بازدید 112827
سومین راند مسابقات درگ کشوری برگزار می شود

عقبگرد با شتاب زیاد!

برای مسابقه جمعه برخی از رانندگان برجسته و شاخص و همچنین تعدادی از کسانی که پیش از این در کلاس های غیررسمی حضور داشتند اما مقام قهرمانی سال به آنها تعلق نمی گرفت نیز از دیگر منتقدین کمیته درگ هستند
کد خبر: ۹۳۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 13 November 2019

سومین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی درگ (شتاب) قهرمانی کشور، قرار است روز جمعه 24 آبان در پیست آیلند برگزار شود. مسابقات درگ از سال 1389 توسط فدراسیون آغاز شد و با تلاش و همت علی دلجو در ابتدای دهه 90 رسما به جمع مسابقات اتومبیلرانی اضافه شد و بعد از چند سال برگزاری، رشد قابل ملاحظه ای داشت اما امسال این مسابقات دچار افول شده و به نظر می آید این روند ادامه داشته باشد.
در سال جاری به دلایل مختلف از جمله نظم و ترتیب ضعیف مسابقات، رفتارهای سلیقه ای و غیبت برخی از چهره های نامدار، مسابقات شتاب دچار روند نزولی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ هر چند این مسابقات در ابتدای فعالیت خود با قوانین متفاوتی نسبت به امروز آغاز شد اما از سال 1394 و به همت تعدادی از کارشناسان و قهرمانان اتومبیلرانی، قوانین NHRA (مهم ترین نهاد مسابقات درگ در دنیا) به عنوان الگو انتخاب شد و قوانین بومی برای مسابقات ایران تدوین گشت.

عقبگرد با شتاب زیاد!

کمیته درگ فدراسیون اتومبیلرانی از حدود 4 سال قبل تلاش کرد که با استفاده از قوانین به روز شده این مسابقات را در سطح کشوری برگزار کند و در این راه باید از تلاش های محمد جامعی زاده از قهرمانان اتومبیلرانی و کارشناس زبده و باسواد در این زمینه، یاد کرد.
سومین دور از مسابقات شتاب در شرایطی برگزار می شود که تعدادی از عوامل مهم در کمیته درگ فدراسیون از هفته ها قبل با رئیس کمیته به بن بست رسیده و مدتی است که از ادامه کار دست کشیده اند. محمد جامعی زاده دبیر کمیته درگ مدتی است به دلیل مشکلاتی که در برگزاری مسابقات پیش آمده از سمت خود استعفا کرده و کِلِرک (مسئول برگزاری) مسابقات یعنی امید دانه فزون نیز با رئیس کمیته درگ یعنی فرزاد شاهرخی قطع همکاری کرده است. طبق آخرین اطلاع، تیم تایم گیری مسابقه که نبض اصلی رقابت را ثبت و ضبط می کنند نیز در مسابقه بعدی حضور ندارند و این موضوع نگرانی ها را افزایش داده است.

علاوه بر این، ناظر مسابقات در دو سال اخیر یعنی پدرام بابایی نیز در راند سوم مسابقات کشوری حضور نخواهد داشت و به نظر می رسد این اتفاقات ناشی از عملکرد نادرست رئیس کمیته درگ باشد. در حالی که مسابقات درگ در چند سال اخیر به دلیل انتخاب درست قوانین و تغییر شکل آن به قالب مسابقات جهانی، روند رو به رشد کیفی را تجربه کرده بود اما در سال جاری این مسیر به صورت معکوس پیش رفته است و بیم آن می رود که انگیزه شرکت کنندگان را به شدت کاهش دهد.
محمد جامعی زاده درباره دلایل استعفای خود از دبیری کمیته درگ گفت:«با اینکه قوانین فعلی برای انجام مسابقات کافی و مناسب به نظر می رسد اما عدم اجرای درست و دقیق آنها و برخورد سلیقه ای از سوی رئیس کمیته، باعث شده که اعتراض های زیادی را شاهد باشیم. دخالت های آشکار فرزاد شاهرخی در چینش و اجرای مسابقه و مسلط نبودن ایشان به قوانین و قالب مسابقات باعث بروز انتقادات زیادی از سوی قهرمانان شده است.»

پدرام بابایی ناظر مسابقات اخیر که خود از قهرمانان این رشته بوده و تسلط ویژه ای بر قوانین جهانی نیز دارد در این باره می گوید:«با وجود جذب اسپانسر و تبلیغات محیطی، هیچ حمایتی از ورزشکاران این رشته نمی شود و قهرمانان سهمی از بلیت فروشی یا درآمدهای جانبی ندارند و حتی باید مبلغی را برای ثبت نام بپردازند و هزینه های جانبی بسیاری را نیز تقبل می کنند. با اینکه بیشتر عوامل اجرایی به صورت افتخاری کار می کنند اما همچنان صحبت از بی پولی کمیته درگ می شود. علاوه بر این اولویت روابط بر ضوابط هم از دلایل دیگر موارد مهم انتقاد از رئیس کمیته درگ است. بنده پس از آسیب شناسی منصفانه ضعف ها، مواردی را که مانع پیشرفت درگ می شود در جلسه ای با دکتر صیدانلو، رئیس فدراسیون به عرض ایشان رسانده ام و با توجه به رفتار مدبرانه ای که در ایشان سراغ داریم، امیدوارم اتفاقاتی از سوی مقام عالی فدراسیون صورت پذیرد تا این رشته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.»

ظاهرا برای مسابقه جمعه برخی از رانندگان برجسته و شاخص و همچنین تعدادی از کسانی که پیش از این در کلاس های غیررسمی حضور داشتند اما مقام قهرمانی سال به آنها تعلق نمی گرفت نیز از دیگر منتقدین کمیته درگ هستند و عملکرد این کمیته را ضعیف می دانند. برگزاری برخی از کلاس های غیرضروری نیز صدای برخی دیگر از شرکت کنندگان را درآورده است.
به هر حال روز جمعه مسابقه بعدی درگ برگزار می شد در حالی که از اعتبار و شکوه پیشین مسابقات کاسته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی