بازدید 42274
۶

قیمت دلار و یورو سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸/ دلار به مرز مقاومتی رسید/ دلایل رشد قیمت دلار چیست؟

بازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز کرده است که روند چند روز اخیر، نشان از رشد شاخص ارزی برای رسیدن به میانه کانال یازده هزار تومان دارد. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نیز نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرده است که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۲۱ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۹۳۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 12 November 2019
قیمت دلار و یورو سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز کرده است که روند چند روز اخیر، نشان از رشد شاخص ارزی برای رسیدن به میانه کانال یازده هزار تومان دارد. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نیز نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرده است که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۲۱ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز سه شنبه بیست و یکم آبان ماه ۹۸؛ بازار ارز از سوی بازارساز با رشد نرخ دلار و یورو مواجه شده است. روندی که نشان می‌دهد سیاست گذار ارزی، به دنبال مدیریت نوسان چند روز اخیر می‌باشد و قصد دارد با افزایش نرخ، فاصله به وجود آمده بین نرخ آزاد و بانکی را کاهش دهد. هرچند در این میان، برخی فعالان بازار معتقدند دلیل رشد دلار بیشتر ناشی از عوامل فصلی است.  افزایشی‌های بازار که بیشتر می‌توان آن‌ها را در دو دسته معامله‌گران سنتی و تحلیلگران فنی جای داد، معتقدند که قیمت به زودی از سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور خواهد کرد و قدم‌های خود را به سوی محدوده ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی برخواهد داشت.   معامله‌گران سنتی مسلما بیشتر به عوامل فصلی برای افزایش قیمت دلار تکیه می‌کنند. آن‌ها عنوان می‌کنند، ثبت سفارش تجار در آذر افزایش پیدا می‌کند، چرا که قصد دارند فرآیند واردات کالا‌هایی که برای شب عید تقاضا دارد را صورت دهند. از آن سو، شرکت‌های تجاری که در پایان سال میلادی نیاز به تسویه‌های دلاری دارند، این دسته از معامله‌گران سنتی را به افزایش قیمت دلار خوش‌بین‌تر می‌کنند.

حال بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بازار، تا ساعت ۱۱؛ در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود که نسبت به روز دوشنبه، ۵۰ تومان افزایش داشته است. این در حالی است که در بازار آزاد نیز شاهد رشد قیمت دلار و رسیدن به مرز مقاومتی ۱۱۵۰۰ تومان هستیم.

همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز، در حال حاضر به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

نرخ ۱۵ ارز نسبت به روز گذشته افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه بیست و یکم  آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۸۴ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۱۲ ریال و هر یورو نیز با ۴۵ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۳۴۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۲۴۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۳۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۹۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۰۳ ریال، روپیه هند ۵۸۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۵۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۸۷۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۸۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۱۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۶۰۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۷۸ ریال، روبل روسیه ۶۵۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۵۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۲۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۹۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۴ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۶۴ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۹۸   ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۴۲۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۸۹  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۰۴ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۸۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۱۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۶۰۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶  ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
همه این اتفاقات مربوط به بالا و پایین کردن ارز نمایشی بیش نیست البته نمایشی که هیچ کسی به آن باور ندارند یعنی این نمایشها دبگه کهنه شده
چنان صحبت مي كنيد انگار كه نرخ ارز در اين كشور شناوره و به وضعيت اقتصاد و بورس و نرخ جهاني ارزها بستگي دارد. نرخ ارز در ايران مثل يك جزيره جدا افتاده از دنيا و بر اساس متغيرهايي تعيين ميشود كه در اقتصاد بقيه دنيا هيچ اثري بر نرخ برابري ارزها ندارد. به همين دليل هم قابل پيشگويي نيست مگر اينكه از رانت اطلاعاتي برخوردار باشيد.
حرفهای کارشناسان واقعی مبنی براینکه درامد ارز در ایران رابطه مستقیم با فروش نفت دارد کم کم با بالا رفتن نرخ دلار داره به اثبات میرسه علم اقتصاد دروغ نیست وبا دروغ وپشت هم اندازی قیمت ارز در ایران پایین نخواهد امد
من دلار 15تومنی خریدم به مقدار زیاد دوستانی که تجربه دارن به نظرشون بفروشم جز سرمایه کنم یا نگه دارم؟
علت بالا رفتن دلار رسیدن به ماههای اخر سال و برای جبران کسری بودجه است. تنها فروشنده دلار بانک مرکزی است و بالا رفتن و یا پایین امدن قیمت دلار به تصمیم بانک بستگی دارد. نیاز به تحلیل های پیچیده نیست.
انتر نت چرا قطع شده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی