بازدید 3580

علم‌الهدی: قلمرو و قدرت انقلاب، منطقه را فرا گرفته

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: امروز توسعه انقلاب اسلامی، توسعه اسلام و معارف پیامبر (ص) است.
کد خبر: ۹۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 13 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد مقدس که امروز؛ بیست‌ودوم آبان‌ماه در همایش بزرگداشت میلاد حضرت محمد (ص) با عنوان «پیامبر رحمت؛ محور تمدن نوین اسلامی» در خصوص توسعه انقلاب اسلامی و معارف پیامبر (ص) سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر امروز به دنیایی برگردیم که در آن نور تابناک نبی اکرم عالم‌تاب شد و آن روزِ بشر و موقعیت خاصی که در آن روز به وجود آمد، اعلامی که به جهان بشریت صورت گرفت و از آن روز تا به امروز تمام گذرگاه‌های جریان دین و شریعت مقدس اسلام را بررسی کنیم، هنوز تا تحقق آرمانی که در شب میلاد رسول اکرم (ص) از طرف خدا به بشریت اعلام شد، باقی مانده و آن ایده و آرمان محقق نشده است.

وی افزود: حوادثی که در شب ولادت پیغبمبر اکرم (ص) اتفاق افتاد، از شکسته شدن طاق کسری، خاموش شدن آتش آتشکده فارس و خشک شدن دریای ساوه و... با این حرکات واقعیتی به دنیا اعلام شد که بایستی یک تحول جهانی در عرصه کره زمین ایجاد شود و تا به امروز در مطالعه و تحقیق تمام گذرگاه‌های اسلامی مسلمین، اگر دقت کنیم؛ آن ایده و آرمان هنوز به وجود نیامده و محقق نشده است.

علم‌الهدی با اشاره به ابیاتی از ادیب‌الممالک فراهانی در مورد تولد پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: از آن روز تا به امروز، اسلام تحولاتی داشته است و مسلمانان زمانی در اوج توسعه و اقتدار به سر بردند؛ لذا با آن اعلامی که به بشریت در حوادث شب میلاد پیغمبر اکرم (ص) از طرف خدا صورت گرفت، پیغمبر بایستی دنیا را بگیرد و معارف و آموزه‌های او باید جهان‌گیر شود که این امر تا به الان صورت نگرفته و با همه فراز و نشیب‌هایی که ما در تاریخ داشتیم، این‌ها اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اگر بنا بود برای این که چندروزی بخشی از کره زمین در قلمرو اسلام و مسلمین درآید و بعد در مقابلش، حضیض‌ها، سراشیبی‌ها و جدایی‌ها بین مسلمانان بر سرنوشت اسلام حکومت کند، پس نباید طاق کسری می‌شکست و یا دریاچه ساوه می‌خشکید و لذا باید پرسید این حوادث عظیم طبیعی در بستر کره زمین چرا اتفاق افتاد؟ جز این که باید به بشریت اعلام شود که جهان‌گیری قدم بر عرصه هستی گذاشته که بشریت باید در قلمروی معارف و تعالیم او درآید و تابحال در نیامده و لذا حرکت ما باید به سمت این قضیه باشد.

امام جمعه مشهد مقدس، اضافه کرد: انقلاب مقدس اسلامی ما، آن‌طور که دشمنان ترویج می‌کنند، یک انقلاب طایفی نبود و یا آن‌طور که ملی‌گرایان فکر کردند، اقلیمی و نیز یک انقلاب اقتصادی، آن‌گونه که منفعت‌طلبان اندیشیده‌اند و یا تبدیل قدرت در یک زاویه جهانی، آن‌طور که جریان‌های سیاسی غیر همسو چنین پنداری دارند، نبود. بلکه انقلاب اسلامی ما، انقلاب اسلام و جهان بود و ما انقلاب اسلامی را برپا کردیم تا به نقطه‌ای برسم که خداوند در قرآن به پیامبر اعلام کرد؛ وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاسِ، پس ما برای رسیدن به این نقطه انقلاب کردیم و همچنین مسلمانانی که در این راه جان داده، شهید شدند و می‌شوند و فداکاری می‌کنند، همه در راستای این هدف بوده است.

وی ضمن اشاره به این که باید بینش‌ها را از آلودگی‌های موقعیتی و شرایط خاص اقلیمی خارج کنیم و در یک فراگیری فوق‌العاده‌تری قرار دهیم، افزود: از روزی که امام بزرگوار ما این حرکت را شروع کرد، تا به الان، حدود ۶۰ سال می‌گذرد و از روزی که انقلاب مقدس ما در گوشه‌ای از جهان که این کشور اسلامی بود، پیروز شد، حدود ۴۰ سال گذشت و جریان اقتدار انقلاب ما امروز نسبت به روز اول یکی نیست.

امام جمعه مشهدمقدس، گفت: روز اول که انقلاب به پیروزی رسید، در شهرستان‌های کوچک ما، افراد فکر می‌کردند یک جریان سیاسی روی کار آمده و حتی تا سر سال هم عمر و دوام آن را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ تا این حد انقلاب ما ضعیف جلوه کرده بود و تفکر بر این بود که یک هیجان عمومی در کشور به وجود آمده که آرام خواهد گرفت و اوضاع به صورت اول برمی‌گردد.

علم‌الهدی بیان کرد: مستکبران نیز چنین فکر می‌کردند و آمریکا و اروپا هم این اندیشه را داشتند که مردمی در نتیجه نارضایتی از یک جریان حاکم به هیجان آمدند و این جریان حاکم را کنار زدند و با گذشت چندماه و عالی شدن اوضاع زندگی و شروع فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی، اوضاع بر جریانی که قدرت را به چنگ داشته باشد برمی‌گردد و اگر الان برای به چنگ گرفتن قدرت مهره‌چینی کنند، دوباره اوضاع به قبل برخواهدگشت؛ در حالی که این‌طور نشد. پس این حرکت رودخانه‌ای بود که ۴۰ سال ادامه یافت و هیچ‌یک از آن پندار‌ها عملی نشد و آنچه شد، خلاف همه پندار‌ها و خیالاتی بود که دگراندیشان روز اول انقلاب، فکر می‌کردند.

امروز قلمرو و قدرت انقلاب اسلامی، فضای منطقه را فرا گرفته است

نماینده، ولی فقیه در استان، ادامه داد: امروز ما به جایی رسیدیم که مساله انقلاب ایران مرز‌های کشور را درنوردیده، از کشور خارج شده و فضای منطقه را قلمرو و قدرت این انقلاب فراگرفته است. تا به جایی که در تمام تحولات منطقه، آنچه انقلاب بخواهد و اقتضا کند، انجام می‌گردد و نه آنچه قدرت‌های بزرگ دنیا بخواهند. ضمن این که رسوایی آمریکا در جریان تحولات سوریه و حاکمیت اقتدار جریان مقاومت در دل منطقه این واقعیت را ثابت کرد که اقتدار امروز انقلاب اسلامی ما با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست؛ بنابراین ما در این ۴۰ سال مشکلات و چالش‌های بسیاری داشتیم و هم در تحولات داخلی و نیز تحولات جهانی بالا و پایین زیادی را طی کردیم. اما امروز حاکمِ بر منطقه ماییم و آنچه ما اراده کنیم، تصمیم بگیریم و آنچه در راستای اقتضائات انقلاب مقدس اسلامی ما و توسعه اسلام باشد، رخ می‌دهد.

امروز توسعه اسلام، با ۴۰ سال قبل قابل مقایسه نیست

وی خاطرنشان کرد: امروز توسعه اسلام هم در افریقا و هم اروپا و آسیا با ۴۰ سال قبل متفاوت است؛ یعنی در این ۴۰ سال با همه فراز و نشیب‌ها، رقم گوینده اشهد ان محمدا رسول الله امروز با ۴۰ سال قبل در بستر قدرت‌مندانه استکبار جهانی هرگز قابل مقایسه نیست. به این معنا که درست در عرصه قدرت استکبار، گوینده شهادت نبوت پیغمبر میلیون‌ها نفر افزایش یافته و آن هم افزایش متعبدانه و مصرانه و نه افزایش احساساتی است؛ لذا این نتیجه حرکتی بود که در این ۴۰ سال صورت گرفت و خوشبختانه در تداوم بوده و اکنون دیگر مساله توسعه اقتدار انقلاب ما، مساله‌ای سال به سال نیست. بلکه حوادثی را در منطقه شاهدیم که قدرت نظام انقلاب از امروز تا دیروز متفاوت است و این توسعه ایران و اقلیم، جهان‌گیری و کشورگشایی از یک ملت و نژاد یا جریان نسلی نیست؛ بلکه توسعه اسلام و پیغمبر (ص) است.

علم‌الهدی تصریح کرد: در طول ۱۴۰۰ سال، از روزی که پیامبر اکرم متولد و مبعوث به رسالت شدند تا به امروز، اسلام در یک چنین توسعه جهشی همچون الان قرار نگرفته که ۴۰ سال امروزش با ۴۰ سال گذشته‌اش از نظر قدرت و توسعه قابل مقایسه نباشد. پس این توسعه اسلام در نتیجه انقلاب و توسعه انقلاب است.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن بیان این که ما همگی مسلمان و وابسته به رسوالله هستیم و رسول‌الله برای ما یک محور است، ادامه داد: روزی می‌گفتیم بیایید با هم متحد شویم؛ با این عنوان که به طرف یک قبله نماز می‌خوانیم، به یک پیغمبر معتقدیم و به یک کتاب ایمان داریم؛ اما امروز حرف دیگری می‌زنیم و می‌گوییم بیایید دست در دست هم دهیم به اعتبار این که در یک جریان رشد و توسعه هماهنگ جهانی پیغمبر (ص) واقع شدیم و توسعه‌ای که ایشان در شخصیتشان دارند، در طول تاریخ در شخصیت نبوتی‌شان نبوده است و به همان میزان، بسیج و تجهیزاتی که امروز دشمن در مقابل پیغمبر دارد، در هیچ زمان در مقابل پیغمبر نداشت و آن‌قدر در صدد براندازی پیغمبر برنیامده بوده است.

وی بیان کرد: امروز دنیا حساب می‌کند پیغمبر یعنی چالشی که در برابر جهانی شدن قدرتش به وجود آمده و چهل سال است که جریان جهانی شدن استکبار آمریکایی را متوقف کرده است و لذا آمریکا امروز با ۴۰ سال قبل از نظر ضعف و توقف فوق‌العاده‌ای که در عرصه قدرت پیدا کرده، قابل مقایسه نیست. در حالی که ۴۰ سال قبل حرف اول در سیاست دنیا را آمریکا می‌زد و امروز باید بدود به دنبال تصمیمی که ما در منطقه می‌گیریم که آیا به نفع او شود یا نه و غالبا هم به ضرر اوست.

علم‌الهدی اضافه کرد: دنیای استکبار حساب می‌کند که پیغمبر یعنی یک ترمز قوی برای توسعه استکبار جهانی و جهان‌خواری؛ چون مساله دیگر ایران نیست؛ زمانی که آمریکا برای سلطه بر عراق میلیارد‌ها خرج می‌کند و عراق با همه وجودش به ایران می‌چسبد، دیگر مساله ایران نیست و نیز این که اراده می‌کند تا مقاومت از بین برود و نظام سوریه به هم بریزد و در آخر به عنوان یک جریان شکست‌خورده و خاک شده، سربازان خود را با ذلت از منطقه خارج می‌کند، بحث ایران نیست؛ بلکه بحث دنیای اسلام است و اسلام یعنی محمد رسول‌الله.

امروز محور وحدت ما، در یک صف ایستادن در جبهه مبارزه با عداوت پیغمبر است

امام جمعه مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: امروز محور وحدت و یکپارچگی ما، دفاع از پیامبر و حمایت از رسول الله، در یک صف ایستادن در جبهه مقدم مبارزه با دشمنی با پیامبر و عداوت با رسول‌الله است و این واقعیت را شما بزرگواران با مطالعات خود و بررسی‌های بصیرت‌مندانه جهانی خود باید تحلیل کنید و اگر خدای نکرده ما تکلیف و وظیفه‌مان را در دربانی رسول الله رعایت نکردیم، بدانیم که دیگر مسلمانان نیز تکلیف و وظیفه‌شان را درست انجام نمی‌دهند.

وی گفت: دشمن شکست‌خورده اکنون دو لبه گازانبری برای جامعه مسلمین درست کرده تا شاید به این وسیله بتواند با فشار‌هایی مسلمانان را تضعیف کند و به آن ضربه بزند. از یک طرف جریان تکفیری و الحادی و در طرف دیگر جریان شیعه انگلیسی و این دو، دو لبه یک گازانبر هستند که دشمن برای ما در نظر گرفته و خوشبختانه هردو کند شدند. یعنی شیعه انگلیسی در جهان شیعه افشاگری و مشت او باز شده و جریان تکفیری هم از هم پاشیده و در حال نابودی است.

علم‌الهدی در تکمیل سخنان خود، خاطرنشان کرد: امروزِ ما با ۲۰ سال پیش ما این تفاوت را دارد که در کنار همه توطئه‌های شکست‌خورده دشمن، این ساخت و سازی که او در دو جریان شیعه و سنی انجام داده، در حال سقوط و فروپاشی است و شاهدی زنده برای شکست همیشگی دشمنان پیغمبر در دنیا خواهد بود. ضمن این که ما با بصیرت بایستی توطئه دشمن را تعقیب کنیم و به گونه‌ای قوی در جبهه دفاع و حمایت از رسول الله و فدایی شدن برای ایشان بایستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان