بازدید 2738

جنگ یمن سالانه جان ۱۰۰ هزار کودک را می‌گیرد

کد خبر: ۹۳۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 21 November 2019
وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که سالانه ۱۰۰ هزار کودک به دلیل جنگ، محاصره، سوء تغذیه و نبود دارو‌های مورد نیاز در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «طه المتوکل» روز پنجشنبه اظهار داشت که جنگ، ادامه محاصره و حمله به زیرساخت ها، کودک یمنی را از حق بهداشت و زندگی محروم کرده است.

وی خاطرنشان کرد که پیامد‌های ناشی از تجاوز نظامی، نه تنها بخش بهداشت از جمله مراکز ویژه اطفال را هدف قرار داده است بلکه به طور غیرمستقیم مانع ورود دارو و سایر ملزومات پزشکی خصوصا ملزومات ویژه بیماری‌های اطفال و سبب بروز امراضی شده که جان کودکان را گرفته است.

وی از کودکان به عنوان نخستین قربانیان حملات موشکی در یمن نام برد و گفت: اولین کسانی که هدف موشک متجاوزان قرار گرفتند، زنان و کودکان بودند چرا که بر اثر اصابت موشک به منطقه بنی حوات در صنعا ۱۴ کودک و ۶ زن کشته شدند. در حمله متجاوزان به اتوبوس حامل دانش آموزان در ضحیان واقع در استان صعده نیز، ۶۰ کودک جان باختند. همچنین در پی جنایت متجاوزان در حجور واقع در استان حجه ۱۴ زن و ۶ کودک و در جنایت حمله به مدرسه‌ای در سعوان نیز ۱۲ کودک کشته شدند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر