بازدید 4027
رئیس دیوان عالی کشور:

نباید کسی یک شب ناحق در زندان بماند

کد خبر: ۹۳۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 14 November 2019
رئیس دیوان عالی کشور گفت: ما پیش مردم مسئولیم و نباید کسی حتی یک شب را ناحق در زندان بماند.

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم روز پنجشنبه در نشست با قضات و کارکنان قضایی در دادگستری خراسان جنوبی افزود: زندان ماندن افراد اگر ناحق باشد هم در دنیا و هم در آخرت برای همکاران عقاب خواهد داشت.

وی با توصیه به قضات در سرکشی به زندان‌ها تاکید کرد: زندانی در زندان نباید به فراموشی سپرده شود بلکه با سرکشی از زندان باید انگیزه رسیدگی مطلوب تقویت شود.

رئیس دیوان عالی کشور در سومین روز سفر به خراسان جنوبی خطاب به قضات با بیان این اینکه به حقوق مردم توجه ویژه‌ای داشته باشید گفت: حق مردم، حق‌الناس است و اگر روند رسیدگی امروز را به فردا بیندازیم باید جوابگو باشیم.

وی بیان کرد: اگر توجه به حقوق مردم سرلوحه کار همه قرار گیرد هیچ کاری روی زمین نمی‌ماند و هستند همکاران قضایی که بعد از ساعات اداری هم به مردم خدمت می‌کنند.

مرتضوی مقدم افزود: نجابت، نظارت و سلامت سه اصل روند رسیدگی مطلوب به پرونده‌های قضایی در استان خراسان جنوبی است و طبق بررسی‌های صورت گرفته آگاهی به وظیفه تکمیل کننده این محورها در استان بوده است.

وی اظهار داشت: نتیجه سفر چند روزه به خراسان جنوبی بیانگر وضعیت مطلوب در روند رسیدگی‌ها است اما نباید فرض شود که ضعفی نیست.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای مردمی نجیب است اما موادمخدر به عنوان بلایی خانمان سوز به لحاظ مرزی بودن این استان را درگیر کرده که اگر این آسیب در استان وجود نداشت شاهد وضعیت بسیار عالی بودیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه نظارت در دادگستری خراسان جنوبی زمینه‌ساز کیفیت در نحوه دادرسی‌ها شده است تصریح کرد: نظارت سبب ایجاد نظم در دادسراهای استان شده که قابل تقدیر است.

وی گفت: قضات و پرسنل اداری خراسان جنوبی در کنار نجابت و نظارت خوب از سلامت خوبی برخوردارند و خدمت کارکنان پاکدست و سالم در این استان مایه افتخار بنده به عنوان فرزندی از این استان است.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم آگاهی به وظیفه را از دیگر مولفه‌های دادرسی مطلوب در خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: آگاهی به وظیفه زمینه‌ساز اقدام مطلوب می‌شود که در کنار این مهم تلاش و کار مضاعف را باید بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.

او با تاکید بر این کلام امام علی (ع) در توصیه به مالک اشتر که فرمودند "حق را به غریب و بعید بده" افزود: تحقق این مهم کار سخت و دشواری است اما قاضی خداشناس نباید فرقی بین آشنا و غریب در نحوه رسیدگی بگذارد.

رئیس دیوان عالی کشور شامگاه دوشنبه ۲۰ آبان وارد بیرجند شد و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

حضور در نشست شورای قضایی و شورای اداری استان و سفر به شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های سفر وی به خراسان جنوبی بوده است.

همچنین در شهرستان قاینات ۲۱۳ پرونده قضایی با حضور حجت الاسلام مرتضوی مقدم مورد بررسی قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی