بازدید 2688

اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله‌زده

تا امروز ۸ تیم به شهرستان میانه و ۲ تیم به شهرستان سراب و در مجموع ۲۷ نفر به این مناطق اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 11 November 2019

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از اعزام ۱۰ تیم روان شناسی در قالب طرح محب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام گروه‌های طرح محب به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: تا امروز ۸ تیم به شهرستان میانه و ۲ تیم به شهرستان سراب و در مجموع ۲۷ نفر به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی در ادامه افزود: طرح محب شامل مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا است. کاری که سازمان بهزیستی در قالب این گروه‌ها انجام می‌دهد مداخلات روانی و اجتماعی است و شامل موضوعات معیشتی و چادر و اسکان نمی‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بلایا، با اضطراب‌هایی به ویژه برای کودکان و زنان همراه است، ادامه داد: این تیم‌ها سعی می‌کنند آسیب‌ها به حداقل خودش برسد. این اقدامات که در ۵ فاز است حدودا یک سال طول می کشد، اما مداخلات اولیه این است که این روان شناسان در سرپناه‌ها حضور پیدا می‌کنند و مراقبت‌های روانی انجام می‌دهند. کاری که در این دو روز انجا شده نیز شامل مدیریت استرس و جمع‌آوری آمار خانواده‌ها، زنان و کودکان مناطق زلزله‌زده برای آغاز فازهای بعدی طرح مذکور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان