بازدید 66650
گزارش «تابناک اقتصادی» از بازار ارز؛

قیمت دلار و یورو شنبه ۲۵ آبان ۹۸/ شکست مرز ۱۲ هزار تومانی پس از ۱۰۰ روز/ افزایش ارتفاع دلار در کانال ۱۲ هزار تومان/ همتی دلیل گرانی دلار را اعلام کرد/ بازارساز دلار را ۴۰۰ تومان گران کرد

بازار ارز در حالی اولین روز هفته را آغاز کرده است که در هفته گذشته شاهد روند صعودی نرخ گذاری انواع ارز به ویژه دلار و یورو بود. در این میان، روز جمعه خبر سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین به رقم سه هزار تومان، باعث شد تا بسیاری از فعالان بازار، پیش بینی افزایش شاخص ارزی به کانال ۱۲ هزار تومان را داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 16 November 2019
قیمت دلار و یورو شنبه 25 آبان 98
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی اولین روز هفته را آغاز کرده است که در هفته گذشته شاهد روند صعودی نرخ گذاری انواع ارز به ویژه دلار و یورو بود. در این میان، روز جمعه خبر سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین به رقم سه هزار تومان، باعث شد تا بسیاری از فعالان بازار، پیش بینی افزایش شاخص ارزی به کانال ۱۲ هزار تومان را داشته باشند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امروز در اولین روز هفته و بیست و پنجمین روز از آبان ماه، شاهد ادامه افزایش نرخ ارز به ویژه دلار هستیم. تا جاییکه خبر‌های رسیده از بازار آزاد تهران، حکایت از رشد نرخ دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی دارد. کانالی که پس از حدود ۱۰۰ روز نوسان دلار در محدوده ۱۱ هزار تومانی، امروز شکسته شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی؛ در لحظه انتشار این گزارش، در صرافی‌های بانکی  و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا از مردم به نرخ ۱۱۶۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز با مدارک مورد نیاز فروخته می‌شود.
 
در جدیدترین نرخ‌های اعلام شده (در ساعت ۱۶:۴۵) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۱۸۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به پایان هفته گذشته، ۴۰۰ تومان افزایش داشته است.
 
این در حالی است که در بازار آزاد و در بین دلالان ارزی، هر اسکناس دلار آمریکا در محدوده ۱۲۱۴۰ تا ۱۲۱۶۰ تومان معامله می‌شود.  
 
(در ساعت ۱۶:۴۵) در بازار آزاد، دلار آمریکا به رقم ۱۲۲۴۰ تومان رسیده است.

همچنین امروز در صرافی‌های ذکر شده، هر اسکناس یورو به عنوان دیگر ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۲۸۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
 
در جدیدترین نرخ‌های اعلام شده (در ساعت ۱۶:۴۵) هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۳۰۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی ارز فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز پنج شنبه، ۴۰۰ تومان گران‌تر شده است.

یورو نیز همانند دلار در بازار آزاد با افزایش قیمت مواجه شده است و به نرخ ۱۳۵۵۰ تومان رسیده است که نسبت به هفته قبل، حدود ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

در این میان، برخی از فعالان و کارشناسان بازار ارز، افزایش سنتی تقاضای دلار با نزدیک شدن به پایان سال میلادی را علت اصلی افزایش نرخ ارز می‌دانند و باور دارند که پس از گذر از این تقاضای مقطعی شاهد کاهش و ثبات شاخص ارزی خواهیم بود.

برخی دیگر نیز به جوسازی نوسان گیران پیرامون اخبار سیاسی و اقتصادی همچون تحریم‌ها و افزایش نرخ بنزین اشاره می‌کنند. این گروه به این نکته نیز اشاره می‌کنند که در هفته‌های اخیر و همچنین ماه‌های پیش رو، شاهد تغییر فاز سرمایه گذاری از بازار‌های موازی به سمت بازار ارز هستیم و خواهیم بود و اگر سیاست گذار ارزی، راه حل مناسبی برای مدیریت ورود نقدینگی به این بازار نداشته باشد، همچنان شاهد رشد نرخ ارز خواهیم بود.

در مقابل، اما همتی رئیس کل بانک مرکزی، همچنان به ریسک بالای سرمایه گذاری در این بازار تاکید دارد و معتقد است در این روزها، بانک مرکزی به طور خالص خریدار بوده است.  
 
این اظهار نظر از دو جهت اهمیت داشت: اول اینکه نشان می‌داد سیاست بانک مرکزی نسبت به گذشته تغییر کرده است. در دوره‌های پیشین معمولا بانک مرکزی تنها عرضه‌کننده بازار بود و بسیار محدود در موقعیت خرید قرار می‌گرفت، چه رسد به اینکه عیان اعلام کند خود خریدار بازار است. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد؛ "در این شرایط اهمیت دوم پیام روز چهارشنبه رئیس کل آشکارتر می‌شود. در واقع رئیس کل بانک مرکزی عنوان می‌کرد افزایش قیمت دلار خارج از کنترل بازارساز رخ نداده است و او به واسطه خریدار بودن می‌تواند در روز‌های آینده قیمت را با فروش در نرخ‌های بالاتر کاهشی کند. شاید تحت تاثیر همین موضوع باشد که وی در بخشی دیگر از پیام خود به افراد عادی هشدار داد که ارز محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. رئیس کل روز جمعه در پیام دیگری هشدار داد با توجه به ذخایر ارزی بانک مرکزی دلار محل خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. "

قیمت دلار و یورو شنبه 25 آبان 98/ شکست مرز ۱۲ هزار تومانی پس از ۱۰۰ روز/ افزایش ارتفاع دلار در کانال 12 هزار تومان/ همتی دلیل گرانی دلار را اعلام کرد

همتی دلیل گرانی دلار را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام نوشت: "متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی معادل ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود. در این چند روز تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است. "

نرخ رسمی ۴۷ ارز به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۷ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیست و پنجم آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج‌شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۶۳ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۴ هزار و ۱۹۶ ریال و هر یورو نیز با ۲۱۴ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۴۶ هزار و ۴۳۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۴۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۵۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۲۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۱۲ ریال، روپیه هند ۵۸۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۸۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۸۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵  ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۶۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۸۹۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۵۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۱۱ ریال، روبل روسیه ۶۶۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۶۳۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۷۴ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۵ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۷۹۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۹۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۷۴۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۹۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۰۲ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۵۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۴۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۳۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۲ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
همه ان موقتی است مگر بانک مرکزی خوش بخواهد بالا ببرد
اقاي همتي شما هم كه مثل روساي قبلي گراني دلار را توجيه ميكني يادت رفته دلار ٣٢٠٠ توماني شده ١٢ هزار تومان حالا ميگي دلار در شرايط خوبيست...؟!
فرافکني مي کنید به واردکنندگان کالا ارز نمي دهید و همه کاسبيها خوابيده بعد مي گويید دلار ارزان شده در حاليکه با تخصيص ارز 2200 دلاري به اشخاص همه جا را قفل کرده و کتمان واقعيات مي نمايید تا وانمود کنید دلار ارزان شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
چی می خواستی وارد کنی نا قلا بیل؟
بعد از 13 آبان 1397 بانک مرکزی ریسمان نرخ دلار را در دست خودش گرفت و دلار مرکز سنا و حواله ای در در محدوده 10600 الی 10700نگه داشت که متاسفانه امروز آن را 710تومان افزایش داده و به 11400 تومان رسانده است ضمن اینکه تا یک هفته پیش از این بانک مرکزی دلار را در صرافی های ملی 11150 تومان ارائه می کرد که بازار آزاد هم در این 7 ماه گذشته از نرخ اعلامی بانک مرکزی تبعیت می کرد ولی متاسفانه امروز دلار بانک مرکزی 11905 تومان قیمت خورده!!!؟؟؟
دلیلش مثل دلیل گرانی بنزینه...
یاد سیف و حرفهایش افتادم!!!!
دولت خودش امروز ارز را گران کرده، من معتقدم باز هم قیمت را خودش بالا می بره، مگه ندید آقای روحانی گفت سیصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، باید با شوک دادن از طریق افزایش قیمت بنزین به بازار و رشد قیمت ارز، طلا و آهن و سایر مواد معدنی که دست دولت است این کسری جبران بشه. مطمئن باشید قیمت ارز را خود دولت بالا برده
اینها همه اش توهم است، ما تورم نداریم که !!
دیگر هر اقتصاد نخوانده ای هم می داند سه برابر شدن قیمت بنزین یعنی تورم ، تورم یعنی کاهش ارزش پول ملی ،
بی اعتمادی به ریال باعث افزایش قیمت دلار است ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شما اول اقتصاد را یاد بگیر بد نظر دوریالی بده
قرار شده دلار گرون بفروشن (مثل بنزین) مابه التفاوتشو بین اقشار ضعیف تقسیم کنن
چندتا طرح اینطوری بیاد قشر ضعیف و قوی جاشون عوض میشه عدالت برقرار میشه!!!
قیمت واقعی دلار هفت هزار و پانصد تومان هست جناب
اگربنزین هم گران نمیشد دلارتا عید به مرز ۳۰ هزارتومان خواهد رسید من سوگند میخورم
ارزانی و گرانی دلار فقط و فقط دست دولت و بانک مرکزی هست. هر وقت خواست ارزان میکنه و میخره و بعد گران میکنه همونها را میفروشه
تقصیر احمدی نزاد بابا چی شد بعد هفت سال همه کارهای احمدی نزاد دارید تکرار میکنید
الان چین محدودیت فروش دلار دارد و مالیات سنگینی بر روی ارز بیش از ۵ هزار دلار می گیرد. من بسیاری را می شناسم که همین الان دلار سنگین از کشور خارج می کنند و آن را در اقتصاد کانادا سرمایه گذاری می کنند.
تا ۱۴۰۰ صبرمیکنم اگر دلار ارزان نشد میرم هزارتا میخرم
دوران اقتصاددستوری ودستکاری کردن بورس وزیرقیمت نگه داشتن دلارگذشت
اولین قدم با افزایش قیمت بنزین برداشته شد.
تورمی جانکاه دیگر با کاهش ارزش پول ملی در راه است. دیگه همه این را میدانند جز کسانی که باید بدانند...

الله اکبر از این بی مسولیتی
خوب اون 50 تومنی میخواستید بدید همین اولش پرید! ببینیم بقیه چیزها چی به چی میشه.
شما که می گفتید بنزین گران شود اتفاقی نمی افتد ؟...
این سیاست بانک مرکزی است وقتی می بیند که سپرده های ریالی مردم در بانکها افزایش می یابد قیمت دلار و طلا را بالا می برد ...
مسئولین میگفتن با گرونی بنزین هیچ چیزی گرون نمیشه هنوز یک روز نگذشته دلار رفت بالا ..همیشه هر وقت میخواستن بنزین یا چیز دیگه ای رو گرون کنن میزاشتن بد از انتخابات...
صرافی ملی ( صرافی ها مجاز بانک مرکزی ) دلار 11900 چطور توقع داری بازار ازاد کمتر باشد
تو تلویزیون خودمون همه میگفتند افزایش نرخ بنزین تأثیری بر گرانی ندارد ، این اولیش در یک روز نرخ ارز پنج در صد افزایش .این کارشناسان تحلیل کنند ،فقط میتونند بگن حبابه !
دلار ارزان می شود. چون مصرف بنزین در داخل کاهش پیدا می‌کند و مازاد تولید را می توانیم صادر کنیم و دلار وارد کشور می شود و در نتیجه قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند
آنچه واقعیت دارد همیشه در پشت پرده بوده قیمت واقعی دلار را بصورت اجباری پایین نگه داشته اند...توان پرداخت خرید دلار ۲۰ هزار تومان تومان و وارد کردن در بازار بعنوان دلار ۱۲ هزار تومان دیگر از دست هیچ کس بر نمی آید دلار قیمت واقعی آن بالای ۲۰ هزار تومان است و شکی نیست که دلار به قیمت واقعی خود یعنی ۲۰ هزار تومان خواهد رسید
اگر خرید دلار ریسکه چرا بانک مرکزی میخره و مردم نخرند . یعنی ایشون خوبی مردم رو میخواد!!!!!!

اگر خوبی میخواد بزاره قیمت دتلر پایین بیاد پول حاصل چندین سالن زحمات مردم مردم ارزش بگیره . و به ارزش قبل برگرده
تا زمانی که نرخ بهره بانکها به عرف جهانی ۴درصد نرسد، وضعیت اقتصاد روز به روز بدتر میشود.اقتصاد در سایه تولید رشد میکند و بانکداری مبتنی بر بهره بالا، دلالی و پول بازی را ترویج میکند و نابود کننده تولید است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی