بازدید 4187

حق تالیف مولفان متخلف لغو می‌شود

کد خبر: ۹۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 16 November 2019
حیدری در همایش حقوق نشر بر ضرورت افزایش توجه به تجارت و ارزآوری آثار فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ستاد خبری بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، لادن حیدری در همایش حقوق نشر که توسط انجمن ناشران کتاب دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و موسسه خانه کتاب برگزار شد با تاکید بر اینکه حفظ حق مولف یکی از مبانی توسعه است، گفت: در سال‌های متمادی به دلیل عدم حمایت کامل و کافی از خالقان آثار فرهنگی و هنری، شاهد خروج اهالی فرهنگ از کشور بودیم، این درحالی است که از دست دادن فعالان فرهنگی آسیبی بیش از تعطیلی یک پالایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه اگر پدیدآورندگان فرهنگ و هنر نباشند، فرهنگ بوجود نمی‌آید، اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مولف یکی از مواردی که در سیاست‌گذاری‌ها پیگیری می‌شود تجاری کردن آثار خلق شده است.

حیدری با اشاره به اینکه حقوق مولف در دو حوزه به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: حقوق خالقان آثار به عنوان توسعه‌دهندگان فرهنگ در قالب حمایت از ماندگاری آثار در چهارچوب‌های قانونی مورد توجه است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش رضایتمندی مولف و توجه هرچه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و هنر در روز‌هایی که اقتصاد در ابعاد دیگر تحریم بوده، توجه به حقوق مولفان می‌تواند به ارزآوری منجر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای حمایت از حقوق مولفان، حق تالیف افرادی که حق مولفی را نقض کرده‌اند با جدیت بیشتری لغو خواهد شد.

وی در پایان به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی و موازی‌کاری بر برپایی جلسات دوره‌ای هم‌اندیشی تاکید کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان