بازدید 32731
پیمانه اقتصادی؛

رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است/ همتی: مردم سرمایه‌های خود را به باد ندهند/ قاچاق حداقل ۲۰ تن زعفران ایران به افغانستان/ نرخ بنزین تأثیری بر قیمت فولاد ندارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۴۵۴۲ واحدی شاخص کل بورس تهران، بازگشت «تسه ۹۶۱۰» به کانال ۴۰ هزار تومان، عرضه برنج‌های وارداتی در انبارها، فایده افزایش نرخ بنزین به جیب مردم برمی‌گردد، افزایش نرخ تورم آمریکا، قیمت دلار و یورو یکشنبه ۲۶ آبان، روس‌ها به دلارزدایی ادامه می‌دهند و بررسی وضعیت تولید خودرو‌های چینی در ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 18 November 2019

رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است/ همتی: مردم سرمایه‌های خود را به باد ندهند/ قاچاق حداقل ۲۰ تن زعفران ایران به افغانستان/ نرخ بنزین تاثیری بر قیمت فولاد ندارد/تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۴۵۴۲ واحدی شاخص کل بورس تهران، بازگشت «تسه ۹۶۱۰» به کانال ۴۰ هزار تومان، عرضه برنج‌های وارداتی در انبارها، فایده افزایش نرخ بنزین به جیب مردم برمی‌گردد، افزایش نرخ تورم آمریکا، قیمت دلار و یورو یکشنبه ۲۶ آبان، روس‌ها به دلارزدایی ادامه می‌دهند و بررسی وضعیت تولید خودرو‌های چینی در ایران را در بر دارد.

رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است

حسن روحانی، رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به حوادث سه روز گذشته تأکید کرد: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوار‌های متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند. مصرف بنزین در سال گذشته و امسال رو به تزاید بود، یعنی در سال ۹۸ به طور متوسط ۹.۷ دهم درصد، مصرف بنزین رشد پیدا کرده است؛ چیزی حدود ۱۰ درصد و اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند و سال آینده همین روند باشد، با توجه به اینکه امسال مصرف بنزین ما روزانه ۹۷ میلیون لیتر در روز بوده است، با اضافه شدن این رقم امسال و سال آینده، باید در سال ۱۴۰۰ دوباره وارد کننده بنزین باشیم. ضمن اینکه مصرف در کشور ما از حد متوسط کشور‌های دیگر، بالاتر و بیشتر است و این هم معضلی که برای محیط زیست و زندگی مردم به وجود می‌آورد.

نکته بعدی بی‌عدالتی در پرداخت یارانه است. مردم عزیز ما باید به این نکته توجه کنند، اگر بنزین لیتری هزار تومان فروخته می‌شد، یا الان لیتری یکهزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود، با قیمت واقعی‌اش متفاوت است. کاری ندارم در کشور‌های دیگر چه مقدار است، در ترکیه نزدیک ۲۰ هزار تومان، در اروپا حدود ۲۵ هزار تومان، در افغانستان حدود ۸ هزار تومان و پاکستان حدود ۶ هزار تومان بنزین است. کاری نداریم به این موضوع که کشور‌های منطقه وضع‌شان چطور است. اگر بخواهیم بنزین تولیدی را الان در بازار بفروشیم، هر لیتر بنزین بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است، پس قیمت بنزین بین ۵۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است. همین الان در بازار بخشی از آن را می‌فروشیم.

بنزینی که برای همه مردم و اموالی که برای کل ملت ایران است، به جای اینکه به قیمت واقعی‌اش که ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است ۱۵۰۰ تومان می‌فروشیم؛ یعنی از جیب مردم پرداخت می‌کنیم به آن‌هایی که دارند بنزین مصرف می‌کنند. مصرف بنزین هم یکسان نیست که بگوییم همه مردم یکسان بنزین مصرف می‌کنند. یک کسی ممکن است خودرو نداشته باشد و خانواری ممکن است یک تا سه خودرو داشته باشد پس یکسان نیست. استفاده مردم از فروش بنزین یکسان نیست.

ریزش ۴۵۴۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

روز یکشنبه، شاخص کل بورس تهران در واکنش به اتفاقات سیاسی متعاقب افزایش قیمت بنزین با ریزش ۴۵۴۲ واحدی مواجه شد و بیشتر نماد‌ها با افت قیمتی و صفوف فروش مواجه شدند. به نقل از نبض بورس، شاخص کل با ریزش ۴۵۴۲ واحدی معادل ۱.۴۸ درصد یه ارتفاع ۳۰۲ هزار و ۳۴۳ واحدی بازگشت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش ۱۲۱۶ واحدی رقم ۸۱ هزار واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۷۸۰ واحدی معادل ۳.۱۵ درصد به کانال ۸۵ هزار وئ ۴۳۷ واحدی عقب نشینی کرد. شاخص قیمت هم وزن نیز با افت ۱۸۵۹ واحدی معادل ۳.۱۵ درصد رقم ۵۷ هزار و ۱۲۷ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص آزاد شناور با ریزش ۶۷۷۱ واحدی معادل ۱.۹۰ درصدی رقم ۳۵۰ هزار و ۲۵۴ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول با عقب نشینی ۲۷۸۵ واحدی معادل ۱.۲۵ درصدی به سطح ۲۱۹ هزار و ۵۹۷ واحدی بازگشت، شاخص بازار دوم نیز با ریزش ۱۱۵۷۸ واحدی معادل ۱.۸۵ درصدی به کانال ۶۱۵ هزار و ۴۸۵ واحدی عقب شینی کرد.

بازگشت «تسه۹۶۱۰» به کانال ۴۰ هزار تومان

یکشنبه بهای هر ورقه تسهیلات مسکن دی ۹۶ با رشد ۴/ ۴ درصدی به ۴۰ هزار و ۶۳۳ تومان رسید. به این ترتیب «تسه ۹۶۱۰» پس از نزدیک به دو ماه به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت. روز گذشته ۲۱ نماد از ۲۳ امتیاز وام مسکن معامله شده با رشد قیمت پایانی مواجه شدند و میانگین بازدهی روزانه اوراق تسهیلات مسکن دیروز به ۱/ ۲ درصد رسید. همچنین متوسط قیمت اوراق وام دیروز به حدود ۴۲ هزار تومان رسید که افزایش محسوسی را نسبت به هفته‌های گذشته نشان می‌دهد. سقف و کف قیمت این اوراق دیروز به ترتیب ۴۳ و ۳۹ هزار تومان بود. حجم معاملات مسکن در ماه‌های اخیر به ارقام کم‌سابقه‌ای تقلیل یافته بود، با این حال به‌نظر می‌رسد بسیاری از متقاضیان مصرفی که طی ماه‌های گذشته از خرید مسکن خودداری کرده بودند، پروسه جست‌وجوی مسکن را از سر گرفته‌اند.

عرضه برنج‌های وارداتی در انبارها

معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت از عرضه برنج های وارداتی به بازار کشور خبرداد و گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، گشت‌های بازرسی با همراهی اتحادیه‌ها در سطح کشور انجام می‌شود.

فایده افزایش نرخ بنزین به جیب مردم بر می‌گردد

علی سرزعیم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اختلاف قیمت بنزین در داخل و خارج کشور، انگیزه قاچاق بنزین را فراهم کرده است که در نهایت به ایجاد رانت و فساد اقتصادی می‌انجامد. او ادامه داد: بنزین به عنوان یکی از حامل‌های انرژی متعلق به همه مردم است، ولی عده‌ای به ناحق از آن بهره می‌برند افزایش نرخ بنزین سبب کاهش قاچاق سوخت می‌شود و فایده ان به جیب مردم برمی‌گردد. سرزعیم در پاسخ به این که آیا قیمت دیگر کالا‌ها متأثر از اصلاح نرخ بنزین افزایش می‌یابد، گفت: این نوع تفکر درست نیست، زیرا در همه کشور‌های در حال توسعه، افزایش نرخ بنزین سبب تورم می‌شود، اما در کشور ما این طور نیست این خود یک شاهد نقض بر این نوع تفکر است.

همتی: مردم سرمایه‌های خود را به باد ندهند

تسنیم: عبدالناصر همتی دیروز با حضور در صرافی‌های بانکی در خیابان فردوسی از نزدیک در جریان روند بازار ارز و قیمت‌ها قرار گرفت؛ همتی در خیابان فردوسی با مردم گفت‌وگو کرد و به آنها اطمینان داد که بانک مرکزی اجازه سفته‌بازی مجدد در بازار ارز را نمی‌دهد. رئیس‌کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرد که سرمایه‌های خود را به باد ندهند و گفت: بانک مرکزی با قدرت در بازار ارز حضور دارد ضمن اینکه جوّ فعلی بازار دوام نخواهد داشت. رئیس‌کل بانک مرکزی در این بازدید سرزده تأکید کرد که مردم باید مراقب باشند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند؛ هم‌اکنون در بازار فقط دلال‌ها لفظی قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. همتی با تأکید بر اینکه جو بازار فقط توسط دلال‌ها ملتهب نشان داده می‌شود و اصلاً واقعیت بازار این‌طور نیست ادامه داد: از صبح امروز قیمت ارز با افزایش قیمت در صرافی‌های بانکی روند کاهشی را در پیش گرفته است.

افزایش نرخ تورم آمریکا

متوسط نرخ تورم آمریکا در دوازده ماه منتهی به اکتبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به تورم مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۸ درصد رسیده است. همچنین هسته تورمی که تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی‌گیرد تا پایان ماه اکتبر به ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرده که در یک سال اخیر بی سابقه بوده است. در بین بخش‌های مختلف، نرخ تورم مراقبت‌های درمانی از ۴.۴ درصد ماه سپتامبر به ۵.۱ درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است. تورم مواد غذایی نیز از ۱.۸ درصد به ۲.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما نرخ تورم در بخش خودرو از ۲.۶ درصد قبلی به ۱.۴ درصد و برق از ۰.۷ درصد به ۰.۴ درصد کاهش یافته است. اقتصاددانان انتظار دارند در ماه‌های پیش روی با توجه به تشدید جنگ تجاری با چین و احتمال بالای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، نرخ تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان سیر صعودی پیدا کند. جنگ تجاری باعث اخلال در زنجیره تامین برخی از اقلام مهم تولیدی آمریکا شده است و این مسأله احتمالا مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو یکشنبه ۲۶ آبان

در معاملات دیروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی (ملی) و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۲۲۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به نرخ ۱۲۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز شنبه، ۴۰۰ تومان و نسبت به روز پنج شنبه، ۸۰۰ تومان افزایش داشته است. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به عنوان دیگ ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۳۴۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، ۴۰۰ تومان و نسبت به پایان هفته گذشته، ۸۰۰ تومان گران‌تر شده است.

روس‌ها به دلارزدایی ادامه می‌دهند

روزنامه فرانسوی لزی کو در گزارشی نوشت: روسیه به سیاست کنار گذاشتن دلار و انتقال دارایی‌هایش به دیگر ارزها، ادامه می‌دهد. مسکو روند «دلارزدایی» از اقتصاد و سیستم مالی‌اش را به دنبال تنش‌ها با آمریکا در سال ۲۰۱۴ با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا آغاز کرد، به ویژه بانک مرکزی روسیه توافق‌های سوآپ ارزی را با ایران، چین و ترکیه که آن‌ها نیز روابط متشنجی با آمریکا دارند، محکم کرد. در حال حاضر، روسیه همچنان از دلار دوری می‌کند، دارایی‌های خود را به ارز‌هایی نظیر یورو و یوآن انتقال می‌دهد. به نوشته لزی کو، فروش دلار در میان چیز‌های دیگر، به روسیه اجازه می‌دهد تا ارزش روبل را بالا ببرد و ثبات بخشد.

ارزش روبل از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۷ درصد افت کرده است. از ابتدای سال ۲۰۱۹، رشد ارزش پول روسیه از سر گرفته شده و نرخ مبادله آن در برابر دلا ۷.۶ درصد رشد کرده است. بلومبرگ در ماه اکتبر گزارش داد، «نخستین سال تجربه کنار گذاشتن دلار توسط ولادیمیر پوتین، برای روسیه هزینه حدود ۷.۷ میلیارد دلاری داشته است.» بانک‌های مرکزی روسیه، چین، لهستان، رکورد خرید طلا را شکستند و ۱۵.۷ میلیارد دلار طلا خریدند. بانک مرکزی روسیه از ماه ژانویه، ۹۶.۴ تن طلا خریده و مجموع ذخایر این کشور تا اول جولای به ۱۰۰.۳ میلیارد دلار رسیده است.

وضعیت تولید خودروهای چینی در ایران بررسی شد

دنیای اقتصاد: بررسی آمارهای مونتاژ خودروهای چینی در خودروسازی‌های کشور، گویای آن است که تولید این خودروها در هفت ماه سال ۹۸ به‌ رغم تداوم، با افت ۸۰ درصدی همراه بوده است. خودروسازان چینی طی مدت یادشده در مجموع توانسته‌اند ۲۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه خودرو در ایران مونتاژ کنند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این شرکت‌ها توانسته بودند ۱۲۲ هزار و ۱۸۸ دستگاه خودرو به بازار کشورمان عرضه کنند. مونتاژ این تعداد خودرو تا پایان مهرماه سال گذشته، در مجموع ۵/ ۱۹درصد از کل آمار تولید خودروهای سواری را در مدت زمان ذکرشده، شامل می‌شد. به این ترتیب از کل تولید خودروهای سواری در کشور طی هفت ماه امسال که ۳۹۵ هزار و ۷۸۳ دستگاه بوده، ۲۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه متعلق به محصولات چینی است. این مسأله نشان‌دهنده این است که سهم این برندها از کل خودروهای سواری به ۶ درصد رسیده است. در حال حاضر شانزده شرکت خودروساز چینی در ایران فعالیت می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها پس از امضای برجام در ایران حضور یافتند و بیشتر با خودروسازان بخش خصوصی کشور به مونتاژ محصولات خود پرداختند. در این بین دو خودروساز بزرگ کشور نیز با تولید خودروهای چینی پازل حضور خودروسازان این کشور را در ایران تکمیل کردند و سهم تولید‌کنندگان چینی را در بازار ایران افزایش دادند.
 

قاچاق حداقل ۲۰ تن زعفران ایران به افغانستان

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با شبکه انگلیسی پرس تی وی اعلام کرد: دیگر کشت زعفران محدود به استان خراسان که در منطقه شرق کشور واقع شده، نخواهد بود. به گفته طهماسبی کشت زعفران به ۱۱۵ هزار هکتار رسیده که نزدیک به ۲۰ برابر بزرگ‌تر از کشت زعفران در کل دنیاست.

این گزارش می‌نویسد: تصاویری که در روز‌های اخیر در رسانه‌های کشور منتشره نشان می‌دهد کشاورزان در حال برداشت زعفران در بخش‌های مختلف کشور از جمله چهارمحال است. این منطقه سرد و کوهستانی در مرکز ایران است. همچنین برداشت زعفران در منطقه خوزستان که یک استان جنوبی و به داشتن آب و هوای گرم و مرطوب معروف است، نیز صورت می‌گیرد.

برخی گزارش‌ها می‌نویسند ایران به طور از منافع تجارت بین‌المللی این کالای لوکس به دلیل صادرات فله‌ای و همچنین افزایش قاچاق آن به کشور‌های همسایه استفاده نمی‌کند. برخی مقامات می‌گویند: دو سوم تولید سالانه زعفران ایران در حدود ۳۰۰ تن به صورت فله‌ای به فروش می‌رود و برخی می‌گویند حدود ۲۰ تن از این محصول ایرانی به خارج از کشور و عمدتا به کشور همسایه، افغانستان قاچاق می‌شود. برخی منابع صنعتی هم می‌گویند؛ قاچاق به کشور افغانستان بیشتر به دلیل مشتریان سنتی زعفران ایران نظیر شرکت‌های اسپانیایی که سعی می‌کنند تا واردات مستقیم از ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا نداشته باشند، صورت می‌گیرد؛ یعنی آن‌ها زعفران ایران را از یک کشور ثالث خریداری می‌کنند.

نرخ بنزین تأثیری بر قیمت فولاد ندارد

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: هزینه‌های تولید فولاد متأثر از برق و گاز طبیعی است و تأثیرپذیری از نرخ بنزین ندارد. بهادر احرامیان در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: حمل‌ونقل فولاد نیز با گازوئیل است. فولاد و بنزین تعامل چندانی با یکدیگر ندارند و اثرپذیری کمی روی هم دارند؛ بنابراین، واقعا افزایش قیمت بنزین روی قیمت تولید فولاد تأثیرگذار نخواهد بود. نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: قاعدتا براساس استدلال‌ها و تحلیل‌هایی که صورت می‌گیرد، کاملا مشهود است جایی که بنزین و فولاد بخواهند تأثیرپذیر از هم باشند، بسیار کم و نامحسوس خواهد بود. وی تاکید کرد: بازار فولا ایران بیشتر صادراتی است؛ لذا باید تمام تلاش را برای روی پا نگه داشتن این صنعت روی باز ماندن کانال‌های صادراتی متمرکز کنیم و استمرار جریان صادرات را داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶۰
ننگ به خودروی چینی که بنزین زیاد مصرف می کنند.
پاسخ ها
یک شهروند عصبانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به نظرت خودروی داخلی بهتره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یک کسی ممکن است خودرو نداشته باشد و خانواری ممکن است یک تا سه خودرو داشته باشد پس یکسان نیست.
استفاده مردم از فروش بنزین یکسان نیست.

خوب این راهش اینه که از اونی که سه تا ماشین داره بابت ماشینهای اضافه مالیات تصاعدی بگیری نه اینکه بیای بنزین رو گرون کنی که از جیب فقرا برداری.
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جناب یک شهروند عصبانی، ایشان دارند کنایه میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
...
اول حقوق واقعی مردم رو بهشون بده دوم قیمت واقعی بنزین رو اعلام کن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جناب روحانی لطفا" منت بر سرمردم نگذارید ، اگر هر لیتر بنزین بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است، باید برای مردم بازار اشتغال با حقوق مکفی که بتواند از پس بنزین با قیمت واقعی فراهم باشه
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا از تکنولوزی ایرانی نمیگید
پشت هر ماشین یک بمب به اسم مخزن سی ان جی گذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
حقوق فارغ التحصیل دانشگاه که به خاطر سیاست های دولت بیکار است چقدر است؟
نه حقوقی، نه بیمه درمانی نه ازدواجی...
بابا اینترنت رو وصل کنید
پاسخ ها
آرزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
طلا میره بالاتر یا میاد پایین؟؟؟
حاجی دده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
داداش مفت خوری تموم شد....بنزین باید ۱۰ هزارتومن بشه تا مردم بفهمند گرانی چیه و قیمت ها اروپایی بشن
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یارانه دقیقا تو هین به ۶۰میلیون انسانه یعنی شما
گدایید اینم صدقتون چطور به فکر درامد باشن درامد فقط مختص خودشونه
آقای روحانی قیمت ماشین در دنیا چنده؟حقوق کارگر چی؟؟پولمون رو به ریال میدی به قیمت جهانی میخوای از مردم بگیری؟
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
...
اول اینکه محاسبات را با دلار رقم میزنند در صورتیکه تعیین قیمت دلار دست مردم نیست و خود دولت ارزش ریال را پایین آورد.

دوم اینکه وارد کردن خودروهای غیر استاندارد و پرمصرف و همچنین عدم کفایت درآمدها در ید قدرت مردم نیست....
ضمن اینکه فرضا فرمایش آقای روحانی درست باشد، چرا تا روز پنجشنبه تمام دولتمردان از جمله آقای زنگنه میگفتند هیچ بحثی از سهمیه بندی و گران کردن نیست؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حقوق یک روز مردم در آمریکا و آلمان و ژاپن هم روزی یک میلیون چهارصد هزار تومان است. کارکنان دولت هم حقوق واقعی انها روزی یک میلیون تومان است چرا نمی‌دهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تو فکر میکنی خودشون نمیدونن؟ فکر میکنی مشاور و کارشناس ندارن؟ فکر میکنی که نمیدونن مردم هم این چیزی که تو میگیو همه میدونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حق و حقوق بین المللی برای مردم کشور قایل شو و پول بنزین رو هم به قیمت جهانی بگیر. نه اینکه هر جا براتون صرف نداره بچرخید به داخل....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بله یارانه به همین تومن به نرخ عراق که بدترینه ۲۲۰۰۰۰۰تومن نه ۴۵تومن
به اون طرف یارانه بده به اون طرف پول بگیر.
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جناب روحانی لطفا حقوق و دستمزد واقعی مردم رو هم اعلام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
قیمت واقعی بنزین به خاطر نبود مدیریت درست است که شده 6 هزار تومن اگه به خاطر سیاستهای غلط اقتصادی قیمت ارز زیاد نمیشد الان این وضع رو نداشتیم چرا باید رو ما پرداخت کنیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
متاسفم برای خودم
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اروپا رو با ایران مقایسه نکن اونجا عدالت برقراره خدا اونجاست نه اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
ماکه توشهرمون مکان تفریحی نداشتیم بعضی شبها بچه هام روباماشین توشهرکوچیکمون دور میدادم الان اینم بااین وضعیت نمیتونم انجام بدم
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
آقای روحانی یک بار هم شده با مردم صادق باشید و بگویید دولت محترم به دلیل تحریم ها نمیتونه درامد داشته باشید و قصد داره این کسری بودجه رو از جیب مردم تامین کنه این روش بهتر تا مردم رو گوسفند فرض کردن .این کار درستی نیست
قیمت واقعی بنزین درست. حرفی نیست. اما حقوق بالای 10 میلیون هم نباید وجود داشته باشد . پاداشها هم حذف کنید. چرا دولت هزینه های دولتی را کم نمی کند؟ ...در هر حال الان هم راه اشتباه می روید. گیرم که ماهی 5دلار (50 هزارتومان) به هر شخص دادین. حاصلش چیست؟؟ تکرار دور باطل. این پول را صرف اشتغال و تولید و آموزش و پروژه های آب و فاضلاب کنید. توزیع این پول بزرگترین خیانت به کشور است همچون یارانه های قبلی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دور باطلی به اسم افزایش قیمت بنزین تنها راهکار افکار فسرده سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد هست که به جای فکرکردن برای ایجاد اهرم‌های مالی فراوان فقط یک اهرم دارند به اسم افزایش قیمت بنزین.
دولت و دولتی‌ها به جای فکر کردن به ایجاد درآمدهای متعدد دائم فکر و ذکرشان و تنها راهکار شان برای درآمدزایی بنزین و گران کردن آن هست دنیا به سمت تورم صفر و بهره بانکی زیر یک درصد پیش میره ولی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد همچنان یک اهرم مالی دارد به اسم افزایش قیمت بنزین.
وجه جالب هم اینکه دائم توجیه کمک به فقرا و افراد کم‌توان مالی.
شعاری که آنقدر نخ‌نما شده که حتی ننه ... هم خندش میگیره.
تو کشوری که ماشین صفر اون صدی ده میسوزونه چطور میای سهمیه 60لیتری در نظر میگیری.با کدوم کارشناسی؟؟؟یارو داره کار میکنه رو ماشین نون در بیاره الان با بنزین سه تومن چیکار کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این چه تحلیلیه که ما بنزین و افزایش دادیم ک ب قشر کم درآمد کمک کنیم یا چون اونا ماشین ندارن پس پول بنزین و بهش بدیم خب اون تو همین مملکت کار می کنه زندگی می کنن خب همون پولی ک دادی دوباره با تورم ک ب وجود میاد صفر میشه نگو نظارت می کنیم ک هیچکی باور نمی کنه کف بازار همیشه خودش قیمت و مشخص کرده تو ماجرای افزایش دلار هم دیدیم این ماجرا نتایجش یه هفته یا یه ماه دیگه نشون داده می شه اما از ی طرف می تونه کسری بودجه تون جبران کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اخه شصت لیترروچیکارکنیم توجنوب توهوای گرم که مجبوریم کولربزنیم شصت لیتر برا یکهفته هم نیست
آقای روحانی! شما که نرخ بنزین رو با فوب خلیج فارس مقایسه می کنی، درآمد ایرانی هم با آنجا مقایسه می کنی؟ رفاه مردم رو چطور؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یعنی قیمت تمام شده بنزینی که نفتش داخل کشور
استخراج و با هزینه های داخلی تولید میشود با قیمت تمام شده برای کشورهایی که نفت و بنزین را وارد میکنند باید یکی باشد ؟ قیمت فوب ، قیمت تمام شده ، سود و حتی هزینه حمل برای کشور مقصد را هم در بر میگیرد.در صورتیکه ما با نفت خودمان و با هزینه حقوق پایین خودمان تولید میکنیم چرا باید آنرا به قیمت خارج از کشور آنهم با هزینه حمل مثلا به چین بخریم؟
مگر دریافتی های ما بر اساس دریافتی های بقیه مردم دنیاست ؟این چه جور استدلالیست که سالیان سال است ورد زبان مسئولین شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نه ديگه ! اونجوري رومون زياد ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
رفاه کدومه مگه نگفت گرونی نمی شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تخم مرغ هفده هزار و پانصدی را خریدم بیست و دوتومن گوجه فرنگی سه هزار و پانصدی هم شده هفت هزار تومن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نه ديگه فقط هزينه ها و قيمت بنزين اينور و اونور رو ميبينن.. درآمد و حقوق مردم به دولت ربطي نداره..... اي بيچاره ملت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تعيين نرخ تمام شده هزار و يك پارامتر داره و كارشناسان خاص خودش را لازم داره كه دولت حوصله اش را نداره واسه همين از نرخ فوب استفاده مي كنن
آقای رییس جمهور ...لااقل اجازه بدهید مردم ایران مانند همه مردم جهان از حق انتخاب خودروهای استاندارد جهانی برخوردار باشند و دست از تولید بنجولهای خودروسازان داخلی و حمایت از آنها بردارید
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دوتا منفی داری. یکی کار بچه های ایرانخودرو هست یکی سایپا. اگر بیشتر شد کار همیناست. وگرنه حرف دل 80 میلیون ایرانی همینه
آرزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان در ایران و درامدهاش از آن خودشان است نه مردم بدبخت صدقه خور یارانه بگیر
آقای روحانی شما که میگفتی دلار الکی رفته بالا مردم توجه نکنن این نرخ ها همش حبابه اما الان خودت میگی بنزین باید بر اساس دلار نرخش بالا بره.خدا به فریاد ما برسه
مقدار واقعی دستمزد و حقوق چقدر است!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
در امریکا ساعتی ده دلار و ده سنت یعنی به ازای هشت
ساعت کار تقریبا روزی یک میلیون تومان که البته این حداقل حقوق است حالا اونها بنزین گرون هم بزنن اشکالی نداره
خوشا بحال آنانکه از ایران رفتند

حالا نه میتوانیم برویم و نه میتوانیم بمانیم

لطفا کسی به این نظر بنده هیچ پاسخ انتقادی ندهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
برو
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نه عزیز منفی که نمیدم هیچ بی نهایت مثبت میدم به حرفت چون دقیقا همدردت هستم
به آقای ریی جمهور بگوید درآمد مردم چقدر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اون هایی که بی کارن یا اونهایی که از بی کاری زور گیر شدن؟؟؟
جناب رئیس جمهور و سایر مسئولان دولتی و حکومتی لطفا نه فقط درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در داخل، بلکه سود حاصل از صادرات بنزین را هم به مردم بدهند. وگرنه اینکه اول از یک جیب مردم بردارید و بعد قسمتی از آن را با منت در جیب دیگر بگذارید درست نیست...!
بنزين را بهاي جهاني حساب ميكني اگر راست ميگي حقوق را هم به ميانگين كشورهاي پيشرفته حساب بفرماييد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تو دعا کن همین اندازه حقوقی هم که میگیری قطع نشه افزایش حقوق پیشکش.فعلا فروش نفت تعطیله خزانه خالیه
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اضافه کردن دیگه ماهی ۵۰ تومن به صدقه ای که بهمون میدن اضافه کردن به جیب خودشون و خانوارشونم روزی ۵۰۰میلیون اضافه میشه
"رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است"!!
بعد از اینکه خودتان دلار را 3 برابر کردید؟!چرا حقوقها را در این مدت 3 برابر نکردید؟!!چرا هر روز مردم را فقیرتر می کنید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کلابایددوره ریاست جمهوری درایران 4سال شودچون در4سال دوم رؤسای جمهورازواقع بینی ومنطق فاصله می گیرند.
لطفا مانند مردم زندگی کنید و بگید حقوق واقعی مردم با معیارهایی که برای بنزین میگید چقدر هست
...وقتی نرخ واقعی بنزین 6000 تومان هست نرخ واقعی حقوق چقدر است؟
وقتی از قیمت واقعی بنزین صحبت می کنید، چرا از میزان واقعی دستمزدها و قیمت واقعی خودرو و ... صحبتی نمی کنید؟
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
متاسفانه هیچگاه ندیدیم و نشنیدیم که یکی از دولتمردان موضوع اختلاف حقوق و دستمزد مردم ما با سایر کشورها رو مقایسه کنه. مردم ما تریبون ندارند،رسانه ندارند.
فعلا که دلار افزایش یافته که کار دولت و لانک مرکزی است و له تبع آن همه چیز گران خواهد شد. ضمنان با فرمایش و موضوع گیری از اینکه این چیز و آن چیز گران نخواهد شد، اینطور نخواهد شد عدم توانایی مهار گرانی در گذشته موید آن است
تورم آمریکا ۲درصد؟!!!!!!
سلام اینکه ریس جمهور قیمت نرخ واقعی بنزین را ۶۰۰۰تومان برآورد کرده البته با کشورهای پیشرفته مقایسه کرده اما نمی‌دونم چرا لیست حقوق ها و مزایای کارمندان و کارگران را در اون کشور ها ملاحظه نکرده اونا پنج هزار دلار در ماه حقوق می‌گیرند یعنی ۶۰میلیون تومان در ثانی قیمت خودروها را هم مقایسه کنه.نمیشه که به ریال حقوق بگیریم و به دلار خرج کنیم ثالثا شما که میگین نرخ تورم در آمریکا افزایش یافت چقدر افزایش یافت؟ ۰٫۱خب افزایش تورم ما که ۳۰۰%هست ....
پاسخ ها
محمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ایشان حتما حقوق و مزایای کارمندان را ملاحظه کرده اند. البته فقط هیات دولت و مدیران رو! یاد گوجه فرنگی های نارمک افتادم
آقای رئیس جمهور دستمزد واقعی یک کارمند چقدر است؟
قیمت واقعی بنزین اینه درست پس به کارگر و کارمند و مردم هم حقوق واقعیشونو بدین راستی چرا هیچ جیز تو ایران واقعی نیست
بابا هر کاری می کنید دیگه انجام بدید. من دیگه نظری ندارم فقط اینترنت رو باز کنید. مردم کار و کاسبی دارن. ....
آیا این وضع معیشت حق مردم ایران است ؟!!!
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خلایق را هرچه لایق!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بدتر از این هم حق مردمه . مطمئن باش
تولید خودروهای چینی در ایران یا تولید اسباب بازی های چینی در ایران ؟؟؟؟؟؟!!!!!
شما به هر بنجول و آشغالی که تولید میشه میگید خودرو !!!!!!
دلار ارزان کنید .تا قیمت بنزین هم متناسب بشه ..چرا از مردم خرج می کنید
آقای رییس جمهور! قیمت واقعی ماشین چقدر باید باشد؟! درآمد مردم حداقل چقدر باید باشد؟! یارانه ای رو که با پایه دلار 1000 تومان شروع به پرداخت کردید چقدر باید باشد؟!!!
این بنزین با این کیفیت ۵۰۰ تومانهم تو اروپا خریدار دار نداره
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
توی هر 40 لیتر هم 10 لیترش دزدی جایگاه دارنه!
قیمت واقعی حقوق مردم چقدر است؟
حق با جناب روحانی هست.کارگری که معادل هزار دلار پایه حقوقشه نباید ۵ تومن بده پای بنزین؟؟!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
عزیزم قیمت دلار 12000 تومنه که حقوق پایه 1500000 تومنی میشه 125 دلار نه 1000 دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پایه حقوق کارگر صد دلاره عزیز، نه هزار دلار!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس 1059 ایشون کار گر افغانی رو نمی گه کارگر آلمانی رو میگه حقوق بیکاری در آلمان هفتصد یورو هست اونوقت پایه حقوق کارگر صد تا ؟!!!
اگر بنزین در کشورهای دیگر گران است چون پول ایران را بواسطه تحریم در مقابل دلار بی ارزش کردید و دستمزدهای پرداختی به کارمندان و کارگران را که در آن کشورها پرداخت می شود را هم معادل سازی به کشورمان بکنید می بینید انچنان هم که گفته می شود بنزین در کشورهای دیگر مانند کشور ما گران نیست . امروز حقوق یک فوق لیسانس مهندسی با یازده سال سابقه کاری در کشور ایران حدود سیصد دلار است. آیا در ترکیه یا کشورهای دیگر هم این چنین است ؟
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
با دلار جهانگیری هم حساب کنی اشتباه گفتی!
جناب روحانی
قیمت بنزین در ترکیه را به رخ ما نکشید.لطفاً بفرماید در ترکیه حقوق کارمند و کارگر چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
در ترکیه متوسط حقوق کارمند ها حدود سه هزار دلار یعنی ۳۶ میلیون تومان
ماشینشون هم صدی ۶ مصرف می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
روزی ده بارخودم رانفرین می کنم که چرا2بارخام شدم و رای دادم.
آقای روحانی متوسط قیمت بنزین در اروپا 1 یورو و 35 سنت است که با احتساب یوروی جهانگیری میشه 6400 تومان و با احتساب یورو نیمایی میشه 16000 تومان لطفا فرمول 25 هزار تومان را ارائه کن....
آقای رئیس جمهور حداقل حقوق واقعی هم باید 6600000 تومان باید باشد
پاسخ ها
سس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حداقل باید بیست میلیون باشد
مگه گذاشتید مردم سرمایه ای داشته باشن؟
وضعیت مردم از اینم بدتر میشه
....حداقل دستمزد و حقوق را وقتی 15 میلیون تومان کردید بعد این سخنان را بگویید ...
آقای روحانی فرمایش شما متین اما کف حقوق یک کارگر یا کارمند هم باید معادل 70 درصد حداقل حقوق فوب خلیج فارس باشد ! یعنی 70 درصد 2000 دلار یعنی 1400 دلار یعنی حداقل 16 میلیون تومان !
حقوق واقعی کارگر و کارمند چقدر است؟
بنزین ۱۰۰ هزار تومانی هم نمیتواند داروی درمان اقتصاد وابسته به نفت باشد...

باید از سالها قبل به فکر می بودید ...

ایران هیچوقت علم اقتصاد نداشته
اخه ماشین من دو برابر استاندارد جهانی می سوزونه. ماشین من رو دو برابر تا سه برابر قیمت واقعی دادید. حقوق من 350 دلاره. اخه من چکار کنم کجا برم خدایا به کی بگم غمم را
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوش به حالت. 350 دلار حقوق میگیری. من با فوق لیسانس شرکت خصوصی کار میکنم ماهی 200 دلار حقوق میگیرم. من چی بگم؟
تعارف نکن آقای ریس جمهور. بنزین رو ۶ تومان کن، منت روی سر ما نذار خواهشاً
پاسخ ها
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حتی ۶۰۰۰ تومان هم کنند
وقتی توان کنترل و مهار ارزش پول ملی را ندارند
قطعا طرف دو سال دیگر با این تورم ۴۰ درصدی
دوباره و صد باره باید قیمت بنزین را به ۷۰۰۰ و دو سال بعد به ۹۰۰۰ تومان تبدیل کنند
ارزش پول ملی را به آن برگردانید و همه چیز حل می گردد ...
حقوق قانون کار هم این نیست ....
آقای روحانی، برادر من، این چه استدلالی شما میکنید! مگر در کشور ما حقوق و درآمد ماهیانه کارمندان و مردم واقعی ومتناسب با سایر کشورها است که حالا شما نیت به واقعی کردن قیمت بنزین کردید؟!
بابا بیشتر از این حرف هاست ده تومان اصلا خیرش ببینی پانزده ... فقط یه‌پرسش تخصصی میزان واقعی بیکاری تو کشور چقدر و حقوق اگر بخواهید واقعی پرداخت کنید نه مثل الان ساختگی چقدر می شه؟؟!؟؟
حقوق کارگر چقدره؟
شما قیمت بنزین را بکن 2 دلار ولی به همون نسبت درامد مردم را بالا ببر. نه اینکه درامد مردم به ریاله ولی هزینه هاشون به دلار امروز.
...روحانی مچکریم
پس چرا بنزینو کردی 3000 تومن. لطفاً همه چی واقعی بشه. حتی حقوق و دستمزد
رئيس جمهور كاملا درست ميگه بنزين 5 تا 6 هزار تومن.... ولي... سطح درآمدها رو هم بصورت واقعي بيان بفرمايين جناب رئيس جمهور!!!! اين حقوق بخور نمير چقدر واقعيه......؟؟؟؟؟؟
یکی نیست بگه اگه بنزین لیتری 20 هزار تومن هست درآمدشون چقدره؟؟ حقوق ها رو هم مثل همه دنیا کنین بعد قیمتها را جهانی کنین.
واقعا اين هم شد حرف حالا كه فلان كشور بنزين اين قدر هست ما هم بايد انقدر بدهيم شما از احوال مردم خبر دارید؟!
آقای روحانی ، کاری ندارم که کشورهایی که شما نام بردید ، وضع درآمدشان چطور است و چقدر بیشتر از ما درآمد دارند، اگه بنا بواقعی سازی هست چرا معشیت و مردم و دستمزدها واقعی نمی شود...؟!
میشه رییس جمهور بگن قیمت واقعی خودروی داخلی چنده؟
بنزین و گازوئیل را لیتری یک میلیون تومان نمائید.
شما مردم را چی فرض کرده اید!!!!!!!!!!!!!!!!!
برادر روحانی با این خودروهای تولید داخل بایستی متوسط مصرف ایرانیان به اندازه دو برابر متوسط جهانی باشد
....شما اجازه بدهید واردات و صادرات ازاد بشه نیازی به حمایت بسته معیشتی شما نیست
آقای رئیس جمهور! شما که قیمت واقعی بنزین در کشور را تعیین کردی لطفا آماری از رقم واقعی حقوق کارمندان و کارگران را هم تعیین کنید. زمانی که برای اولین بار نرخ بنزین 1000 تومان تعیین شد حقوق من نزدیک به 1000 دلار بود. اما در حال حاضر حقوق من کمتر از 400 دلار است. من با این تفاوت چکار کنم؟ صاحبخانه من استدلالات شما را نمی پذیرد. من نمی توانم سالانه 25 میلیون تومان پس انداز کنم تا بعنوان رهن به صاحبخانه بدهم.
قصاب و بقال و میوه فروش محل به من می خندند وقتی به آنها می گویم که افزایش 3 برابری قیمت بنزین نباید تأثیری بر قیمتها داشته باشد.
در مقابل، فرزندم هر روز با چشم پر از اشک به مدرسه می رود وقتی در مقابل هر کدام از خواسته های کوچک یا بزرگ او فقط می توانم بگویم «ندارم».
تا کی همسرم از ترس اینکه هزینه درمان بسیار بالا است و درآمد من اندک دردش را تحمل کند و دم نزند؟!
چرا باید در مقابل پدر و مادر پیرم که هرچه داشتند دادند تا من را بزرگ کنندبه امید روزی که عصای دستشان بشوم، شرمنده باشم که نمی توانم دستشان را بگیرم و کمکی به آنها بکنم؟
آقای رئیس جمهور، مانند اروپا حداقل حقوق ماهیانه 1500 یورو به من پرداخت کنید و بعد قیمت بنزین را لیتری 20هزار تومان تعیین کنید. استانداردهای بهداشت و زندگی و تغذیه را به سطح اروپا برسانید بعد در مورد قیمت بنزین در اروپا اظهار نظر کنید.
آقای رئیس جمهور من و همه مردم می دانیم که ما صاحب نفتیم و اروپا وارد کننده نفت. بنابراین علاوه بر مواردی که گفتم، مقایسه قیمت بنزین در ایران با اروپا غلط است....
... سه ماه دیگه نق زدن ها و منت گذاشتن ها بر سر ملت بیچاره و تحقیرها شروع میشه و بدنبال بهانه ای برای قطع کردن همین دو ریال کمک معیشتی میگردن.حیف که گفتگوها یک طرفه است،حیف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ضدی توی خال

دوباره میگن این یارانه باری است روی دوش ملت بعد میگن دهک های بالا باید حذف بشن آخر کار هم میگن فقط به زیر مجموعه بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می کنیم
سلام اقای روحانی اگر قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است !!!پس حقوق واقعی کارگران و کارمندان چقدر است ؟؟؟؟؟ اقای روحانی چرا فقط چسبیدید به قیمت واقعی بنزین ؟!؟!؟! چرا حقوق واقعی پایمال شده کارگران و کارمندان را هرگز اعلام نمیکنید !!!!!!
سلام،ادرس موتور جستوجوی ایرانی کسی نداره؟؟اصلا داریم ایرانی؟از گوگل ک نمیشه استفاده کرد چکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پارسی جو هست ولی موتور نیست در حد دوچرخه س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
http://parsijoo.ir/
جناب رئیس جمهور آیا به نظر شما حداقل یک روز قبل از گرانی بنزین نباید به مردم خبر می دادید تا اون بدبختی که نداره دلش یه خورده خوش بشه باشم پر شده؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
. این چه جستجوگری هست خدایی اینهااا چی درست کردند
مابنزین وگرون میکنیم تاخودروسازبه فکربیفته کیفیتشوببره بالا! یکی نیست بگه مردم ازروی شکم سیری که سوارپرایدوپژونمیشن
هر وقت اجازه دادید ماشین با استاندارد جهانی وارد کشور شود،
هر وقت با استاندارد جهانی رفاه برای مردم فراهم کردید.
هر وقت با استاندارد جهانی با سایر کشورها رابطه داشتید،
آن وقت قیمت بنزین راهم طبق استاندارند جهانی تعیین کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
احسنت پاسخ کاملا جامع و کاملی بود
آقای روحانی یکدفعه 10 هزارتومان بکن بزار افراد کم در آمد پول زیادی بگیرن
حقوق حقيقي هم بايد 8 تا 10 ميليون تومن باشه آيا هست ؟؟؟؟
آقای رئیس جمهور. اگر قرار به مقایسه باشد جامع مقایسه کنید! شما ببین برادر با حداقل حقوق در ایران چند کیلو میشه گوشت خرید و در اون کشورهایی که فرمودید با حداقل حقوق چند کیلو گوشت میشه خرید؟ بجای این توجیهات قدرت پول ملی را بیشتر کنید نه اینکه ساده ترین روش برای تامین کسری بودجه را انتخاب کنید. میگویید همه درآمد ناشی از این کار به جیب مردم سرازیر میشود؟ .... "آن چنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که دیگه کسی دنبال این یارانه 45 تومنی نرود" یادتان هست این حرفتون رو. پس حق بدهید مردم اعتماد نکنند. قرار است شفاف محل هزینه کرد این درآمد را اعلام کنید. خواهیم دید ...خیلی دور نیست. خیلی دور نیست ...
خدایا چه گناهی کرده ایم که در این کشور بدنیا آمده ایم؟
آقای روحانی دلار 4تومن قبول داره یا 12تومن.بنزین بکن 6تومن ولی بزاریدماشین برقی بدون گمرکی واردشه.اونوقت ببین تولیدات ایران خودرو و سایپا روهیچکی نمیخره مصرف بنزین یک دهم میشه
اول انقلاب قیمت بنزین یک تومان بوده. در طول این 40 سال شما قیمت بنزین رو هزار برابر کردید. چه نتیجه ای این کار برای مردم داشته. بهتر از این طرفند اشتباه دست بردارید
شما حقوقم سه برابر کن بعد ما هم بنزین 3 هزار تومانی می زنیم!! نه اینکه 12 درصد حقوق اضافه کردی بعد 300 درصد رو بنزین گذاشتی
عجججججججججججججججب پس الان شما به ما حال دادی که بنزین کردی سه تومن .نه آقا ما راضی به زحمت نیستیم همون شش تومن بکن.نه تعارف نکن...
آقای رییس جمهور اگه واقعا به فکر درآمد قشرهای کم درآمد هستید . لازم نیست که بنزین را گرون کنید . قشر کم درآمد با یک ماشین کار می کرد که دیگه اون رو هم نمیتونه. اگر جلوی رانتها و اختلاصها گرفته بشه و پولهایی که از کشور خارج میشه رو صرف توزیع عادلانه در زیر ساخت های اجتماعی و اقتصادی کشور بکنید ، قشر کم درآمد اوضاشون خوب میشه . شما که با این کار همون مسافرکشی رو هم از قشر کم درآمد گرفتی.
پس چرا چند سال قیمت بنزین رو ثابت نگه داشتی!؟ اگه سالانه بصورت تدریجی قیمت بنزین رو افزایش می دادین این شوک به جامعه وارد نمی شد!!
من يك بازنشسته هستم. در سال 90 كه بازنشسته شدم حقوقم 1ميليون و 300 هزار تومان بود و بادلار آن زمان 1000 دلار حقوق مي گرفتم. امروز حقوم كمتر از 400 دلار هست. ....
بنرین بکن هزار تومن هیچی قاچاق نمیشه ....
رییس جمهور اگه میگه بنزین لیتری 6000تومن هست باید بگه دستمزد هم باید 5000دلارباشه انحصار خودرو رو برداره تا مردم خودرو کم مصرف 4درصد بخرند
استاد ! سرمايه كدومه ؟ بعضي ها ماهي يك كيلو گوشت هم نمي تونن بخرن .
درست میفرماین، قیمت واقعی بنزین ۶۰۰۰ تومان است
اما قیمت واقعی پراید هم ۱۲ میلیون است
حداقل حقوق واقعی هم ۶ میلیون
فقط جان مردم گویا مجانی است
بنزین در اکثر کشورها با تبدیل پول آنها به تومان ایران چیزی حدود شش هزار تومان است ، ولی آیا میدانید در تمامی همان کشورها با حقوق یکماه کار یک کارگر معمولی معمولی معمولی یا فروش یک دستفروش معمولی در یکماه میتوان دو هزار لیتر بنزین مصرف کرد یعنی چیزی حدود دوازده میلیون تومان....
آقای رییس جمهور ممنونیم که به ما 50درصد تخفیف دادین یه لطف بزرگ در حق ما هم بکنین همه چی رو به قیمت جهانی به ما بدین از جمله اتوموبیل گوشت برنج چای روغن تخفیف هم ندهین لطفاً من یه بی ام دبلیو تو دبی دارم و یه پراید تو ایران هر دو رو به یه قیمت خریدم
آقای روحانی من اعتماد ندارم شما یارانه چهل و پنچ هزار تومان را قطع کردید حالا می خواهید دوباره یارانه بدهید؟؟؟...
وای دارم دیوونه میشم. اینترنت را ازاد کنین . بابا ولمون کنین بزارین بریم تو اینستا بچرخیم حسرت بخوریم تا بمیریم..ول کنین این اینترنت لامصبو
در شعب ابی طالب گرفتار آمدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
اینجا شب ابی طالب
آقای روحانی یک معلم در انگلیس. ۵تا۶هزار دلار حقوق می گیرد در ایران حداکثر ۳۰۰دلار.!!!...
همه چیز جهانی حساب میشه حقوق هم جهانیش کنید
2500دلار
ی سوال ساده..اگه در ترکسه ۲۰۰۰۰ تومان به قول اقای روحانی باشد
خب حتی اگه قیمتش ۱۰۰۰۰ تومان همپبشود که باز نفع ۱۰۰ درصدی در قاچاقش هست...پس افزایش قیمت فقط بار تورمی و روانی سنگینی دارد...
آقاي روحاني وقتي قيمت بنزين بايد 6000تومان باشد حقوق كارمند و كارگر را بايد حداقا 15000000تومان كني .
... من بخاطر کم کردن خرج اجاره خونه ای در پردیس اجاره کردم هیچ راهی هم برای سرکار رفتن جز خودرو خودم نیست
حالا 60 لیتر سهمیه دادید که فقط برای یک هفته کافیه. یعنی در ماه حدود 180 لیتر باید بنزین آزاد بزنم!!
خب جواب خرج زندگی من رو کی میده؟ اون 50 تومنی که با منت میخواید بدید و اصلا معلوم نیست بدید یا نه؟
...از اینطرف هم اینترنت رو قطع کردید
این چه وضعیه؟
خدایا چی بگم که چاپ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دوران گفتن و چاپ گذشته
با سلام ... بابا نمیشه بنزین را با نرخ 5000 تومان بدی به مردم ولی حقوق و دستمزد یک صدم دنیا باشه . همین عراق بیخ گوش ما ارزش پولش صد برابر ماست بعدش قیمت بنزینش 4500 تومنه . تو ارزش پول ملی را ببر بالا .. . اگه بنزین 4500 تومنه کرایه تاکسیشون هم کورسی 5000 تومنه .حالا می گید ما گرون می کنیم اما بقیه گرون نکنند!
لطفا اجازه بدین خودروی استاندارد با قیمت جهانی خرید کنیم بعد قیمت بنزین رو واقعی کنی. تویوتا هیبرید صدی 2 لیتر میسوزه پراید مدل 90 صدی 10 لیتر. ما هر لیتر بنزین 3 تومنی که تو پراید 50 میلیونی میزنیم در مقایسه با یه خودروی هیبرید در اصل داریم 15 هزارتومن پول میدیم بابت هر لیتر چون بازدهی خودرویی که شما به زور به ما فروختین یک پنجم هست. آیا مقصر خودروی بی کیفیت و گرانی خودرو هم مردم هستن؟!!!
حالا حقوق رو در نظر بگیرید. پایه حقوق کارگر در ایران 130 دلار هست. در ترکیه چقدره؟
آخه چیو با چی مقایسه میکنید؟
1- آقای ریس جمهور و دولتمردان و نماینگان قبلا فرموده بودن قیمت واقعی دلار 7000 تومان است. آقا یک بار بنز شش نومان و دلار 7000 تومان بکنید خلاص
حقوق واقعی هم حد اقل 5000 دلار است که می شود بیش از 15 میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
۵۰۰۰ دلار میشه ۶۰ میلیون تومان آقا
آقای رییس جمهور سلام،قیمت های کشورها را نیز لطفا اعلام بفرمایی در ایتایا یک سانتافه2019 قیمتش با دنا معمولی یکی است،دو نفر با5یورو راحت زندگی میکنند
از جناب رئیس جمهور تقاضای افزایش قیمت بنزین به 7 هزار تومن هستم
باتشکر
جناب روحانی قیمت بنزین همونیه که شما می گید پس لطفا" درامدها را هم بر اساس اون بده
همش از قیمت واقعی بنزین دم می زنند از حقوق واقعی کارگر و کارمند هم بگویند
آقای روحانی شما ماملا درست میگی. ولی در مقابل بیا حقوق و عوارض گمرکی واردات ماشین رو کم کن تا بریم ماشین و موتور هیبریدی و کم مصرف وارد کنیم.....
افزایش منطقی حقوق مردم میتواند به مشکلات پایان دهد ولی حقوق های نجومی مدیران مانع است
آقاي رييس جمهور ...دليل مصرف بنزين کافي نبودن حمل و نقل عمومي و فرسوده بودن بيشتر خودروها و نامرغوب و پرمصرف بودن خودروي داخليه!شما ورود اتومبيلهاي هايبريد و برقي رو آزاد كن با تعرفه خيلي كم،زيرساخت خودروي برقي رو فراهم كن بعد بنزين رو گرون كن نه با وضعيت فعلي و مخصوصا وضعيت بد معيشت مردم و كاسبيهاي خواب...
آخه با وجود این تحریمها کی بنزین رو از شما میخره لیتری 5000 تومن ؟ حتی لیتری 3000 تومن هم ازتون نمیخرن. اگه میتونستید قطعا میفروختید . تنها مشتری شما ملت مظلوم و فقیر ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
کاملاً درست داری میگی
ماشین با کیفیت بدین دست مردم

حقوق ها رو جهانی کنید
حقوق بايد چند باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی از نرخ جهانی بنزین حرف میزنی باید قیمت جهانی خورد و حداقل دستمزد و حقوق جهانی رو هم بگی. باید بگی که قیمت خودرو یک‌سوم اینجا و حداقل دستمزد بالای هزار دلار یعنی دوازده میلیون تومان هست. شما مردم رو چی فرض کردین؟؟؟
خوب چرا ۳۰۰۰ تومن میفروشی که حالا منت هم بزاری.....اصلا ۱۰ تومن میگذاشتی که افزایش دلار تا آخر سال رو هم پوشش بده
اون کشورهایی که بنزین رو 5000 تومن میفروشن ، دیگه از مردم 150% عوارض واردات خودرو نمیگیرن. پولی که شما بابت عوارض واردات خودرو از مردم میگیرید معادل 100 سال مصرف بنزین به قیمت فوب خلیج فارسه. حساب کنید:

یک خودروی 40 هزار دلاری به قیمت تقریبا 100 هزار دلار به دست مصرف کننده میرسه.
یعنی 60 هزار دلار بیشتر از قیمت واقعی.
بنزین فوب خلیج فارس حدود 0.5 دلاره.
با 60 هزار دلار 120000 لیتر بنزین خلیج فارس میشه خرید.
اگه هر ماه 100 لیتر بنزین مصرف کنیم میشه هر سال 1200 لیتر. و 120000 لیتر برای 100 سال کافیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دقیقا با این عوارض ماشین برای ماشین دار ایرانی بنزین بالای لیتری 10 هزار تومن هزینه داره که پیشاپیش به دولت فخیمه پرداخت کرده
لاقل حقوق و دستمزد هم واقعی کنید مثل قیمت بنزین
شما به یک خانواده دو نفره میخاید 100 هزار تومن یارانه بدید. با 100 هزار تومن میتونن 30 لیتر بنزین آزاد بخرن. که حتی کمبود بنزینشون رو هم جبران نمیکنه و باید یه چیزی هم از جیب بزارن.
بعد چطور میگید هدف این طرح حمایت از مردم در شرایط تحریمه ؟!! حمایت یعنی یه پول اضافه بگیرن.

و اینا همه بدون در نظر گرفتن اینه که وقتی بنزین گرون بشه همه چیز از شیر مرغ تا جون آدمیزاد گرون میشه. و هیچ کس هم برای گرون کردن منتظر دستور دولت نمیشه.
کاش کسی فکری به حال ما بکنه. این ماه بابت یه آزمایش و ویزیت متخصص و هزینه دارو 300 هزارتومان پرداخت کردم و باید مجدد برم پیش پزشک و نتیجه آزمایش رو نشون بدم. 50 تومن ویزیت میشه و ممکنه به سونوگرافی نیاز داشته باشم که مجدد 200 تومن هزینه داره. یعنی در یک ماه بیش از 500هزارتومن هزینه درمان. بیمه تامین اجتماعی همسرم هستم که هیچ خدماتی نمیده و کل هزینه رو باید خودمون تقبل کنیم.
با این وضعیت جدید و قیمت بنزین خواب و خوراک نداریم. درامدمون بسیار محدوده و شاید به خاطر هزینه ها نتونم مجدد برم دکتر ببینم دردم چیه!!!
آقای روحانی آیا شما سطح رفاه مارو با کشورهای منطقه مقایسه کردین تا به حال؟
با این پولی که قرار به 60 میلیون نفر بدن میشه در ماه متوسط بین 10 تا 15 لیتر بنزین زد! که فقط به اندازه مصرف 5 الی 6 روز کشوره! اسم اینکار غول زدن مردمه! یعنی دادن خروس قندی!
اگه مدیریتی وجود داشت! نیازی نبود چیزائی رو که بنفع دولت با کشورهای دیگه مقایسه بشه و گرون بشن و چیزهایکه بضررشه با داخل کشور و بگن نمیشه!
قیمت واقعی بنزین 50 تومانه!
اگه به هر نفر به جای 50 هزار تومن ، 500 هزار تومن میدادید باور میکردم که هدف این کار حمایت از مردمه . اونطوری فقرا هم میتونستن هزینه ایاب و ذهاب که بالا میره رو تامین بکنند و هم اینکه یه مقداری پول براشون باقی میموند.
اما 50 هزار تومن که حتی گرون شدن کرایه تاکسی ها رو هم جبران نمیکنه. این چجور حمایتیه ؟!!!
دسمتزد واقعی یک کارگر هم بایستی حداقل ساعتی سی هزار تومان معادل ۲۴۰ هزار تومان در روز باشد اگه قرار باشد که بنزین ۶۰۰۰ تومان باشه. عواض واردات هم بایستی حذف بشه اگه قراره بنزین به قیمت جهانی نزدیک بشه. مردم را بی سواد و نادان فرض کردن. به ریال حقوق میدن و به دلار بنزین و ماشین میفروشن
از ماست که بر ماست- باید خون گریه کرد
این بنزین سرطان زا و آلاینده ست، موتور ماشین ها رو نابود میکنه. این بنزین رو هیچ جای اروپا ازتون لیتری 2 ریال هم نمیخرن. اصن کی ازتون میخره ؟ به فرض محال هم که بخره پولش رو از طریق کدوم بانک میخاین تحویل بگیرین ؟ شما اگه میتونید نفت رو خام بفروشید ، بنزین پیش کش.
حقوق واقعی یک کارگر چند دلار باید باشه؟
آقای همتی مردم سرمایه ندارین که به باد بدهند...اختلاس، دزدی، کار مردم نیست.
بله باحقوق بالا، ده هزارتومان هم برای بنزین کم است
ولی باید باحقوق اکثریت مردم که یک میلیون پانصد هست بنزین بایدپانصدتومان باشد ودلارهزارتومان
سلام
من از افزایش قیمت بنزین ناراضیم چون در حال حاظر بشدت مضر است اما
چه اشکالی داره این افزایش قیمت بنزین طی یک مصوبه ای بصورت کم کم و در طی یکسال انجام شود مثلا ماهی 50 تک تومان اینجوری پله های افزایش کم ارتفاع و اثر روانی کمتر و فشار اقتصادی آن بسیار قابل کنترل تر است تا اینکه یکدفعه سه برابر شود قیمت یا اینکه مثلا قیمت مصرف را تصاعدی بالاببرند بطور مثال تا 100 لیتری 1000 تومان تا 150 لیتری1500 تومان تا 200 لیتری 2000 تومان و بیشتر مثلا لیتری 2500 تومان که افراد خودشون بهتر بتونند مدیریت کنند
این پیشنهادها را بگوش مسئولین برسونید.
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
و چندین راه دیگه...اگر هدف صرفه جویی در مصرف بنزین باشه چرا تعرفه خودروهای هیبریدی را صفر نمیکنند که مصرف سوخت بسیار کمتری دارند. چرا در مورد ماشینهای روز دنیا که مصرف کمتری دارند از پول گمرک دل نمیکنند و مردم رو در هر شرایطی تحت فشار میگذارند؟ فوق لیسانس مملکت داره ماهی فقط 200 دلار حقوق میگیره چطور بنزین رو باید به قیمت جهانی برسونند اما درآمد جوانی رو که سالها وقتشو صرف درس خوندن کرده به دستمزد جهانی نرسونند؟
(پس قیمت بنزین بین ۵۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.) میزان دستمزد و حقوق واقعی چقدر است ؟ چرا با سایر ممالک که مقایسه می کنید در همه ابعاد اجتماعی مقایسه نمی کنید؟ اصلاح کنید این نگاه تک بعدیتونو مردم قدرت تجزیه و تحلیل دارن
قیمت واقعی بنزین ده هزار تومنه ولی حداقل حقوق کارگری هم باید ده میلیون تومن بشه. ضمنا ما حق داریم تلویزیون خصوصی داشته باشیم و هر شخصی که سمتی دارد باید پاسخگوی اقداماتش باشد...
قيمت واقعي دستمزد كارگر چقدره ؟ حقوق كارگر در كشور ما حداقل يك دهم خيلي جاهاست...
آقای رئیس جمهور شما مثل اینکه از حداقل حقوق ماهی ۱۱ یورو در کشور خودت بی اطلاعی ،
حداقل حقوق در آلمان ساعتی ۱۰ یورو است.
ما رو بردین عصر حجر با این قطعی اینترنت!
رئیس جمهور محترم فرمودند قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است.
لطفا بفرمایید قیمت واقعی پراید در دنیا چقدره؟
واسه پولدارها چه فرق میکنه بنزین چه قیمتی باشه 10برابرشو از مردم میگیرن. فقط قشر ضعیفه که باید له بشن . تردد برای قشر ضعیف شده یه تفریح لاکچری - پرسنلم میگن دیگه سر کار اومدن توجیه اقتصادی نداره . اینو چه جوری باید به آقایان حالی کرد.
بله کف حقوق پرداختی به ملت هم باید پنج و شش میلییون تومان باشه ...
به خطرات نابودی قشر متوسط و پیوستن آنها به قشر فقیر اندیشیده اید؟
اقای رییس جمهور من با قیمت بنزین کاری ندارم اما بیا فقط یک ماه تو خودت را جای کسانی که حقوق ماهی 1 میلیون میگیرند بزار رفت وامدش هم با خط واحد یا تاکسی است ببین چطور می خوای زندگی کنی شما چرا یک مدیر که از مردم باشه ودرد ووضع مردم را بفهمد ندارید
رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است
حقوق واقعي كارگر چقدره ؟؟؟؟؟
رفاه واقعي ملت چقدره ؟؟
رشد اقتصادي واقعي چقدره ؟؟
تورم واقعي چقدره ؟؟
مصرف در کشور ما از حد متوسط کشور‌های دیگر، بالاتر و بیشتر است!!!!
خودوري كه شما توليد ميكنيد پرمصرفه چه ربطي به ملت داره مگه بنزين خوردني كه زياد بخورن همه جاي دنيا ماشين صدي 5 ميسوزنه ايران پژو صدي 12 ميسوزنه
شما ی حرکت زدی بنزین رو 3 برابر کردی گفتی گرون شدن میوه و لبنیات و نان و خودرو و مسکن و .. ربطی به بنزین نداره به گازوئیل ربط داره . پس چرا قبلش فکر نمی کردی که باعث میشه دلار بره بالا و بعد یک ماه دوباره همه چیز که ربطی به بنزین نداره بطور خودچوش بره بالا
حقوق های واقعی چقدره؟ حق و حقوق واقعی مردم چقدره؟
یکی به رئیس جمهور بگه که درآمد واقعی باید چقدر باشه؟؟؟ قیمت بنزین یاسر کشورها رو با درآمد ملتشون هم مقایسه کنه
آقای ریییس جمهور درست میفرمائید قیمت واقعی بنزین همان هست شما میفرمائید اخه این را هم بفرمائید حقوق واقعی کارمندان هم باید بین 3500 الی 7000 دلار در ماه باشد ولی الان حقوق در بهترین حالت 400 دلار است پس حالا پیدا کنید پرتغال فروش را ؟؟!!! پس بهتر است سنجیده صحبت شود؟؟!! تازه 400 دلار اگر کسی در آمد داشته باشد باید کلاهش را بندازد بالا!!!! قشر ضعیف 100 دلار در ماه هم درآمد ندارند.؟؟!!1
رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است
اقاي رئيس جمهور دستمزد واقعي مردم چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جایی که قیمت بنزین 5500 تومان است، مردمش به دلار حقوق میگیرند،هر جا بنزین 5500 تومان است مردمش هم چند هزار دلار حقوق میگیرند، نه یک میلیون و پانصد هزار تومان...
کاش بنزین لیتری 6000 تومن میشد تا اینقدر منت نمی ذاشتن
من حاضرم بنزین را پنج هزار تومن بخرم ماشین هم به قیمت
جهانی وبدون تعرفه خریداری کنم کارمند ساده هم هستم ....
نوش جون اون 24 میلیون که رای دادن و به عقب برنگشتن بلکه کلا سقوط کردن تو دره!!!
به هوای اینکه فلانی بیاد جنگ میشه به حسن رای دادین تا جنگ رو به داخل کشور بیاره و به جون هم بیفتیم
آخه یکی نیست به این دولت بی تدبیر بگه. پدرجان شما که دنبال عدالت هستین راه بهتری هم هست. برای هر ماشین ماهانه حدود 300 لیتر درنظر بگیری با نرخ 1500 تومان. هرکی بیشتر خواست نرخ واقعیشو بپردازه لیتری 6000. برای تاکسی ها و آژانسها و اسنپی و ... هم حدود 1000 لیتر.(با کارشناسی میتوان میزان مصرف تاکسی و ... فهمید)
نرخ بنزین با دلار !!!!! اما درامد ملت با ریال بی ارزش!!!!!


اقای روحانی نمک روی زخم ملت ایران نپاش !!!!!!
آقای روحانی نرخ بنزین رو 6000 تومن برآورد میکنی بکن ولی به خدا همین بنزینمونم بنزین نیست
اکتان و کیفیت بنزینی که استفاده میکنیم اصلا قابل مقایسه با کشورهای دیگه نیست.
هیچ کشوری حاضر نمیشه بنزینی که ما داریم رو بدون پالایش مجدد استفاده کنه بعد شما قیمت این بنزینو بر اساس سوخت های با کیفیت حساب میکنی ؟
مشخصات خودروی هر شخص در کارت سوخت ثبت است.خیلی هنر کردید با توجه به ارزش هر خودرو در زمان خرید یارانه تعیین کنید. اینکه صاحب یک مازراتی با یک پرایدی که زمانی 4 تومان بوده و خریده شده یک مقدار سهمیه بگیرند و با توجه به حقوق کم و درآمد های ریز و تورم بالا که با کمک این افزایش قیمت بدون مهار می شود وقشر ضعیف جامعه نابود می شود.قبوض سنگین برق آب به کنار مردم طبق آمار خودتان توان درمان پزشکی نیز ندارد.
آزادی بیان و رسانه ام آرزوست
حقوق واقعیه کارگر چقدره جناب روحانی شما که قیمتهای واقعی دستتونه
حقوق مردم هم به جای ۸۰ دلار باید ۸۰۰ دلار باشه حداقل تا بتونیم بنزین ۶۰۰۰ هزار تومنی بخریم.
الان حداقل حقوق یه کارگر رو بخوای به دلار حساب کنی، می‌شه ۸۰ دلار
شما این پول رو میخواهید بدهید مردم ومردم نمیخوان !!!!!شما مگر بذایه کمک ورضایت مردم این کارو نمیکنید ؟
یعنی یه کامنت مثبت از طرح وجود نداره بعد میگن میخوایم برای مردم کار انجام بدیم ، مردم اگر نظرشون مهم همین کامنت ها رو بخونین متوجه میشین یک نفرراضی نیست
منظورش این نیست که بگه بنزین ارزون میدیم. منظورش اینه که تا پایان دوره ام بنزین سهمیه ای را 3000 و آزاد را 6000 میکنم. خلاصه مطلب میگه یه بلایی سرتون میارم با این روی خندانم که برید بیفتید پای محمود برای التماس کردن.
حق دادنی نیست
حق گرفتنی هستش
کاسب روی جنسش میکشه
تاکسی روی کرایه اش
کشاورز روی محصولش
این من و شما حقوق بگیرها هستیم که بدبختیم
باید بمیریم حقمونو پس بگیریم
الان وضعیت ما دقیقا مثل وضعیت بقیه هست که مقایسه می کنید فلان جا این قیمت هست اینجا این قیمت؟؟؟؟
ماشین های تولید اینجا همان کیفیت و مصرف ماشین های خارجی رو دارند؟؟؟؟؟؟؟
اختلاص و دزدی به همین صورتی که اینجا راحت انجام میشه انطرف هم به همین صورته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چی رو با چی مقایسه می کنید؟؟؟
فقط موقعی که می خواهید امکانات در اختیار مردم بگذارید مقایسه می کنید و منت می گذارید ؟؟؟؟؟. ولی موقع تقاضا واسه مقاومت در برابر فشارهای خارجی خبری از مقایسه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...
هیچکس از مردم ایران راضی به هدر دادن سرمایه ملی نیست قیمت این سرمایه ملی رو به قیمت واقعی و جهانی ارائه بدهید ولی امکانات و رفاه و ماشین های کم مصرف جهانی رو هم در اختیار این مردم بگذارید . نه اینکه فقط و فقط از یک جهت مقایسه کنید
با لاخره ما نفهمیدیم دلیل بالا رفتن قیمت بنزین چی بود، اوایل میگفتن...قاچاق بنزین هست...اما مثلا اگر قیمت بنزین تو تهران بشه لیتری ۳ تومن...چه ربطه به قاچاق داره؟ یعنی طرف از تهران بنزین میزنه ، ۱۰۰۰ کیلومتر میبره دم مرز میفروشه؟
حالا هم که میگن پولشو میخان بدن به مردم....
خوب بالاخره چی شد؟ مثلا بقالی شامپو رو به جای هزار تومن بده ۳۰۰۰ هزار تومن...بعدش..۲۰۰۰ هزار تومن بهت هدیه بده؟ این یعنی چی؟ توجیهش چیه اصلا..جا نمیفته اصلا
انچه بیشتر از گرانی قیمت جای حساس ملت را میسوزاند اینگونه حرف هاست(در ترکیه نزدیک ۲۰ هزار تومان، در اروپا حدود ۲۵ هزار تومان، در افغانستان حدود ۸ هزار تومان و پاکستان حدود ۶ هزار تومان بنزین است)
ایا رئیس جمهور متوجه هستن که چه می گوید؟
فرمایشات جناب رییس جمهور کاملا صحیح میباشد بنزین را ۷ هزار تومانی کنند منتهی گمرگ را از روی واردات اتوموبیل حذف نمایند تا مردم بتوانند خودروی هیبرید با قیمت ۳۰ تا ۲۰۰ میلیونی وارد نمایند مصرف بنزین به کمتر از ثلث کاهش میابد میتوانند بنزین صادر کنند یارانه هم به مردم ندهند .هر ایرانی دارای گواهینامه اجازه واردات یک خودرو هیبرید بدون گمرگ داشته باشد با تفاوت ارز حاصل از صادرات بنزین ناوگان حمل و نقل عمومی را به بهترین وجه نوسازی و همچنین در مناطق مرز نشین ایجاد اشتغال نمایند و مسئله بنزین برای همیشه حل میشود
کاش همه ما مردم ایران به نحوی بمیریم و از این ذلت و خواری راحت بشیم
به عنوان یک دهه شصتی، هیچ امیدی به زندگی ندارم
همیشه از پدر و مادرم سوال می کنم چرا در زمان جنگ و موشک باران و شرایط بعد از انقلاب بچه به دنیا آوردند؟ با چه امیدی؟ به چه تضمینی؟
دوران نوزادیمون شیر خشک و پوشک گیر نمیومد. خیلی کوچیک بودیم که کابوس آژیر قرمز و موشک باران رو داشتیم.
تو مدرسه که تو نیمکت های سه و چهار نفره می نشستیم و مدرسه دو شیفته داشتیم.
زمان کنکور دو میلیون نفر داوطلب بودند.
درصدهای کنکورم رو امسال دادم سایت محاسبه کرد، رتبه ام میشه 300!!! در حالی که رتبه من زمان کنکور با اون درصد ها شد 2000!!!!!
زمان کار پیدا کردن و خونه پیدا کردن و ... همینطور
می دونم زمان مردنمونم قبر قحطی میشه
زندگی بدون تحریم اصلا نمی دونم یعنی چی...
این چه زندگی سیاهیه که ما داریم؟؟؟؟
پاسخ ها
سپهر
| United States of America |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
:(
.
.
برای این که مردم مسافر کشی می کنند تا خرج خانواده در بیاورند. تفریح هم که ندارند. حالا با این هزینه بنزین قیمت همه چیز در مملکت گران می شود.
کارمندها و کارگرها طبق معمول اولین قربانیان این گران کردن بنزین هستند. با افزایش حقوق های نیم بندی هم که دولت داشت کارمندها بیشتر از همه له می شوند.
چندبار در سال این کار را انجام می دهید. مردم را از زندگی سیر کرده این. خوب است یک مقایسه ای هم در میزان حقوق و دستمزد مردم با دیگر کشورها داشته باشید.
آقای رئیس جمهور
حال مردم بده.
واقعا از وضع مردم خبر ندارید؟!!
فشار اقتصادی کمر مردم رو شکسته.
من تازه فهمیدم واحد پول ترکیه، پاکستان، افغانستان و اتحادیه اروپا تومان هستش!!!! چه رئیس جمهور خوبی داریم که انقدر به فکر اقشار ضعیف جامعه و محیط زیست‌مون هستش!!!! فقط یه چی میتونم بگم، فاتحه این مملکت از خیلی وقت پیش خونده شده، باید واسش قبر آماده کنیم
به رئیس جمهور بگید حیف رایی که به تو دادم
خودت و خودروهای دولتی به نرخ واقعی بنزین بزنید.
ببینید اگر سه ماه دیگه شد 6000‌ هزار تومان نگید اقای روحانی نگفته ها بنده خدا از الان خبر داده که چند وقت بد چه قیمتی می خواد بفروشه
جناب روحانی، توجیهات شما به هیچ وجه قابل قبول نیست
ریا کاری
"ضمن اینکه مصرف در کشور ما از حد متوسط کشور‌های دیگر، بالاتر و بیشتر است و این هم معضلی که برای محیط زیست و زندگی مردم به وجود می‌آورد."
آقای روحانی تدبیر و امید لطفا مردم رو ... فرض نکنید
بنزین گرونه،مشکلی نیس که، ماشین برقی مثل تسلا سه بخرین مردم، الکی چرا وقت مسئولینو هدر میدین که بیان توضیح بدن
آقای رییس جمهور مگر حقوق را به دلار محاسبه میکنید؟
خیلی جالبه به خدا!
دولت دلار ۳۲۰۰ رو کرده ۱۲۰۰۰ تومن حالا میگه با توجه به نرخ برابری دلار و ریال بنزین شده لیتری ۶ تومن!
مگه ما به دلار حقوق میگیریم؟
خب دلارو ۱۲۰۰۰ تومن نکن تا بنزین ۶ تومن نشه!
حقوق را با گینه مقایسه میکنی دستمزد را با امارات ارزش پول هم که لحاظ نمیکنی ...
رئیس جمهور: قیمت واقعی بنزین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است______آقای رئیس من باراول انتخابات شما رفتم کوه ولی دلم با شما بود که اگر به دوردوم رفتید به شما رای بدهم که کار به دور دوم نکشید بار دوم هم صب اول رای نام شمارا به صندوق انداختم این مقدمه برای اینست که بدانی من ازجناح انحصار نیستم ولی شما تواین 6سال حرف خوب زیاد زدید ولی عمل خوب نه شما که خوب میفهمی طرح تعدیل مرحوم هاشمی دوای درد کشوراست چرا اجرا نکردید ________
دست از سر مردم بدبخت بردارید
اقای روحانی رای اکثریت این مردم رو داره، خودتون رای دادید، حالا تحویل بگیرید
در مقابل این حجم کامنت در برابر گفته های آقای روحانی با رای مثبت مردم یک کامنت با رای منفی در مقابل نظرات مردم وجود دارد که به نظر خود آقای روحانی باشه که به خودش رای داده.
ملت بیچاره ایران به چه امید زندگی کنه
این نظرات را که می خوانم به ملت فهیم ایران افتخار می کنم
اقای رئیس جمهور محترم مردم ایران خیلی خیلی فهیم هستند. در سال98 که دلار به 6000 تومان رسیده بود جنابعالی در رسانه ملی فرمودید مردم روی ارز سرمایه کذاری نکنند ولی همه شاهد هستند که دلار به 19000 تومان هم رسید.
این فرمایش شما فقط برای افراد بیسواد مصرف دارد که نمیدانند که یک کارگر معمولی در اروپا حدود 2000 دلاردرامد خالص دارد. اگر حقوق و دریافتی یک کارگر ایرانی 2000000 باشد پس قدرت خرید کارگر اروپایی بیش از 10 برابر از کارگر ایرانی میباشد. و یا درامد خود میتواند در عرض 5 ماه یک اتومییل نو با مصرف کم بخرد.
از ماست که برماست
بله جناب رئيس جمهور قيمت واقعي بنزين 5500تا6000تومان است و اين راهمه مردم مي دانند و كور نيستند آيا شما يعنوان نماينده ارشد دولت حق و حقوق واقعي مردم را داده اي كه صحبت از قيمت واقعي بنزين مي كني .
پس بگزاريد با مردم روراست باشينم و حقوق يك كارگر 3600دلار معادل 42000000 تومان است وآن را دولت بدهد و قيمت بنزين را 80سنت كند فهميدي؟
اولا قیمت بنزین بر مبنای دلار 5000 تومان نیست و حدود 10000 تومان است. اماااااااااا در کشوری که بنزین لیتری 10000 تومان است حداقل و پایین ترین حقوق ساعتی 14 دلار است به عبارتی با حقوق یک ساعت پایین ترین حقوق می توان 12 تا 14 لیتر بنزین خرید. اماااااااااا با حقوق پایه 4500 تومان در ساعت ما فقط می توان 1/5 لیتر بنزین خرید یعنی یک دهم کارگر خارجی با پایین ترین حقوق.
احسنت به این دولت تدبیر که میخواد قیمتها رو مثل اوپا که تا ما مثل اروپایی ها زندگی کنیم و به فکر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
جناب ریس جمهور محترم ، قیمت واقعی بنزین باید حداقل ۱۲ الا ۱۵ هزار تومان باشد ، ولی حداقل درآمد که یک کارگر ساده در سال ۵۷ میگرفت ۱۴ تومان بود ،و بنزین لیتری یک تومان ، پس حداقل درآمد یک کارگر ساده باید با بنزین لیتری ۳ هزار تومان را روزی ۱۲۰ الا ۱۴۰ هزار تومان در نظر گرفت ،و اینکه بیکاری هم در حد ۴ الا ۶٪ باشد ؟ آری جناب ریس جمهور محترم چقدر خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای روحانی تو که سرهنگ نبودی حقوق دان بودی اینا آخه چه حرفاییه که میزنی
درود بر احمدی نژاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
یه چیزی هم بدهکار شدیم انگار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
چه خبر از مردم زلزله زده آذربایجان!؟
کلا بنده خداها تو این بلبشو از یاد رفتن!!!!
نه سلبریتی ای یک پیام تسلیت منتشر کرد! نه مهناز افشاری هایی! نه علی دایی هایی! نه پرویز پرستوهایی! نه زیباکلام هایی! سینه چاک کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
متاسفانه گذشته از اینکه این مقداری که دولت میده(بقول حسن روحانی گداپروری مبکنه)دردی از مردم دوا نمیکنه مهمتر اینکه از فردا نوبخت و هم دستاش میان میگن نداریم یا بهتره بدیم به یه عده ی دیگه و همین رو هم قطع میکنن,همون کلاه گشاد همیشگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
عملا مارو چیز فرض کرده. حقوق و دستمزد کارمند و کارگر رو هم با اروپا مقایسه کن اگه زحمتی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
حاضرم بمیرم دیگه قیافه این آدمو نبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
چنان رونق اقتصادی به پا کردی که .........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای رئیس جمهوری نذارید کارد به استخوان مردم برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
تا چند روز قبل از از انبارما(شهریار) سواری کرایه میگرفت 65هزار تومن .تا نیاوران .امروز کرایه شد 100هزار تومن...........گرانی بنزین هیچ تاثیری نداشته.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
حقوق وافعی یک کارگر حدود ۲۰۰۰ دلار است. وقتی ۲۰۰۰ دلار دادی بگو قیمت واقعی بنزین چنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای علی برکت الله میشه بفرمایید که حقوق واقعی هر کارمند، کارگر و... چقدر باید باشد در برابر بنزین 6000 تومانی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
شما میشه بگید! از 24 میلیون خودور بنزین سوز که کمتر از یک میلیونش مال ثروتمنداست(از نوع بهترین ها و کم مصرف ترین هاش هم هست!) و بیش از 11 میلیون موتور و کل خودور های سنگین و بزرگ که برای حمل و نقل کالای عمومی و مسافران فقیرند چطور میشه بیشتر سوختو خودروهای ثروتمندان مصرف کنن؟! بقیه خودروها چی مصرف می کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای رئیس جمهور در خصوص قیمت بنزین فرمایش شما صحیح است ولی کجا ی ماشین با مشخصات پراید ۵۰ میلیون هست ؟ کجا حقوق ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلار هست ؟
کجا ارزش پولش کشور در عرض چن ماه ۱/۴ میشه ؟
آقای رئیس جمهور بنده ۹۲ و ۹۶ به شما رای دادم ...
آقای رئیس جمهور مشاور حضرتعالی ی کلیپی در خصوص بودجه داشتن کاش به کلیپ آقای آشنا عنایت کنین همین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
دوست من قیمت واقعی حقوق یه کارگر هم 1 ملیون و 700 هزار هست؟ چجوریه قیمت واقعی بنزین رو اعمال میکنید قیمت واقعی حقوق ما رو با هر هر کر کر آقای رئیس جمهور ماست مال میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
خوب چرا خودروی برقی نمیسازیم ماکه تونستیم تانک پرنده بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
سوال؟ پارسال دلار 3000تومن بود. قیمت جهانی بنزین میانگین 1دلار هست. یعنی لیتری 3000تومن.یعنی به قیمت فعلی. آیا امسال که قیمت دلار چهار برابر شده.مقدار درآمد چهار برابر شده؟!! یعنی اگه سال دیگه دلار بشه 50000تومن و بنزین بشه 10000تومن به مردم لطف شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
درآمد يك كارگر ساده در كشور دوست و بردار عراق حداقل ماهي شش و هفت ميليون تومان هستش!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اقای روحانی روی زخم مردم نمک نپاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
سلام. نرخ ۶ هزار تومان بنزین درست یعنی همون قیمت جهانی. چرا قبمت خودرو را جهانی نمی کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
كسي كه گول خورد و به تو راي داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اونجوری هر باک بنزین میشه 500 هزار تومان! مسخره کردید؟ قیمت واقعی واسه جیب شما 6000 تومانه میشه واسه مردم عادی 1000 تومان هم سخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
گفتید مصرف روزانه بنزین 97میلیون لیتره که با لیتری3000هزارتومان میشه 291هزارمیلیارد تومان ! پس قرار نیست همه اون پول به جیب مردم نیازمند بره ؟ درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
قیمت دلار ۱۱ هزار بود بنزین را سه هزار کردید الان دلار شد ۱۲ هزار بازم بنزین ارزانتر از اروپا شد دوباره بنزین را ۵ هزار کنید تا بازم‌ دلار بشه ۱۵ هزار و بازم بنزین از اروپا ارزانتر بشه و بازم بنزین را گران کنید و
روحانی مملکت را اینجوری اداره میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
عرض سلام و ادب جناب آقایان روسای محترم سه قوه
فکر کنم خبر ندارید که قیمت دلار رفته بالا. الان دیگه بنزین ۳۰۰۰ تومانی جواب نمیده. با این وضع مملکت داری بزودی ارزش پول ملی مجددا سقوط میکنه و باید بنزین رو ۱۰۰۰۰ تومان کنید. بنزین ۱۰۰ تومانی رو کردید ۳۰۰ تومان بعد ۵۰۰ تومان بعد ۶۰۰ تومان بعد ۱۰۰۰ تومان مگه مشکل حل شد؟ دوستان عزیز مشکل جایی دیگه است، تا زمانی که شما اینجوری مملکت داری و سیاستمداری میکنید و تورم بیداد میکنه، هر سال باید بنزین رو گرون کنید، یکدفعه ۱۰۰۰۰ تومان می‌کردید لااقل تا ۳ سال جواب بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اگر واقعی بشه چی میشه ها
اون موقع واقعا میشیم سوریه یمن و افغانستان ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
جناب آقای رییس جمهوردستمزد واقعی چقدر است؟ اول دستمزدها را واقعی کنید بعد هرچه را خواستید به قیمت واقعی عرضه کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای رییس جمهور ؟! کی رو مسخره کردید؟؟ مردم سواد دارن! ارزش واقعی پول ملی چقدر است؟ متوسط درآمد مردم ؟؟! الان نسبت به کشور جنگ زده عراق ارزش پول ملی ما یک دهم شده !! یعنی اگر اونها بنزین رو لیتری 3000 هزار تومان میزنن، ما باید 300 تومان بزنیم نه 6000 تومان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
من ماشین ندارم ولی زندگیم با اینترنت میچرخه ، این همه خسارت که به افراد و شرکتهای خصوصی وارد میشه کی باید پس بده ؟! کجای دنیا برای برطرف کردن مشکل بنزین اینترنت رو قطع میکنند . به نظرم به سران کشور باید جایزه داد به خاطر پاک کردن صورت مساله .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقا کجا اعتراض کنیم ! کجا نظرمون رو بنویسیم الان جز سایتهای خبری مثل تابناک همه جا بسته هست ! حتی جستجو کردن ممنوع هست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
قیمت بنزین باید 6000 تومان شود اگر به فکر مملکت و فرزندانمان و سرمایه کشور هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اینترنتو وصل کن بابا خسته شدیم کار داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای روحانی، شما گفتی در صد روز اول کاری میکنی که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند! فیلم اوایل نوسفری خود در ریاست جمهوری تان را مرور کنید.
مردم کمی حالیشون، می فهمند...شما را بخدا رو حرفهایتان فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
ما رکورد زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اقا مبلغ اضافه از قیمت رو به مردم میدهید درست . یک سوال : با افزایش قیمت مصرف بنزین کم میشه و دولت تولید اضافه رو صادر میکنه افرین .
به مردم بگن که این بنزین صادراتی رو چه مقدار و با چه نرخی میفروشه و پولش کجا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
خب ما تازه متوجه شدیم نظر مردم واقعا خیلی مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
نه از اروپا برگشتم نه از امریکا نه از استرالیا و نیوزیلند و نه از کانادا
از هند برگشتم از هند جهان سومی چون درسم و ویزام تموم شد و اجازه موندن نمیدادن .. ولی ...اونجا بهشت بود بهشتتتتتت
اینترنت نجومی ... یه پیت گوشت و کباب مفت ... بهترین کیفیت شیر و تخم مرغ
بهترین لباسای مارک ... ماشینی سوار میشدم که تو ایران فقط میشه خوابشو دید ...
قیافه هاشون واقعی و نه مصنوعی و عملی با همون قیافه های هندی خودشونو باور داشتن .همش بهت لبخند میزنن .نه اینکه روشونو برگردونن . چه کلاسایی میرفتیم اونجا . چه و چه و چه .... ولی پامو گذاشتم تو ایران فقط دارم زجر میکشم و غصه میخورم که ما یعنی از هندیا هم کمتریم؟؟؟؟ اینهمه رفاه در حالیکه به گدایی معروفن ... ولی ایران ،کاش اقای رییس جمهور یه دوره میرفت هند و کشورداری واقعی را میدیدن ببه جای انگلیس .. ببینه چطور استقلال دارن بدون حمایت قدرتی خارجی. تازه همینشم هندیا قبول ندارن و مهاجرت میکنن . همینی که برای من ایرانی بهشت بود . پس ما چی بگیم ؟؟؟ حلالمون کن هر چی راجبت گفتیم احمدی نژاد گل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
دیدن چهره وشنیدن صدای یه نفر گاهی چقدر اعصاب خوردکن میشه الان روحانی هم همین حس رو به من میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
این آقای رئیس جمهور اینقدر وعده داده و پیچونده که اگز بگه ماست سفیده مردم میگن قطعا سیاهه
علی برکت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
قیمت واقعی خودرو چقدر است؟ دستمزد واقعی مردم چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
این آقای رییس جمهور که قبمت واقعی بنزین را میدونه و میگه ۶۰۰۰تومن آیا قیمت واقعی حقوق را هم بلده یا نه؟ اگر بلده چرا نمیگه و اگر بلد نیست بکی یادش بده بگه یعنی تو رییس جمهور یک کشوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
ریس جمهور بیسواد سلام.قیمت بنزین رو میگید قیمت دستمزد رو هم بگید شما که ظاهرا حقوق خوندید البته با اون یکی اسمتون اگر واقعا سوادتون در حد دیپلم هم باشه و خارج از ایران هم که متاسفانه میرید برای تعین قیمت تمام موارد رو میسنجن و قیمت گذاری میکنند.اروپا نه نفت داره نه گاز که قیمتش بالا هست نهمنابعی به اندازه ما البته کشور ما در داشتن بی کفایت ها رکورد داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
101 هزار ميليارد تومان از فقير و بيكار و كارمند و كارگر بايد برود توي جيب دولت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
چرا یک دفعه قیمت ها را چند برابر می کنید به صورت تدریجی و پلکانی قیمت ها را افزایش دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
ایا واقعا ما را چه چیزی فرض کرده اید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
با حقوق شما و هیات دولت و قضات و هیات علمی راحت میشه در ایران با بنزین ۵۰۰۰ تومانی زندگی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
سلام
خسته نباشید
درسته بنزین در کشور های اطراف گران تر از ایران است ولی حقوق کمترین نیروی کاری در کشورهای همسایه ده برابر ایرانه
همه چیز گران شد...بعد بنزینم گرانشد
پراید از هفت میلیون شد پنجاه میلیون
حقوق از 970 هزارتومان شد1550
نسبت یک به ده
یکی بده ده تا بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
قیمت واقعی یک کالا مانند بنزین در رابطه با درآمد افراد بررسی و مقایسه می شود
در قیمت 3000 تومان یک آمریکایی با درآمد متوسط می تواند 5 برابر یک ایرانی بنزین خریداری کند

مقایسه قیمت بنزین در ایران و آمریکا

به‌نسبت درآمد، بنزین در ایران ۵ برابر گرانتر از آمریکاست.

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
فعلا نه میتونیم فرار کنیم نه اینکه بمیریم لطفا اگه کسی راهی بلده تا کسب درآمدی کنیم به اشتراک بزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اینترنت کی وصل میشه . حقوق هر ایرانی با این درآمد نفت و گاز و ... باید ماهی 30 میلیون باشه . کانادا که هیچ کدوم نداره ماهی 30 میلیون به بالا حقوق میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
آقای محترم، لطفا با همان معیاری که قیمت بنزین را اعلام میکنید با همان معیار حقوق و سایر خدمات رفاهی و معیشتی را محاسبه بفرمایید در فلان کشور قیمت بنزین فلان قدر است این را هم بگویید که قیمت اجناس لوازم زندگی حقوق و دستمزد کارکنان و خیلی مسایل دیگر،،، مردم ایران خیلی فهیم هستن، همه چیز را به خوبی درک میکنند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
.... یکشبه بنزین رو گرون میکنن ، اونهم سه برابر ، بدون اطلاع قبلی ، یکشبه دلار رو 5 برابر می کنن ، یکشبه دارو و تعرفه های پزشکی رو 2 برابر می کنن و...
هر کاری که دوست دارن می کنن .
...40 سالم شده هنوز مستاجرم و شغل خوبی هم ندارم از 16 سالگی هم دارم کار می کنم ، کدوم قانون به نفع من بوده ؟؟
اقای احمدی نژاد یه مسکن مهر به ما داده که هنوز پس از سالها جاده آسفالت نداره و اونجا شده لابراتور شیشه و کراک.
امسال مادرم عمل قلب باز انجام داده ، در بیمارستان تامین اجتماعی که من بیمه اش هستم حدود 10 میلیون هزینه کردم ، خب چقدر باید کار کنم تا این 10 میلیون جبران بشه.
کدوم یک از تصمیمات به نفع من کارگر بوده ، کدوم یک زندگی من رو تغییر داده؟؟؟
...امسال با این تورم من باید پول پیشم رو افزایش بدم ، از کجا بیارم با پایه حقوق 1.5 میلیون تومن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
جناب تابناک شما رسالت خبری خود را فراموش نکنید من برای امور خبری احترام زیادی قایلم و کلا امور مربوط به خبر و خبرنگاری را مقدس میدانم اما متاسفانه از شما گلایه دارم و ناراحتم یکی از دلایلم اینه که چندین زحمت کشیدم نظر نوشتم بدون توهین به کسی و بدون مشکل خاصی ولی چون با سلیقه شما جور نبود منتشر نکردید و چون از نظر من خبرنگار و اخبار سلیقه ایی یک ریال نمی ارزه از همین لحظه از شما جدا میشوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
گرانی بنزین کار امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
در قرآن آمده : بزرگ ترین گناه شکستن دل می باشد
مردم فقیر هیچ هم نداشته باشند دل که دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
در قرآن آمده : بزرگ ترین گناه شکستن دل می باشد
مردم فقیر هیچ هم نداشته باشند دل که دارند
فرج آقا امام زمان صلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
اقای رییس جمهور لطفا بیایید توی تلویزیون و با مدرک بهمون نشون بدید بنزین لیتری ۵۵۰۰ تومان تمام میشود با انالیز هزینه صحبت کنید نه روی هوا
یا محاسباتتون را بدهید به مجلس روی حرف شما صحه بگزارند اونوقت ما قبول میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
علی برکت الله
روحانی مچکریم مچکر
علی برکت الله
کسی که ماهی ۲۰۰ لیتر بنزین مصرفشه باید بالای ۳۰۰ هزارتومن بیشتر پول بنزین بده در حالی که فقط ۵۵ هزارتومن کمک بهش تعلق می گیره
قیمت بنزین 5500 تومان ایا واقعا در کشور نفت خیز با پلایشگاه و متخصص داخلی قیمت تمام شده بنزین چقدر است؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی