بازدید 5173
۱

سفیر آمریکا در امارات از رویکرد ترامپ درباره ایران گفت

کد خبر: ۹۳۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹ 12 November 2019
سفیر جدید آمریکا در امارات متحده عربی دوشنبه در حاشیه برگزاری نشستی در «ابوظبی» درباره ایران گفت، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا متعهد به یک راه حل سیاسی برای کاهش تنش‌ها با ایران است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به نوشته روزنامه انگلیسی زبان «نشنال» چاپ امارات «جان راکولتا» سفیر آمریکا در این زمینه گفت: من با سران بسیاری از کشور‌ها در اینجا دیدار کرده‌ام. آن‌ها به وضوح گفته‌اند که در وهله نخست ۱۰۰ درصد موافق فشار حداکثری بر ایران هستند، دوم این که آن‌ها نمی‌خواهند با خشونت مشکلات را حل کند و سوم این‌که یک راه حل سیاسی، از طریق مذاکرات تنها راه پیشرفت در این ماجراست.»

بر اساس این گزارش، دولت دونالد ترامپ که با توصیف «برجام» به عنوان بدترین توافق تاریخ اردیبهشت سال گذشته از آن خارج شد، هفته گذشته بار دیگر در یک موضع‌گیری متناقض از ایران بابت عدم پایبندی به این توافق انتقاد کرده است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته چهارمین گام ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «گامی بزرگ در جهتی اشتباه» توصیف کرد.

به نوشته نشنال، سفیر جدید آمریکا در امارات در بخش دیگر سخنان خود گفت: «ما با همکاری نزدیک با امارات تلاش می‌کنیم ایران را متقاعد کنیم که تنها راه برون رفت از این مسئله یک راه حل سیاسی است. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها و بار‌ها به وضوح گفته که تنها راه برون رفت از این تنش، راه حل سیاسی است. در خاورمیانه جایی برای خشونت وجود ندارد و باید متوقف شود.»

جان راکولتا در خاتمه به تداوم همکاری آمریکا با امارات به ویژه همکاری‌های تجاری اشاره کرد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز روز گذشته در سخنرانی در این نشست گفت که ایران باید برای رسیدن به یک توافق جدید به منظور کاستن از تنش‌های منطقه و «احیای اقتصادش»، با قدرت‌های جهانی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس مذاکره کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نخود بيار معركه!
ايران هم معتقد است اين مشكل تنها راه حل سياسي دارد منتها زماني كه طرف مقابل براي اين نوع راهكارها ارزش قائل باشد،
تا زماني كه آمريكا يك به يك از تمام پيمانهاي منطقه اي و جهاني خارج شده و آنها را تخريب مي كند چه كسي مي تواند به اين كشور اعتماد كند؟
براي آمريكا يك چيز مهم است و آن اينكه اگر پيماني يك طرفه به نفع آن كشور بود محترم است وگرنه بايد نابود شود، در اين شرايط هيچ آدم عاقلي به مذاكره با اين كشور فكر هم نمي كند چه برسد به اينكه بخواهد پيمان نامه امضاء كند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل