بازدید 5439
۲

برایان هوک: ایران بازی "موش و گربه" می‌کند

کد خبر: ۹۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 09 November 2019
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو ادعا‌های بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به سوالی در رابطه با از سرگیری غنی سازی اورانیوم ایران در تاسیسات فردو و اقدامات احتمالی آمریکا در این زمینه گفت: کشور‌های جهان باید مسئولیت این تنش هسته‌ای را برعهده ایران بگذارند به خصوص اینکه این اتفاق زمانی رخ داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران باید شفافیت کاملی در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای خود ارائه کند.

وی مدعی شد: تمام دنیا سال گذشته فهمید که ایران آرشیو هسته‌ای بزرگی در قلب تهران دارد، اسرائیل در یک عملیات اطلاعاتی به اندازه نیم تن مدارک و اسناد و ویدیو در رابطه با مواد هسته‌ای مخفی ایران پیدا کرد.

هوک مدعی شد که همه کشور‌های دنیا باید نسبت به این مساله نگران باشند، زیرا ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و بازی "موش و گربه" را با آژانس اتمی بازی می‌کند.
این مقام آمریکایی با متهم کردن ایران به نقض برجام گفت: همه کشور‌ها باید با ایران مقابله کنند و اجازه ندهند که این کشور به سلاح هسته‌ای دست یابد، زیرا دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمام خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

وی با بیان این که زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی ایران را به دلیل آن‌چه برنامه هسته‌ای، موشکی، حمایت از تروریسم و حمایت تسلیحاتی از نمایندگانش در خاورمیانه می‌خواند، تحریم کند، ادعا کرد که ایران پس از توافق هسته‌ای خطرناک‌تر شد و کشور‌های امضا کننده برجام باید به این مساله پی ببرند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات مکرون در رابطه با گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی و درخواست افزایش فشار بر ایران می‌تواند منجر به پایان برجام شود گفت: ما از برجام خارج شدیم و همه کشور‌ها این اختیار را دارند که از آن خارج شوند. به نظر من فرانسه، انگلیس و آلمان برای حفظ امنیت ملی خود و امنیت جهان باید تصمیماتی اتخاذ کنند. این سه کشور از ایران خواستند که یک توافق جدیدی را قبول کند که برنامه موشکی را نیز شامل می‌شود. من در طول سال گذشته بار‌ها هشدار دادم که برنامه موشکی ایران خطر جنگ در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

برایان هوک با متهم کردن ایران به حمله موشکی به عربستان در ۱۴ سپتامبر ایران را دلیل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خواند.

وی با بیان این که خروج ما از برجام تصمیم درستی بود و به ما امتیاز ایجاد فشار بر ایران را داد، مدعی شد: اکنون نظام ایران ضعیف‌تر شده است، اما ما نیازمند پیوستن کشور‌های دیگر به آمریکا برای مجازات ایران هستیم.

رئیس گروه اقدام علیه ایران گفت: بهترین راه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فعالیت در خارج از چارچوب توافق هسته‌ای است؛ ما طی یک سال و نیم توانستیم به تنهایی تحریم‌هایی بسیار قوی‌تر از تحریم‌های چندجانبه علیه ایران وضع کنیم.

وی در ادامه گفت که یکی از بزرگ‌ترین اشکالات برجام بند مربوط به رفع ممنوعیت خرید سلاح بعد از گذشت پنج سال از توافق است، زیرا ما اکنون تنها کم‌تر از یک سال زمان داریم و بعد از آن ایران نه تنها می‌تواند سلاح سنتی بخرد بلکه می‌تواند آن را بفروشد.
برایان هوک در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در رابطه با پیشنهاد حسن روحانی به کشور‌های منطقه مبنی بر ایجاد صلح و تاکید محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان بر این مساله مدعی شد: جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تاریخ درازی در بازی نقش آتش افروز ومامور آتش نشانی همزمان دارد؛ ایران به مدت چند دهه درگیری‌های زیادی در منطقه ایجاد کرد و اکنون تلاش می‌کند که با چهره ایجاد کننده صلح ظاهر شود.

وی ابتکار پیشنهادی ایران را امری مضحک خواند و مدعی شد: هیچ کس این مساله را جدی نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این ادعا‌ها درحالی مطرح می‌شود که دلیل اصلی کاهش تعهدات برجامی ایران خروج ترامپ از برجام و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است.

سازمان انرژی اتمی ایران اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابلاغ ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی مبنی‌بر آغاز فعالیت مجدد سایت فردو جهت غنی‌سازی اورانیوم، پس از انتقال مخزن حاوی دو هزار کیلوگرم uf۶ از سایت شهید احمدی روشن (نطنز) به سایت شهید علی‌محمدی (فردو) و اتصال مخزن به خطوط خوراک‌دهی و انجام موفقیت‌آمیز کلیه عملیات فنی مرتبط شامل خلأسازی نهایی، کنترل ماشین‌های سانتریفیوژ و شیر‌ها و چک نمودن سیستم‌های کنترل و اتوماسیون و راه‌اندازی بخش‌های جمع‌آوری و اتمام عملیات پسیواسیون، پس از دقایق اولیه روز پنج‌شنبه عملیات گازدهی زنجیره‌ها و ماشین‌های سانتریفیوژ و تولید و جمع‌آوری اورانیوم غنی‌شده در سایت فردو آغاز گردید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
اتفاقا قیافه خودش شبیه موش هست
شماها توافق بهم زدید هیچ کس ادم حساب نکردید حتی حزب مخالفتون را حالا حالا باید بکشید ترامپ فکر میکد سه ماه ایران نابو میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان