان بارش باران در فصل آبی در کشور را ۳۶ میلی‌متر دانست و تصریح کرد: این بارندگی نسبت به متوسط درازمدت ۳۰ درصد افزایش دارد.

معاون وزیر نیرو با با ابراز اینکه میزان بارش باران در ۲ ماه فصل پاییز در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: مبنای بارش باران در کشور بر اساس بارش درازمدت ۵۱ ساله است.

حاج‌رسولی‌ها بارش باران در استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری را مطلوب دانست و افزود: استان بوشهر رتبه سوم کشور را در افزایش بارش باران در سال آبی امسال کسب کرده است.

وی از ورودی مطلوب روان‌آب ناشی از بارندگی به سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای از جمله سد‌های بزرگ استان بوشهر شامل سد باهوش، سد باغان و سد خاییز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت که یکی از موضوعات مهم مدیریت مهندسی رودخانه موند در دشتی بود که از لحاظ بستر چالشی برای بهره‌برداران ایجاد کرده بود و پس از بازدید از این رودخانه راهکار‌های لازم برای رفع مشکل اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور با اشاره به لایروبی بستر رودخانه موند دشتی خاطرنشان کرد: مقرر شد با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال پیمانکارانی تا سه ماه آینده به‌کارگیری شوند تا مطالبات بهره‌برداران از این رودخانه محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار