بازدید 4334
۱

جزئیات سهمیه سوخت ناوگان حمل‌و نقل شهری

کد خبر: ۹۳۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 18 November 2019
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جزئیات بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری را تشریح کرد.

مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، جزئیات بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری، مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه‌های کشور، نفت و سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

شهرام رضایی گفت: مطابق بسته مصوب سهمیه بنزین برای ناوگان آژانس شهری یا همان تاکسی تلفنی‌های سابق برای آن دسته از خودرو‌هایی که تاکنون ازجانب وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان شهرداری‌های کشور ساماندهی شده‌اند، به میزان ۲۰۰ لیتر برای خودرو‌های تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای خودرو‌های دوگانه سوز تعیین شده است.

وی افزود: مقررشد سهمیه این خودرو‌ها تا دو ماه آینده مطابق با فهرست اعلامی وزارت کشور، به صورت اعتباری در کارت بانکی رانندگان شارژ شود.
مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های بین شهری هم گفت: قرار شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فهرستی از این خودرو‌ها در اختیار وزارت نفت قرار دهد تا سهمیه سوخت آن‌ها در کارت سوختشان منظور شود.

رضایی سهمیه ماهانه برای خودرو‌های تک سوز بین شهری را ۷۵۰ لیتر و برای خودرو‌های دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر عنوان کرد و افزود: سهمیه این خودرو‌ها از ابتدای آذرماه در کارت سوخت آن‌ها اعمال خواهد شد و سهمیه یک هفته پایانی آبان نیز محاسبه و به همراه سهمیه آذر منظور می‌شود.

مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اختصاص سهمیه بنزین سرویس مدارس هم گفت: سهمیه پیش‌بینی شده برای سرویس مدارس بصورت اعتبار خواهد بود و براساس پیمایش محاسبه و اختصاص می‌یابد.

وی افزود: بدین منظور اداره‌های کل آموزش و پرورش و مدارس و شهرداری‌ها موظف شدند همه اطلاعات رانندگان سرویس‌های مدارس را در سامانه سپند ثبت کنند و پس از تایید کارگروه، اعتبار پیش‌بینی شده بر اساس پیمایش انجام شده در پایان ماه بصورت اعتباری درکارت بانکی آن‌ها منظور می‌شود.

وی همچنین درباره سهمیه وانت بار و موتورسیکلت‌های حمل بار شهری گفت: در صورت ساماندهی و ثبت پیمایش این ناوگان با تایید وزارت کشور، سهمیه آن‌ها بر اساس پیمایش ثبت‌شده، افزایش خواهدیافت.

مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه تاکسی‌های ون شهری گفت: این خودر‌ها تاکنون کارت سوخت نداشته اند بنابراین اعمال سهمیه آن‌ها منوط به صدور کارت سوخت خواهد بود.

رضایی بابیان اینکه سهمیه این ناوگان به میزان ۶۰۰ لیتر در ماه پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور تعیین شده است گفت:: این سهمیه پس از صدور کارت جدید سوخت برای این خودرو‌ها اعمال خواهد شد.

وی از افزایش سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز شهری از آذر خبرداد و افزود: از ابتدای آذرماه سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز از ۲۰۰ لیتر فعلی به ۲۵۰ لیتر می‌رسد.

رضایی درباره سهمیه تاکسی‌های اینترنتی هم گفت: به همه رانندگان مورد تایید از سوی شرکت‌های معتبر که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شهرداری‌ها هستند و وزارت کشور آن‌ها را تایید می‌کند، در صورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، در ابتدای ماه آینده، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت اول با قیمت دوم به ان‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این سهمیه براساس پیمایش و تا سقف ۳۰۰ لیتر خواهد بود گفت:: این سهمیه بصورت اعتبار به کارت‌های بانکی اعلام شده توسط شرکت‌های مسافربر اینترنتی با سازوکار تعیین شده ازطریق بانک عامل به حساب مالک خودرو واریز خواهد شد.

رضایی در توضیح نحوه پرداخت سهمیه سوختی که بصورت اعتبار در کارت بانکی مالکان منظور می‌شود گفت: مقرر شده نهاد‌های متولی پیمایش و شماره حساب بانکی رانندگان این خودرو‌ها را به ما اعلام کنند، ما نیز این فهرست را در اختیار بانک عامل قرارمی دهیم و درپایان ماه، مبلغی که تفاوت نرخ بنزین آزاد و سهمیه‌ای است به عنوان اعتبار درکارت بانکی معرفی شده منظور می‌شود.

وی افزود: از این اعتبار فقط می‌شود در جایگاه‌ها استفاده و هزینه بنزین را پرداخت کرد و امکان استفاده از آن بصورت برداشت نقدی یا خرید از طریق کارت خوان‌های دیگر وجود ندارد.

مدیربرنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید براینکه اعتبار مذکور براساس پیمایش و تا سقف تعیین شده قابل پرداخت است گفت: در صورت عدم استفاده این اعتبار در کارت بانکی رانندگان و مالکان ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری ذخیره خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
پس اموزش رانندگی چیشد؟همه سهمیه دارن غیر اونها؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان